Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rozenstruikje

rozenstruikje

08-07-2010 om 21:05

Ontstoken oog, wat nu?

Ik heb, denk ik, een ontstoken oog. Er zit wit snot in mijn ooghoeken en het oogwit ziet wat rood. Ook zie ik nog maar heel wazig met dat oog. Verder geen pijn of jeuk, niets erin gehad.
Morgen word ik gewoon op mijn werk verwacht maar ik kan eigenlijk niet goed lezen zo. En dat is wel heel hard nodig op mijn werk.
Mijn oudste had dit als baby heel vaak en dan drupte ik er borstvoeding in, dat is helaas nu niet voorhanden, haha. Schoonmaken met afgekoeld gekookt water lijkt niets uit te halen. Ja het is dan wel even schoon maar het snot zit er zo weer.

Iemand tips of zou ik langs de huisarts moeten voor een druppel/ zalf/ tabletten?

Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-07-2010 om 22:38

Ontstoken oog

Ik zou wel even naar de ha gaan. Een ontstoken oog lijkt onschuldig maar hoeft dat niet te zijn. Daarnaast kan het ook nog eens besmettelijk zijn en met druppels ben je er zo weer vanaf. Ik heb zelf eens een conjunctivitis genegeerd en het heeft heel, heel lang geduurd totdat het bewuste oog genezen is en ik weer lenzen kon dragen. Maak het oog toch maar regelmatig schoon met afgekoeld gekookt water (van buiten naar binnen vegen), niet in je oog wrijven en natuurlijk geen lenzen dragen (als je die draagt).

Hanna

Hanna

09-07-2010 om 07:27

Patientenfolder nhg

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF25.htm

Hier staat volgens mij de informatie die je zoekt.

Wat kunt u er zelf aan doen?
Als de oogleden aan elkaar vastgeplakt zitten, kunt u ze losweken en schoonmaken met een watje of gaasje dat u nat maakt met gewoon kraanwater. Strijk altijd van de buitenste naar de binnenste ooghoek.
Het is niet goed om contactlenzen te dragen als een oog ontstoken is. Doe uw lenzen pas weer in als de ontsteking helemaal over is.
Gebruik geen oogmake-up als een oog ontstoken is. Make-up kan een oogontsteking veroorzaken èn de genezing vertragen.
In sommige situaties is bescherming nodig om een oogontsteking te voorkomen. Gebruik een speciale hoogtezonbril als u onder de hoogtezon gaat en zet een zonnebril op als u lang in de felle zon bent. Bij het lassen moet u altijd een lasbril dragen.

Wanneer naar de huisarts?

U moet direct contact opnemen met de huisarts:
als u opeens slecht ziet en knipperen niet helpt;
als uw oog erg pijnlijk is.

Neem contact op met uw huisarts:
als er iets in uw oog zit wat u er niet uit krijgt;
als de oogontsteking na drie dagen nog niet minder is geworden;
als u vermoedt dat overgevoeligheid of allergie een rol speelt;
als het hele oogwit rood ziet.

Wanneer er andere verschijnselen zijn waarover u zich zorgen maakt, overleg dan met uw huisarts.

groet,
Hanna

Huisarts

Ga toch even bij de huisarts langs, die kan je een zalfje of druppel voorschrijven,
bv Chlooramfenicol-POS 1%

Dat haalt de scherpe kantjes er vanaf en je bent er zo vanaf. Ik heb gemiddels 2x per jaar een oogontsteking en altijd veel baat bij dit middel. Maar is alleen op recept te verkrijgen.

Lang kijken naar een beeldscherm met een oogontsteking vind ik trouwens een killer. En bv. rijden met airco is ook zo'n ding

Beterschap!

rozenstruikje

rozenstruikje

09-07-2010 om 19:17

Langs ha geweest

Dank voor jullie reacties. (Die patientenfolder nhg was ik gisterenavond nog naar op zoek maar kon ik toen niet vinden.)
Vanmorgen voelde ik me best naar maar ben toch gaan werken want ik ben al best vaak ziek geweest dit jaar. Inderdaad is achter een beeldscherm niet lekker en de ventilator helemaal niet dus die maar uitgezet. Aan het einde van vanochtend kreeg ik er ook nog zo'n grieperig gevoel bij, en begon het andere oog ook. En ook jeuk en pijn.
En hoera er was nog plek voor mij bij de huisarts en ik heb nu oogzalf. Geen chlooramfenicol maar iets met fucidine. Daarmee zal het snel beter zijn.

Rozenstruikje

Elisa Gemani

Elisa Gemani

09-07-2010 om 19:47

Ooginfectie

Dan heb je kennelijk een bacteriele ooginfectie. Fusidinezuur helpt dan heel goed. Je zal zien dat na een paar dagen gebruik het al veel beter gaat! Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.