Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Overspannen


Pirata

Pirata

13-06-2017 om 11:49

bloedarmoede

Er is bloedarmoede geconstateerd, je kreeg ijzertabletten. Maar heb je dan ook echt ijzergebrek? Er zijn meer mogelijke oorzaken voor bloedarmoede... bij mij b12.

Onder de mensen blijven

Om te voorkomen dat ik ging vastlopen, zorgde ik ervoor dat ik onder de mensen bleef en mbv vrijwilligerswerk de dankbaarheid van die mensen voelde.
Het komt vaker voor dat iemand met een drukke en verantwoordelije baan, ook dagen vrij maakt voor een heel andere activiteit om zo de druk op het werk en het leven te doseren en relativeren. Het geeft je ook de gelegenheid over onderwerpen te praten die een 'afleidende' functie hebben. Zo gaan er dan niet alleen nare gedachtes door je hoofd.

De running therapy wordt ook vaak bij de hand gehaald. Het helpt met doel verleggen en de hormonen helpen het lichaam met het beleven van een geluksgevoel. Alleen is hardlopen zo'n eenzame activiteit en blijf je in je handelen zo gefocust op je eigen beleving,
Een vriendin startte met de running therapy en was blij met de fysieke progressie en de sportieve doelen die bereikt werden. Maar ze merkte ook dat wat ze deed , niet maakte dat ze los kwam van de zware gevoelens die door haar hoofd gingen. Toen is ze meegegaan naar de groepsactivitieten die het bejaardentehuis organiseert. Juist het niet zwaar moeten presteren, maar wel iets doen zodat een ander geholpen is zonder daar zelf moe van te worden. Het geeft nieuwe energie.

Bellefleur

Bellefleur

13-06-2017 om 20:29

Juulia,

Is floradix iets? Je kunt het kopen in natuurwinkels. Helpt prima tegen bloedarmoede. Als je bloed opknapt, knap jezelf ook op. Dan is bewegen niet meer zo vermoeiend. En van bewegen word je vrolijker. Toen ik overspannen was, adviseerde mijn zus me om elke dag drie leuke dingen van die dag te bedenken. Ik dacht dat dat nooit zou lukken. Binnen 5 minuten had ik er drie. En onwillekeurig werd ik daar vrolijk van. Dat was het begin van mijn herstel. Verder heb ik in die dagen een trui gebreid. Ingewikkeld patroon. Moest telkens weer een deel uithalen. Geestdodend werk. Hielp enorm
Beterschap gewenst.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

13-06-2017 om 20:56

Daar noemt Bellefleur wat...

Handwerken!

Ik kan niet sporten maar kan me het best relaxen met handwerken of anderszins creatief klungelen. Fijn muziekje erbij.

Juulia

Ik weet niet of je huisarts je doorgestuurd heb naar een therapeut, maar een echte burn-out verdwijnt niet door 2 of 3 weken thuis rustig blijven en leuke dingen doen. Je komt terecht in een burn-out omdat je veel te lang veel te veel hooi op je vork genomen heb, privé en werk, en "verkeerde" levens- en denkgewoontes heb.
Wat de "kalmeringsmiddelen" van de huisarts betreft: wat is het? Iets dat eindigt op een "pam" of een antidepressiva?
Ik zou je echt willen aanraden om bij iemand (psychotherapeut of burn-out consulent) te gaan. Er zijn ook goede boeken te lezen, zelf heb ik veel gehad aan boeken en trainingen van Carien Karsten. De meeste bibliotheken hebben ze,
Sterkte,
Sini

dc

dc

14-06-2017 om 23:02

bloedarmoede

Even goed verder laten testen nu. Je kunt echt niet onderschatten wat een effect dat op je heeft. Ik heb het ook gehad, en na een paar weken ijzertabletten voelde ik me echt al stukken beter.

Laat je werk weten dat je de komende maand niet kunt werken. Dan kunnen zij een oplossing zoeken, en je even met rust laten. Vaak is geen onwil, maar heeft een manager zicht nodig om te kunnen organiseren. En zo geef je jezelf in elk geval even de tijd, zonder steeds weer een beslissing over niet of wel werken te moeten maken, want daar ben je even niet aan toe.

Verder zul je merken wie je echte vrienden zijn. Het is zwaar rot als je opeens niets meer van mensen hoort, en je zelf geen puf hebt om contact te zoeken, maar het levert je hierna bergen tijd op, want in die mensen hoef je ook verder niet meer in te investeren.

Sterkte!

Juulia

Juulia

16-06-2017 om 09:53 Topicstarter

Reactie

Bij bedrijfsarts geweest. Mag sowieso 6 weken niet werken. Mijn baas was niet blij maar goed hij zit nu inderdaad met het probleem dat hij moet zorgen dat mijn werkzaamheden overgenomen worden. Hij was overigens wel aardig uiteindelijk.
Ik heb nu 2 dagen wat gewandeld. Half uurtje want langer red ik niet. Daarnaast ook afspraak gemaakt met psychotherapeut. Heb binnenkort mijn eerste afspraak.
Helaas is dochterlief al 3 nachten aan het spoken dus dat is wel lastig. Ook al is ze snel getroost, je bent toch wakker. Maar ja niks aan te doen.

Het schijnt goed te komen (al heb ik daar geregeld een hard hoofd in) .

Het is wel goed voor de lijn want eten gaat erg moeizaam. Eet nu maar de hele dag door kleine beetjes. Dat werkt voor nu beter. Hopelijk kan ik snel toch weer normaal eten want ik houd wel van eten en ik wil niet teveel afvallen (ben al niet de dikste).

Lou

Lou

16-06-2017 om 10:01

Mooi

Het komt inderdaad goed!

Fijn dat de bedrijfsarts meteen zes weken heeft gezegd. Had je ook al bloed laten prikken? Ik heb een overspannen dochter, die inmiddels óók de ziekte van Pfeiffer blijkt te hebben. Juist doordat ze overspannen was (en daar ook duidelijke oorzaken voor waren), hadden we dat te laat in de gaten. Niet dat ik zeg dat je Pfeiffer hebt natuurlijk. Maar ik zou wel een bloedonderzoek laten doen op basis van je klachten, de huisarts vinkt dan wel aan wat er getest moet worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.