Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

wendelien

wendelien

08-07-2009 om 14:11

Onderzoek: willen we ons laten inenten?

In het kader van Help de overheid een handje: Om een fiasco als het antibaarmoederhalskankervaccin te voorkomen gaat onderzocht worden of we ons wel willen laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Dat zou vanaf oktober mogelijk moeten zijn. Dus: willen jullie dat? En zo ja, ook voor de kinderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mar-ank

mar-ank

08-07-2009 om 14:19

Ik heb astma, en krijg daarom al de jaarlijkse griepprik. En deze wil ik dus ook. Ik ben niet echt bang voor deze griep, maar helemaal gerust ben ik er ook niet op. En wij gaan deze zomer naar Engeland op vakantie... Voor de kinderen weet ik het eerlijk gezegd nog niet. Die zijn kerngezond, en ik zou dus denken dat ze een griep wel aankunnen. Aan de andere kant; ze hebben nog nooit de griep gehad, dus ik weet niet hoe ze daar op reageren. Ik denk dus wel dat ik ze zou laten inenten.

Ik vind het verhaal van de baarmoederhalskanker-vaccin eerlijk gezegd heel anders. Dat gaat om een ziekte die maar een klein deel (gelukkig) van de vrouwen krijgt, en waarvan het wat mij betreft nog helemaal niet zeker is of de voordelen van het vaccin opwegen tegen eventuele (nog onbekende) nadelen. Ik was in ieder geval blij dat ik die beslissing voor mijn dochters nog niet hoefde nemen (ze zijn 8 en 10).

tonny

tonny

08-07-2009 om 15:38

dochter en ik reizen veel met het OV, ik zou dan ook graag een griepvaccinatie krijgen.

De inenting tegen baarmoederhalskanker zou ik overslaan, maar dit was feitelijk niet aan de orde aangezien ik geen dochters in de gekozen leeftijdsgroep heb.

Tonny

reina

reina

08-07-2009 om 16:39

Ik laat het denk wel doen, de kans dat ik op school besmet raak is niet denkbeeldig. Ik heb heel veel weerstand opgedaan in al die jaren, maar tegen zo'n nieuwe griepvirus helpt dat vast niet. Als het gekund had had ik me ok laten enten voor we op vakantie gaan ( naar Mexico en Guatamala)

Lynna

Lynna

08-07-2009 om 19:35

Ja, dat weer wel

Ik ben echt tegen de baarmoederhals vaccinatie, maar ik zou me wel laten inenten tegen deze griep. Vooral nu ik in een ziekenhuis werk.... Andere jaren laat ik me ook altijd inenten tegen de gewone griep, dit omdat ik jaren geleden een periode met flinke astmatische klachten heb gehad.

Lindis

Lindis

08-07-2009 om 21:19

Nee

Ik zie geen dringende reden voor mij. Ik loop liever het risico dan dat ik me laat inenten.

Rembrand

Rembrand

08-07-2009 om 22:06

Ja, ik wel.

IK ben helemaal niet zo'n prikker maar door mijn werk kom ik met veel mensen ( vooral zwangeren, pas bevallen vrouwen en piepjonge baby's ) in aanraking.
Ik ga mij dus zeker laten inenten.
M.

Lys Lionne

Lys Lionne

09-07-2009 om 00:03

Ja, ik denk het wel

Vooralsnog denk ik wel dat ik deze vaccinatie ga halen. Ik werk ook in een ziekenhuis en de kans is dus vrij groot dat ik ermee in aanraking kom.
De kinderen zou ik sowieso laten inenten, zij zijn de kwetsbare groep bij deze griep als ik me goed heb ingelezen....

Bastet

Bastet

09-07-2009 om 07:41

Ja,ik laat me inenten,en de kinderen ook.Zowiezo hebben twee van mijn kinderen gevoelige luchtwegen,en mijn gevoel zegt: doen.Terwijl ik normaal nooit een griepprik haal.
Ik luister naar mijn gevoel,klopt altijd namelijk.
Groetjes,Bastet

Ja!

Ik kom door mijn werk vaak in aanraking met zieke mensen. Ik ben een paar weken geleden al begonnen mijn handen extra vaak schoon te maken tijdens het werken.

groetjes Akka

Pluk53

Pluk53

09-07-2009 om 10:23

Ik heb nog nooit van mijn leven griep gehad ( = week doodziek in bed); wel "griepjes" = zware verkoudheid/malaise/haar-en-spier-pijn-dagen die max. een dagje "in bed" met zich mee brachten. Ik ga er maar van uit dat ik gezegend ben met een soor breed-spectrum-anti-lichamen als ziektebestrijders.
Maar als de "experts" hebben bedacht dat algehele vaccinatie verstandig is, wie ben ik om die noodzakelijkheid te betwisten. Dus ja, ik laat me vaccineren.

Van experts op dit gebied heb ik begrepen dat deze griepvariant toch echt agressiever is dan de normalere griepvirussen. Die normale vestigen zich meestal in de hogere luchtwegen, het Mexicaanse virus dringt dieper in de luchtwegen door, waardoor de kans op longontsteking behoorlijk toeneemt. Ik heb weliswaar ook nog nooit een gewone griep gehad, maar wij hebben wel besloten ons hele gezin te laten vaccineren zodra het vaccin beschikbaar is.

