Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

zondernick

zondernick

10-11-2009 om 13:45

Overgang?

Ik heb al jarenlang een regelmatige cyclus van 23 dagen. Nu ben ik ineenkeer 3 weken overtijd. Omdat mijn man ook al jaren geleden is gesterriliseerd en ik "al" 45 jaar ben, ga ik er nu van uit dat dit overtijd-zijn een beginnetje van de overgang is en geen zwangerschap. Zie ik dat goed of zijn daar andere visies op? Ik zou graag van anderen horen hoe of hun overgang is begonnen.
Verder merk ik nu ook dat mijn bekkenproblemen die ik tijdens mijn zwangerschappen heb gehad weer de kop op steken. Ik weet dat BI klachten ontstaan oiv hormoonveranderingen en ik vraag me dan ook af of de overgang dan ook weer een oorzaak van BI zou kunnen zijn. Mijn tweede vraag luidt dan ook: zijn er hier dames die vroeger BI gehad hebben en nu in de overgang zijn en die daardoor ook weer last krijgen van het bekken? (Of dit stadium alweer gepasseerd zijn)
Vast bedankt voor jullie meningen en ervaringsverhalen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosy

Rosy

10-11-2009 om 20:50

Zondernick

Ik heb geen ervaring met de overgang, maar er kwam 1 vraag meteen bij me boven.

Weet je zeker dat je niet zwanger bent? Je zult wel weten dat een sterilisatie niet 100% zekerheid geeft en je geeft aan dat je dezelfde bekkenproblemen hebt als bij je zwangerschappen.

Wel vervelend hoor.

tonny

tonny

16-11-2009 om 23:22

De verhalen blijven uit...

kennelijk is de herkenning niet zo vanzelfsprekend.

Weet je inmiddels wat meer?

tonny

zondernick

zondernick

19-11-2009 om 14:45

Inderdaad, weinig herkenning, jammer

Ja, jammer dat er geen herkenning is. Ik kan er verder op internet ook niet veel over vinden. Ik ben inmiddels al ruim 4 weken overtijd. Ik ben er eigenlijk wel van overtuigd dat ik niet zwanger ben, ik heb verder absoluut geen verschijnselen. Ik heb wel begrepen dat je door middel van een bloedtest erachter kunt komen of je daadwerkelijk in de overgang bent. Ik hoop dat mijn huisarts hier open voor staat. Ik zie wel hoe het afloopt!

Klaartje

Klaartje

19-11-2009 om 17:53

Kan wel

Dit kan wel de overgang zijn. Ik had vorig jaar een periode dat ik een half jaar niet menstrueerde en daarna weer ongeveer elke maand. Nu is het weer al een paar maanden geleden. Ik ben overigens 48. Vorig jaar heb ik na een maand of 3 bloed laten afnemen en ik was duidelijk in de overgang. Later moest ik nog bij de gyn zij en die vertelde dat je wel kan zien of je in de overgang bent, maar niet hoever al. Of je bloedwaarde dan lager of heel hoog is, dat maakt niet uit, volgens hem. Het schijnt dat boven de 25 waarde (weet de naam niet meer van dat hormoon)
je in de overgang zit. Het hoogste zou 125 zijn. Bij mij was ie 75, dus duidelijk in de overgang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.