Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontstoken nek/schouder spier

Een stijve nek bleek na een weekend pijn een steriele ontsteking in een spier in het hoekje van nek en schouder te zijn, de spier heeft een mooie latijnse naam maar die ben ik alweer vergeten.

Nu heb ik diclofenac gekregen voor 10 dagen, en 'pijn is de grens'. Zijn er mensen met ervaring van een dergelijke ontsteking, gaat het zo snel over? Kan er niet zoveel over vinden op internet, alleen spookverhalen dat het heel lang duurt, maar ja, dat is het web.

Overigens vindt ik pijn als grens wel lastig, het schoonvegen van de oprit deed NIET zeer, pas een paar uur later voelde ik dat dat onverstandig was geweest.

Ik zoek dus mensen die mij even kunnen oppeppen dat het met een week over is ) of die mij wat meer info kunnen geven dan ik van de arts onthouden heb ;(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kadonaj

Kadonaj

03-02-2010 om 14:37

Wel bewegen, niet belasten

Beetje vreemd dat je arts zegt dat je naar je pijngrens moet luisteren, aangezien diclofenac een pijnstiller en ontstekingsremmer is. Logisch dus dat je minder snel pijn voelt. Als helaas ervaringsdeskundige kan ik je alleen aanbevelen om wel te bewegen, maar niet te belasten, geen tassen tillen, stofzuigen, opritten vegen etc. Dus eigenlijk geen kracht zetten, maar wel gebruiken.

dan kan het inderdaad met 10 dagen zo goed als over zijn, helaas moet ik je vertellen dat ik meestal na een week of twee wel van de ergste pijn af ben, maar dat het daarna toch nog een week of 2 gevoelig blijft...

Arike

Arike

03-02-2010 om 15:29 Topicstarter

Vaker?

Kadonaj, dat klinkt bij jou alsof het een terugkerende bezigheid is?

Niet tillen is beetje lastig, jongste is 8 maanden

Kadonaj

Kadonaj

03-02-2010 om 16:55

Hypermobiel...

Ik ben hypermobiel, dus vooral als kind ging dat vaak verkeerd en ´klapte´ mijn schouder uit de kom met bijv tennis of zwemmen. daar kwam dan steevast een ontsteking bij, lekker (ik kan overigens zelf mijn armen uit de kom draaien, dus dat specifieke deel doet geen pijn ) Maar het blijft een gevoelig punt bij mij...

Ja niet tillen is dan inderdaad onhandig, met zo'n ukkie Minder eten geven dan hihi, nee hoor...

sterkte in ieder geval

Arike

Arike

12-02-2010 om 10:00 Topicstarter

Heen en weer

Kadonaj, nog bedankt voor je reactie.

Nou, hier had het over moeten zijn, het ging na een paar dagen ook beter, dus wat minder diclofenac geslikt, is het er na een paar dagen zomaar weer in geschoten. En flink behandeld door de fisiotherapeut gisteren, dat mag-ie dus niet weer doen, zelfs met diclo gaat de pijn niet weg.

Ik baal hier onwijs van, het was afgelopen dagen weer net zo erg als in het begin. Volgende week maar terug naar de huisarts, denk ik, maar ja, wat kan die er aan doen? Meer diclo voorschrijven? Tsja.

Juist wel

Juist wel nog een paar keer door de fysio laten behandelen.Als het goed is stimuleert de behandeling de doorbloeding, en geneest de ontsteking eerder. Maar het kan wel pijn doen, net als dat je gaat bewegen als je flink spierpijn hebt. Eerst meer pijn en daarna gaat het weg omdat de afvalstoffen afgevoerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.