Vera*

Vera*

09-07-2009 om 11:58

Ik wil die spuit(en) ook wel.

Guinevere

Guinevere

09-07-2009 om 12:29

Ja, niet voor mezelf, ik kan volgens mij wel een griepje verdragen, maar om anderen niet te besmetten. Niet iedereen heeft zo'n beresterk gestel als ik tenslotte.

Sancy

Sancy

09-07-2009 om 13:50

zoals ik altijd de griepprik haal, vanwege mijn werk in de zorg.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2009 om 14:34

Wij zijn op griep gebied ook niet zo vatbaar lijkt het wel, ik heb het in mijn hele leven 2 keer gehad, maar net als al eerder is gezegd heb ik de indruk dat deze griep andere koek is dan 'gewone' griep. Ons lichaam heeft hier nog geen antistoffen tegen kunnen aanmaken en het lijkt me behoorlijk akelig als je bij een heftige vorm mee te maken krijgt. Een kenmerk bij deze griep schijnt te zijn dat je longen vollopen met vocht. Normaal moet je hoesten door slijm, maar als je longen vollopen zijn er andere ingrepen nodig.

Tink

Tink

09-07-2009 om 16:14

Ik val in de risicogroep wat betreft de gewone griep, dus ik neem aan ook met deze.
En hier heeft inderdaad niemand nog antistoffen tegen omdat het nog zo'n nieuwe griep is.
Daarnaast kom ik in mijn werk met een heleboel mensen in aanraking, dat alleen is eigenlijk al reden genoeg.

Ik weet het nog niet

sowieso niet of het samen gaat met mijn infuusjes (gammaglobuline) en of het vaccin mijn afweer dusdanig op zijn kop zet dat ik een terugval krijg..

Dus eerst maar es overleggen met de neuroloog, tot nu toe krijg ik de griepprik niet omdat het risico op een terugval van mijn spierziekte groter is dan de kans die ik (normaal gesproken) heb op het krijgen van griep (ik sla bijna altijd de griep over)

Dus nog geen antwoord van mij

Tirza G.

Tirza G.

09-07-2009 om 19:32

I accept

everything as long as it's free. Even injections.

Tirza

Zekers

zeker voor de kinderen en aangezien ik in het ziekenhuis werk wil ik hem zeker hebben. de kans dat ik iets op kan lopen is mij te groot. Doe nu al bijna ieder jaar met alle griep en verkoudheidsvirussen mee. Manlief zal hem ook halen (zit in de risicogroep).

graag

Verder

Ik herinner me hoe verdrietig mijn oma kon praten over de naaste familieleden die ze kwijtgeraakt is aan de Spaanse griep. Met dit soort ziekten maak je geen grapjes.

Lys Lionne

Lys Lionne

11-07-2009 om 23:41

Maatregelen (op het werk...)?

Zijn er eigenlijk al mensen hier die sowieso extra voorzorgmaatregelen nemen om besmetting te voorkomen? Zo weet ik enkele collega's die onlangs met handschoenen zijn gaan werken (priklab) waar ze dat voorheen niet deden....

Angie

Angie

12-07-2009 om 02:23

Al jaren

In de VS wordt al zo lang ik me herinner (nu dus 12 jaar) geprikt met handschoenen aan. En bij elke klant weer nieuwe.

Angie

Balletmama76

Balletmama76

12-07-2009 om 11:09

Ik weet het nog niet

Want voordat ik hierover een keuze kan maken, wil ik graag meer over mogelijke bijwerkingen weten.
Het is uiteraard een nieuwe vaccin.

Vooral, als het virus mutiert, helpt de prik dan nog?

Er zijn nog teveel opene vragen op het moment - ik hoop dat ze gauw meer uitvinden.

Maar als het blijkt, dat er weinig risicos aan deze prik zitten en het nogal helpt, zou ik het doen.

Biene M.

Biene M.

12-07-2009 om 14:16

Jazeker

Verzwakt virus is verzwakt virus, lijkt mij. Vaccinatie kan nooit zoveel risico's met zich meebrengen als de ziekte zelf.

Iemand noemde al de Spaanse griep. Dit soort virussen maakt erg veel slachtoffers onder jonge mensen. Daarom wil ik absoluut mijn kinderen zo goed mogelijk beschermen en zal ik hen en mezelf laten vaccineren zodra de mogelijkheid er is.

Overigens heb ik mijn dochter ook laten vaccineren tegen HPV. Gelukkig wilde ze dat zelf ook.

Gallifrey

Gallifrey

13-07-2009 om 19:27

In uk nu eerste "gezonde slachtoffers"

In Engeland zijn nu voor het eerst mensen gestorven aan de Mexicaanse Griep die daarvoor gewoon gezond waren. Dat maakt het WEER een hele gradatie enger. Ik laat mezelf en mijn kinderen zeker inenten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.