Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

tonny

tonny

08-11-2009 om 22:41

Ontsteking in neusvleugel?

auw!! Ontsteking binnen in neus, aan de neusvleugelkant. Zomaar ineens komen opzetten, uit het niks, erg pijnlijk en het ziet er niet uit, zo'n rooie kokkerd. Weet iemand een remedie? Het voelt als een pukkel ín die neusvleugel. Heel raar.

tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Prulletje

Prulletje

08-11-2009 om 23:08

Pukkel in neus

Heb ik ook weleens gehad. Is binnen een paar dagen weg. Maar is wel heel vervelend en pijnlijk!

Prulletje

Maxime.M

Maxime.M

09-11-2009 om 08:51

Puistje in je neus ja

Hoi,

Ja heb ik ook wel eens, erg vervelend gevoel. Soms zie je het aan de buitenkant niet, maar is het nog pijnlijk. Moet je net een man hebben die het grappig vind om in je neus te knijpen aiaiai

Maxime

tonny

tonny

09-11-2009 om 08:54

Wachten dan maar

tot het over is...

tonny

Puck2

Puck2

09-11-2009 om 10:15

Ja ken het

Ik heb daar wel eens last van, met name in het hooikoortsseizoen omdat ik dan cortico's gebruik en dan ben je er vatbaarder voor. Doet hartstikke zeer, ziet er niet uit en ook ik heb er nog geen afdoende remedie tegen en wacht maar af. Dus als iemand hier een gouden tip weet: ik houd me ook aanbevolen.

Bloeme

Bloeme

09-11-2009 om 17:38

Wel in de gaten houden dat het geen ontsteking wordt

Hoi Tonny,

Ik heb wel altijd gehoord dat je oplettend moet zijn bij eventuele ontstekingen in je neus. Het kan namelijk 'doorslaan' naar je hoofd als het zich uit mocht breiden, dus houd dat ff in de gaten. Indien nodig kan je dan antibiotica slikken

Verder is het vooral vervelend en inderdaad gewoon wachten tot het over, duurt meestal een dag of 2. Sterkte !

groet,
Bloeme

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 10:35

Bloeme

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord, maar kleine moeite om het in de gaten te houden. Ook nog nooit meegemaakt dat het zich uitbreidde. Hier duurt het overigens wel langer dan een dag of 2 hoor, ik schat zo ongeveer een dag of 5-7 voor ik er weer helemaal vanaf ben.

Ook gehad

maar dan steeds terugkerend. Ik heb het lang (lees dik 14 dagen) aangekeken, omdat 1 kant overging, en dan begon de andere kant.
Toen toch naar dokter. Zalfje met antibiotica gekregen, binnen 2 dagen verlost van de pijn, en na een week was alles over.

Dus..als t na een dag of 3 niet weg is, of op ander plekje ook begint....laat er even naar kijken.

Ontsteking & uitbreiden

Ik had een maand terug of zo een vervelend pukkeltje in mijn navel. ook met zo'n puberaal wit kopje erop. Snapte niet hoe ik er aan kwam, maar goed, er zijn ergere dingen in de wereld, toch?

na een dag of 4 had ik een rode warme plek van minstens 5 cm doorsnee om/onder mijn navel. Huisartsassistente gebeld, en die adviseerde me toch maar even langs te komen. De dokter wierp er 1 blik op, en zette me voor een week aan de antibiotica. Voor een pukkeltje! maar wel een pukkeltje dat vervelend uit de hand aan het lopen was. Ze vertelde me dat ik erg slim was geweest het niet nog langer aan te zien, want dan hed het nog wel veel vervelender kunnen worden.....

Ingrid (okee, t is geen neus, maar even om aan te geven dat vervelende pukkeltjes op rare plekjes soms hele nare ontstekingen kunnen worden!)

tonny

tonny

16-11-2009 om 23:20

Goed afgelopen

alles is weer tot rust gekomen.

Maar bedankt voor de waarschuwingen, het komt dus niet altijd vanzelf weer goed.

tonny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.