Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

25-11-2018 om 13:44

Orthopedische schoenen

De kans is aanwezig dat ik orthopedische schoenen moet gaan dragen. Wat ik me afvraag is of het dan voortaan echt 'verboden' is om gewone schoenen te dragen. Wie kan me daar meer over vertellen?

Ik zou nu bijvoorbeeld graag met korting nieuwe laarzen kopen, maar ja, als die over een maand al niet meer mogen, is zelfs die kortingsprijs zonde van het uitgeven.


rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2019 om 20:13

@Kaaskopje

Heb je wel eens uitgeprobeerd of yoga misschien verbetering kan teweegbrengen in jouw lichaamshouding en motoriek?

Kaaskopje

Kaaskopje

09-02-2019 om 20:32

Pfff

Yoga. Ik heb daar niks mee. Als kind kon ik wel een soort vogelnestje met mijn buik op de grond maken en ik heb nog vrij lang mijn been in mijn nek kunnen leggen. Beetje harkerig, maar toch. Ik hoorde laatst dat het mogelijk is dat ik hypermobiel ben, ondanks dat ik werkelijk niet zo soepel ben. Dat zit in de familie. Mijn oudste dochter heeft het ook. Ik zit raar in elkaar 😅

Ik ga wel naar fitness. Ik train daar o a. buik- en rugspieren. Maar ik denk dat ik voor een deel van mijn rug toch een deskundige moet raadplegen. Dat doe ik dus maar als ik er in maart weer ben.

rode krullenbol

rode krullenbol

09-02-2019 om 21:04

Strikt vrijblijvend, uiteraard

Misschien kijk je iets te veel tegen yoga op, Kaaskopje, naar aanleiding van beelden van mensen die onder die noemer bijkans acrobatische toeren uithalen. Yoga is echter zo veel meer. Of kan ik nu juist beter spreken van 'minder'? Hoe dan ook: wie tot fitness in staat is, kan ook aan yoga doen. Je zou de deskundige eens kunnen vragen wat hij/zij ervan vindt.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-02-2019 om 00:18

Rode Krullenbol

Dat ga ik ook doen 😊

Suzanne

Suzanne

27-04-2019 om 06:39

Kaaskopje

Hé hoe gaat het nu na een paar maanden met de steunzolen. Lopen ze nu goed, ben je er een beetje aan gewend en heb je al leuke (goede) schoenen kunnen scoren waar ze mooi inpassen? Al eens op nacontrole geweest bij de Podo/Orthopedisch-Instrumentenmaker?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2019 om 01:18

Leuk dat je het vraagt

Ik loop er heerlijk op. Op steunzolen dus, niet op complete orthopedische schoenen. De linker zool is nog wat bijgesteld. Ik sta nu 4 mm hoger op die hiel, zodat mijn heupen iets rechter staan. Ik heb er denk ik twee weken een beetje aan moeten wennen. Maar daarna vond ik het zonder al 'bloot'.

Grappig genoeg was ik vanavond weer aan het snuffelen naar schoenen. Ik heb vorige week wat schoenen gepast, maar dat was geen succes. Ik ga binnenkort eens proberen of ik espadrilles lekker vind zitten. Gewoon voor als ik eens een zomerjurk of -broek aan wil en niet per se om er kilometers mee te kunnen wandelen. En ik zag vanavond ook aardige schoenen op een website. Mocht het allemaal tegenvallen, dan weet ik nu wel waar ik leuke schoenen kan vinden, maar daar hangt een pittig prijskaartje aan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.