Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oorsmeer verwijderen

Dagdag,

Mijn zoon heeft soms een oorsmeerproductie waar je 'u' tegen zegt. Komt zijn hele oor uit (bruin kleverig). En zat laatst ook in zijn haar (heb ik er maar uitgeknipt). Ik probeer dat altijd met een nat washandje wat weg te vegen, maar meneen schreeuwt moord en brand. En bovendien, het reinigt ook niet zo goed met zo'n washandje.

Heeft iemand een tip om zo'n vies oor makkelijk te reinigen?

En dan bedoel ik eigenlijk niet poeren met een wattenstokje, want dan voorzie ik nog meer trammelant.

Dank en groeten,
LindaJ

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja, huisarts

Ja, zoveel oorsmeer en het is bruin en kleverig? Dat heeft mijn zoon maar èèn keer gehad. Dat was een loopoor. Oorsmeer is toch niet bruin? Althans bij mij en mijn gezinsleden niet.
En als je kind moord en brand gilt bij het schoonmaken doet het oor misschien zeer? Ik zou ook even naar een dokter gaan.

LindaJ

LindaJ

15-02-2009 om 21:57 Topicstarter

Goh...

Beste allen,

Dank voor jullie reacties.

Goh, naar de huisarts.... zo het? Was werkelijk niet in mij op gekomen. Bij mij weten heeft hij geen last van het oor. Maar... hij was wat min deze week (waterpokken), dus wie weet heeft hij daar ook een loopoor van over gehouden.

Het oorsmeer ziet er overigens niet raar uit. Ehm... oorsmeer is toch áltijd bruin en kleverig?

Ik houd het in de gaten, en mocht het zo aanhouden dan raadpleeg ik even de huisarts. Nogmaals dank voor jullie reacties (straks zie ik me daar zomaar een oorsontsteking over het hoofd).

Groeten,
LindaJ

tonny

tonny

15-02-2009 om 22:39

Bruin en kleverig

tja, volgens mij wel. Hoe zou het er anders uit moeten zien?

(tjonge, lekker onderwerp

tonny

MLN

MLN

15-02-2009 om 22:48

Nou eh...

Oranje en kleverig?

Stelle

Stelle

16-02-2009 om 10:18

Bruin/ oranje

Haha, ik zou het ook oranje noemen, maar man vindt het ook bruin (goeie gesprekken hebben wij altijd). De normale kleur is ongeveer zoals de achtergrond (iets donkerder) van het forum toch? Of is dat juist een ongezonde kleur voor smeer?

Lady Grey

Lady Grey

16-02-2009 om 11:51

Overmatige productie

Zo noemde mijn huisarts het bij dochterlief. Ze vraagt regelmatig of ik haar oortjes wil schoonmaken want het kriebelt, maar nu ze wat groter wordt begint ze zelf wat te peuteren (

Overigens komt dit er in elk geval uit en geef ik hier de voorkeur aan, bij zoonlief is het droog spul wat zodanig bij zijn gehoorgang-uitgang blijft zitten dat het vast lijkt te groeien. Als je daar aan peutert is zijn gehoorgang na afloop wijder ;;

Ear scratcher

Laatst bij de apotheek zag ik een ear scratcher staan. daarmee kun je op een verantwoorde manier je oor reinigen (krabbelen). Ik doe dit altijd met een haarspeldje (schuifje). Aan de buitenkant de restjes eruit pulken, helpt erg goed. Bij mezelf gebruik ik het ook in mijn oor. Vooral als ik last heb van hooikoorts dan kan dat krabbelen zo lekker opluchten)

Mijn dochter had laatst zoveel troep in haar ook dat ik er met het haarspeldje een hele partij uit kon halen, en het kind kon zowaar weer horen )

Het is een tip die verlichting kan bieden maar waarbij voorzichtigheid geboden is.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.