Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Narcis

Narcis

05-04-2009 om 02:42

Overgang?

Hallo,
Sinds 4 maanden menstrueer ik niet meer en heb het regelmatig zo ontzettend warm dat ik het liefst naakt in de tuin zou willen rennen. Ik heb alleen een klein balkon . Ik ben net 47 jaar en vind het best wel vroeg. Ik moet wel erbij voegen dat ik op mijn 11e al ongesteld werd. Herkend iemand dit?
Groetjes, Narcis

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Narcis

Narcis

05-04-2009 om 03:05

Toevoeging

Nee, ik ben niet zwanger. Kan ook helemaal niet want ik heb geeneens een man of vriend. De laatste ongesteldheid mag de naam niet eens dragen, 2 dagen van héél licht bloedverlies. Ik was gewend aan 7 dagen behoorlijk bloeden (transfusiedienst, waar zijt gij). Ik mis het maandelijkse 'ongemak' niet, sterker nog: ben blij toe. Maar is het niet wat aan de vroege kant?

Rafelkap

Rafelkap

05-04-2009 om 11:42

Volgens

mij is dat een hele normale leeftijd hoor. Om het zeker te weten of je 'in de overgang' bent kan je het beste naar je huisarts gaan. Die kan dat zien/meten (aan urine of bloed, neem ik aan)

Klaartje

Klaartje

05-04-2009 om 12:37

Ook 47 en in overgang

Ik ben ook in de overgang. Had al een jaar of zo een onregelmatige menstruatie, dan weer 6 weken ertussen en dan weer 2 weken. Nu net weer menstruatie na een half jaar niks gehad te hebben. Ik heb wel in december mijn bloed laten nakijken op een hormoon, (ik geloof dat het FHS heet), en ja hoor, duidelijk een heel eind in de overgang. Ik wilde toen graag weten of het inderdaad de overgang was. Ik had iets van, als het de overgang is, dan weet ik het zeker, wijst mijn bloed geen overgang uit, dan is er iets anders aan de hand.
Ik heb wel al jaren aan een stuk flinke opvliegingen, ook 's nachts heel veel zweten.
Klaartje

Niet jong hoor

GEwoon de leeftijd volgens mij.

Narcis

Narcis

05-04-2009 om 21:00

Meiden

Bedankt voor jullie reaktie's! Het zal inderdaad de overgang zijn. Ik hoop echt van dat vervelende 'rode kruis' verlost te zijn en wel voorgoed! Iemand van jullie vertelde me na 6 maanden weer ongesteld te zijn geweest,laat me dat alsjeblieft bespaard blijven...
Zoals ik al eerder postte begon ik op mijn 11e te rodekruizen en heb het echt wel gehad.
Ik herinner mij een tante (het goede mens is nu ergens in de 70) die bij iedere gelegenheid, verjaardag-feest-of wat dan ook, klaagde over haar overgangsperikelen. Tot men ging vragen: "Ben je nu al over?"
Zo wil ik dus niet overkomen hoor, meiden. Jullie hebben me gerustgesteld en dat waardeer ik heel erg!
Liefs, Narcis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.