Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lieske

Lieske

18-06-2010 om 10:17

Overproductie oorsmeer

Ik heb een "vreemde" vraag:

Al jaren wordt mijn linkeroor uitgespoten.( 2x per jaar)
Na operatie is mijn gehoorgang te smal en kan het oorsmeer er aan die kan niet vanzelf uit.
Sinds vorig jaar spuiten ze ook mijn rechteroor uit, omdat ze daar ook een prop zagen zitten.

Maar ipv 2x per jaar moet ik steeds vaker uit laten spuiten.
De laatste keer is 7 weken geleden.
En iedere ochtend zitten mijn oren al weer "dichtgeplakt".
Dus komende dinsdag toch maar weer uitspuiten.
Vlgs de assistente kan ik niks doen om die "overproductie" een halt toe te roepen.

Ik baal van dat steeds vaker uitspuiten.
Is er echt geen manier om dat oorsmeer aan te pakken ?

Lieske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-06-2010 om 11:32

Negatieve spiraal

Hoe vaker je je oren uit laat spuiten des te meer krijgen je oren het signaal om oorsmeer aan te gaan maken doordat het toch iedere keer wat geirriteerd raakt. Het enige dat je zelf kan doen is zorgen dat je oorsmeer zacht blijft en vanzelf makkelijker naar buiten komt. Dat kan bijv. door audispray te gebruiken, maar ook door olie in je oor te druppelen. En verder natuurlijk nooit met een wattenstokje of iets anders in je oor peuren, maar dat weet je vast wel.

wavie

wavie

18-06-2010 om 13:00

Lieske

Ik moest ook regelmatig mijn oren laten uitspuiten. Van de dokter kreeg ik ooit het advies om oroclean (wekelijks) te gebruiken. Dat is ter reiniging van de oren en verwijdering van oorsmeer. Inmiddels is het bij niet meer nodig om het nog wekelijks te gebruiken, misschien dat je het ook eens kunt proberen. Je mag het niet gebruiken bij een geperforeerd trommelvlies.Mijn oren worden nu nog gemiddeld 2 a 3 keer per jaar uitgespoten (als het voor die tijd niet met de oroclean lukt)

Annelies B.

Annelies B.

18-06-2010 om 14:46

Fijn

Puck, bedankt voor je reactie. Dat idee had ik ook.
Mijn oren reageren op dat uitspuiten. Dat is wel te merken aan mn rechteroor.
Ik ga de tip van wavie proberen.

Wavie, mijn oor is ooit doorgeprikt. Toen ik een jaar of 10 was.
Is dat spul te koop bij de drogist ? Ga ik
even lezen of ik het dan mag gebruiken.
Kan natuurlijk ook even googlen.

Vreemd dat de assistentie dit eigenlijk niet weet.
Misschien kom ik zo dan van dat uitspuiten af.

Bedankt voor jullie tips.

Lieske

Puck

Puck

18-06-2010 om 14:50

Lieske

Oroclean is voor het grootste deel minerale olie. Audispray is gezuiverd zeewater. Kortom, het maakt niet zoveel uit als het het oorsmeer maar soepel houdt. Onze huisarts raadde voor onze zoon johannesolie aan. Werkt ook als een speer.

Sera

Sera

19-06-2010 om 15:06

Ook last van gehad

Ik heb ook een paar jaar gehad dat mijn oren heel vaak dicht zaten en dat ik ze zeer regelmatig uit moest laten spuiten. De laatste keer dat ik ze heb laten uitspuiten is nu drie jaar geleden. Wat ik sindsdien anders doen: een paar keer week olijfolie in mijn oren doen voor het slapen gaan. Watje in het oor zodat de olijfolie er in blijft. De volgende dag heel voorzichtig met een wattenstaafje de oren schoonmaken. Ik weet dat wattenstaafjes worden afgeraden maar bij mij helpt het dus wel heel goed. Wel heel voorzichtig doen natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.