Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jacci

jacci

31-03-2009 om 11:40

Overspannen, afterdip?

Ik ben een half jaar geleden gescheiden (en dat ging niet makkelijk, hoop gedoe gehad) en woon sinds half december met de kids in een heerlijke flat. Nu is er dus niks meer aan de hand denkt iedereen, het is toch nog goed gekomen. Maar nu in alle rust gaat het hoofd malen en word ik steeds moeier (en weer zwaarder). Als je in de strijd zit, hou je het wel vol, maar nu komt de reactie denk ik. Ik slaap heel slecht, kan nergens mijn hoofd bijhouden, wil niks, alleen maar thuis zijn. Ondertussen maar denken; waarom... en hoe kan het dat het zo gelopen is...... Waarom heb ik zoveel laten gebeuren.... Een hele hoop kan ik wel beredeneren, maar toch blijft het malen. Op mijn werk ben ik niet vooruit te branden, ben onzekerder geworden en daar moet ik nu een pop schrijven terwijl ik volgens mij eerder eerst mezelf weer op de rit moet krijgen. Gezondheid wordt van de weeromstuit ook slechter en ook daar word ik moeier van.
Wie heeft tips, hoort dit erbij? Hoe kan ik mezelf de schop onder de kont geven? Jacci

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marieke

Marieke

31-03-2009 om 11:52

Door je reserves heen

Je verhaal klinkt alsof je een huzarenstukje hebt volbracht (scheiding, verhuizing, leven op poten zetten) en dat is je gelukt. Nu ben je door je reserves heen en is het moment om alles wat er gebeurd is te herkauwen en een plaatsje te geven.
Ik zou beginnen met een bezoekje aan de huisarts. Als de verhoudingen ernaar zijn zou ik op je werk open kaart spelen. Komende jaar is je ambitie om na een heftige en hectische periode weer helemaal de oude te worden; gezond en sterk.
Die schop onder je kont heb je jezelf de afgelopen maanden al gegeven, dus het lijkt mij dat dat middel is uitgewerkt. Nu is het tijd om lief voor jezef te zijn; uit te huilen en opnieuw te beginnen.
Sterkte
Marieke

jutter

jutter

31-03-2009 om 12:06

Tijd voor jezelf

Lijkt mij heel logisch. Je hebt een uitdagende periode achter de rug, waarin je hard aan de slag moest om alles voor elkaar te krijgen. Dit zijn meestal periode's waarin er geen tijd is om na te denken over wat het beste is, etc. Kortom vooral actie, weinig tijd voor evalueren.
Die tijd komt nu dus. Net zoals veel mensen ziek worden in de vakantie (als er rust is), realiseer jij je nu wat er allemaal is gebeurd.
Gun jezelf de tijd om te voelen wat de impact was op jou van deze periode!! (lijkt volgens mij een beetje op een rouwperiode). Neem bewust afscheid van hoe het was, maar herinner je ook alles wat voor elkaar hebt gekregen! Dit kan een tijdje duren, geef jezelf daarvoor dus ook de tijd. Dus slaap genoeg en zorg goed voor jezelf.
Mocht je toch vinden dat het te langzaam gaat of dat je er zelf niet uit komt, denk dan eens aan een life coach. Die kan jou heel goed helpen om de zaken weer op de rit te krijgen.

Succes, Jutter

Wiesje

Wiesje

31-03-2009 om 12:36

Herkenbaar

Heel herkenbaar. Hier 2 en een half jaar geleden en ik dacht toen; "kop op doorzetten jij" Ik heb toen die stomme pop geschreven voor mijn werk en verder doorgezet. Een half jaar geleden was ik helemaal op (en op = op)
Ik ben in contact gekomen met schoolmaatschappelijk werk en deze heeft me geholpen mijn leven weer op de regel te krijgen, moest ik weer een soort van pop schrijven, maar nu over Ik en de kinderen en daarna mijn werk. Het heeft gewerkt, volgende week komt ze voor het laatst bij me langs.
Nu is het niet zo dat ik toen geen hulp heb gezocht, ik ben via de huisarts bij maatschappelijk werk gekomen. Hier wilden ze me vooral helpen bij mijn financiele plaatje, daar heb ik na de 2e keer gezegd dat ik het zelf wel red.

Kortom, het is aan te raden hulp te zoeken.
Succes ermee!!

wendelien

wendelien

31-03-2009 om 12:38

Je bent geleefd

en nu kun je op adem komen en dan komen de emoties. Behalve coaching (er zijn ook mogelijkheden online), kun je denken aan een stevige dosis multivitamine, dagelijks een verplichte wandeling of een fietstochtje, gezonde voeding (liever geen alcohol, dat put erg uit), en vooral voorlopig zo min mogelijk van jezelf moeten en wanneer dat kan jezelf belonen. Misschien kun je een gesprek aanvragen met de bedrijfsarts?
Ook zou ik je aanraden te beginnen met schrijven, gewoon voor jezelf om alles van de afgelopen tijd op een rijtje te zetten. Veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.