Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oorontsteking zonder pijn

Kan dat? Heb nu al anderhalve week een dicht oor. Volgens mij is het gekomen nadat ik onder een overactieve airco zat en vervolgens een nacht me de balkondeur open sliep en koud wakker werd. Ik weet dat kouvatten theoretisch gezien niet kan, maar het s wel toevallig. Ik ben niet echt ziek, maar ook niet topfit en aan een kant flink dovig en mijn oor is suizerig. Naar de huisarts ben ik nog niet geweest, ik wil liever geen kuurtje als dat niet dringend nodig is. Heb ook geen hoofdpijn of zo.
Wanneer zou het over zijn, iemand ook wel eens gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-09-2012 om 17:09

Druppelen

Of het kan komen door het open raam of niet maakt niet meer zoveel uit. Maar de gebruikelijke behandeling is neusdruppels nemen en zo van binnenuit de boel open proberen te krijgen, dacht ik tenminste.
En over kou en "kouvatten": het schijnt dat je slijmvlies onder invloed van kou/tocht wel bevattelijker wordt voor virussen. Dan moet er natuurlijk wel een virusje rondwaren...

Pijn

Jongste heeft al ziljoen oorontstekingen gehad maar voor zover ik weet nooit zonder pijn. Zou het misschien kunnen dat je oren uitgespoten moeten worden? Dan kan het dichte gevoel verklaren. En even langs de huisarts hoeft niet meteen een kuur te betekenen. Onze huisarts doet dat over het algemeen liever niet.
Een echte oorontsteking duurt meestal een week trouwens. Neusspray is dan inderdaad onmisbaar om de boel open te houden.

100%mama

100%mama

21-09-2012 om 13:33

Wil je niet horen....

maar ik heb ruim 8 weken met een dicht oor gelopen en idd, zonder pijn.....

3x bij de KNO geweest in die tijd. Volgens hem had een ab kuur geen zin omdat het vocht achter de trommelvlies betreft en doorprikken doen ze niet meer zo snel omdat het a: geen garantie geeft, in de avond kan hij weer potdicht zitten en b: ze liever niet iets doorprikken wat heel is (je trommelvlies) als de kwaal (je potdichtheid) weer vanzelf verdwijnt. Ik kreeg neusspray en het advies veel te stomen. Maar desondanks heb ik 8 weken doof rond gelopen aan 1 kant en is het zeer irritant! Sterkte!

Tink

Tink

21-09-2012 om 13:58

Kan

Als mijn zoon weer een ontsteking heeft merken we (hij) dat doorgaans alleen aan het feit dat er weer prut uit zijn oor komt. Hij heeft er zelden pijn van en nooit koorts. Kan dus allemaal.
Ik zou even langs de HA gaan, die kan het zien en je vertellen wat er werkelijk aan de hand is.
Beterschap!

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

25-09-2012 om 18:12 Topicstarter

100% mama

zo'n geval word ik vast ook. Nou ja, dat is dan zo. Ik heb neusdruppels gehaald en probeer geduld te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.