Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

liora

liora

30-06-2010 om 13:29

Ontstoken wond

Hallo allemaal,

Ik wil even wat delen met jullie. De laatste weken had ik een kloofje bij mijn mond die maar niet overging, twee kleine wondjes op mijn wreef van nieuwe schoenen die ook nog niet weg zijn en licht ontstoken zijn, klein zwerend naar wondje op mijn buik, en ineens sinds Zondag een zwaar ontstoken wond op mijn duim. Ben bij de huisarts geweest vandaag en heb zowaar een ab kuur gekregen.
Ik vind het allemaal heel naar, ben er echt ontdaan van. Het doet ook allemaal pijn en ik heb het gevoel dat mijn lichaam het niet meer goed doet.

Dat was het.

Groetjes,

Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

30-06-2010 om 15:10

Hi liora

kan het niet zijn dat je krentebaard hebt? dan gaan wondjes niet dicht, en gaan ze ontsteken en etteren, later gaat het zich uitbreiden.

sterkte ermee! troost jezelf met een lekker koel wit wijntje!
dag lieverd!

xpol

Guinevere

Guinevere

30-06-2010 om 15:19

Polly

Polly, wijn en AB combineren niet zo best...
Sterkte ermee, Liora, dat is niet leuk! Laat het bad maar vollopen en doe er dan veel biotex in, en dan Liora een uurtje weken...

liora

liora

30-06-2010 om 19:29

Polly

Ik trek de pinot open en zet de quiche alvast op tafel.
Huisarts dacht aan een bepaalde bacterie. Ik kom vrijdag terug bij haar om te kijken hoe het gaat, tenzij het dan al veel beter is.
Gekke is dat ik echt ontdaan ben ervan.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

30-06-2010 om 20:12

Liora

Hm, ik zou ook erg onrustig worden van zoiets! Ik zou inderdaad echt zo onderdehand aan iets achterliggends denken met zoveel verschillende wondjes. Hopelijk gaat de AB snel zijn werk doen!

liora

liora

30-06-2010 om 21:17

Voorzichtig

Hoi,

Dank voor het meeleven!
Ik heb de indruk dat het al beter gaat, de verschillende wondjes doen allemaal minder pijn!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jesse_1

Jesse_1

30-06-2010 om 21:17

Impetigo?

Impetigo (=krentenbaard) en een bacterieinfectie.
Het heeft zich bij een aantal van mijn zoons ook op deze manier geopenbaard (dus niet rond de mond, maar verspreid op het lichaam). Maar waarom ben je er zo ontdaan van?
Sterkte, ik hoop dat de AB aanslaat, bij mijn zoontjes hebben we destijds meerdere soorten AB moeten uitproberen.
Jesse

liora

liora

30-06-2010 om 21:50

Jesse

Ik denk dat ik zo ontdaan ben omdat ik ineens niet op mijn lichaam kon vertrouwen. Alles ging steeds meer pijn doen, het maakt me bang.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Polly Shearman

Polly Shearman

30-06-2010 om 22:15

Ach lieverd toch!

misschien is idd die pinot gris geen goed idee met een AB kuur ( al gaat het bij mij altijd goed hoor) anyway, vraag dan ook een zalfje aan je huisarts, voor op het wondje zelf, dat helpt ook
En kijk uit met je kindjes hou ze goed in de gaten Krentenbaard ( als het dat al is) is zeer besmettelijk...

Het komt wel door verminderde weerstand, altans dan steekt het de kop op.
Dus verwen jezelf maar een beetje...
dan komt het wel goed!

dag lieverddddddddd

xk

Maxime.M

Maxime.M

01-07-2010 om 11:43

Herken het

Hoi,

Ik herken het gevoel wel, en snap ook dat mensen die écht ziek zijn dit misschien belachelijk vinden. Onlangs had ik ontstoken lippen en mondhoeken en na 5 weken was dit nog niet over. Voelde me echt ineens kwetsbaar, bewust van hoe goed mijn lijf het altijd gedaan had en dat ik dat maar gewoon vond. Nu ineens was dat niet zo en daar schrok ik van. Ik bleef maar smeren met cremepjes en was al een paar keer naar de huisarts geweest.
Ik ben toen maar weer eens gaan googlen en had een paar opties opgeschreven en ben daarmee naar het kruidvat gegaan, heb clovex gekocht, uierzalf en een tubetje daktarin (anti schimmelcreme, ligt bij het schap voor voeten dingen) Als eerste (iene miene mutte... heb ik de daktarin geprobeerd en dat was meteen raak! Al de dag erop had ik het gevoel verbetering te zien en na een dag of 5 smeren was het compleet over. Het was dus een huidschimmel en de huisarts had het niet ontdekt. Ik heb dus 5 weken mijn mond amper kunnen open doen (hele kleine stukjes eten naar binnen schuiven omdat ik de wondjes niet wéér wilde laten knappen) en het was dus in een paar dagen oplosbaar geweest.
Hopelijk ben je gauw weer opgeknapt, maar ik herken je schrik dus wel.

Maxime

P.s. ik had antibioticacreme, en die werkte dus niet.

Guinevere

Guinevere

01-07-2010 om 13:15

Wonden die niet goed genezen

wonden die niet goed genezen kunnen een gevolg zijn van het niet optimaal functioneren van je lijf. Bij mijn tante bijvoorbeeld genas elke wond heel moeizaam. Zij was op dat moment heel hard aan een nieuwe nier toe.
Dus ik kan me wel voorstellen dat je je lijf niet meer helemaal vertrouwt met dergelijke klachten. Waarmee ik natuurlijk niet wil beweren dat je aan een andere nier toebent..

Suiker

als je huid gevoelig voor infecties blijft (en je bijv. ook andere klachten hebt, dorst,veel plassen) dan zou je je suiker eens moeten laten controleren (liefst een dagcurve)

Maar het lijkt gelukkig al op te knappen! (en ook al heb ik wat chronische kwaaltjes, toch ik kan me best voorstellen dat het je naar de keel vliegt als je lijf je ineens in de steek laat..-het overvalt mijzelf nog regelmatig, laat staan als je voornamelijk gezond bent)

guera

guera

03-07-2010 om 12:22

Ook een keer gehad

ik had een wondje opgelopen in een tropisch land. (gekrabt aan puistje en werd een grote wond). Ik infecteerde mezelf er overal mee. Overal kleine infectietjes. In NL werd ik doorgestuurd naar dermatollog want ik kreeg ineens ook steenpuisten. Kwestie van 'vies' bloed zei de arts. AB kuur en daarna nooit meer last gehad!
Sterkte. Is heel vervelend!

liora

liora

03-07-2010 om 14:55

Beter

Nou, het gaat echt beter. Ben vrijdag nog een keer naar de ha geweest en ze was tevreden. Het was inderdaad de bacterie die bij kinderen krentenbaard veroorzaakt.

Suiker nog even laten prikken en dat was goed.

Ben dus opgelucht!

Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Asa Torell

Asa Torell

04-07-2010 om 21:14

Liora

Wat fijn dat het beter gaat! En dat je suiker goed is.
Hier overigens precies zo'n infectie bij dochter in een opengekrabde muggenbeet dus we zijn ook aan het smeren. Mede dankzij dit draadje ('o het komt meer voor') ben ik daar minder van geschrokken dan anders het geval was geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.