Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ivanka10

Ivanka10

24-06-2010 om 14:42

Parfumallergie en zonnebrandcremé

hallo

ik heb een parfumallergie en ben opzoek naar zonnebrandcremé / spray
maar welk merk kan je het beste nemen of is er geen creme voor iemand met een parfumallergie ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

24-06-2010 om 15:54

Ja hoor

Hier een man en kind met parfumallergie (hoewel we niet zeker weten of dat voor alle parfums geldt, ze vermijden parfum gewoon)
Zij kunnen tegen P20 en Vision. Beiden zijn cremes die de hele dag werken (nou ja, 8 uur dan, dat is hier voldoende). Oja, dochter heeft ook zonneallergie, dat wordt ook voorkomen door deze cremes.
Soms gebruik ik No Ad spray (met disney opdruk). Dit lijkt ook goed te gaan. Maar het is nog niet zo intensief gebruikt als de andere twee. (volgens het etiket zit in No Ad wel parfum).

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-06-2010 om 16:42

Zonnebrandmiddel

Ik ben ook allergisch voor veel geparfumeerde producten (daarnaast heb ik zonneallergie) en ook hier kan ik P20 of Vision gebruiken. Ook La Roche-Posay maakt goede zonnebrandmiddelen zonder parfum en andere allergenen. Andere merken hebben ook hypo-allergene zonnebrandmiddelen; vaak (niet altijd) zijn de versies voor kinderen zonder toegevoegde geurstoffen.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-06-2010 om 20:47

Clinic

heb ik voor onze zoon gebruikt, die werkt heel goed. Heb nu Kruidvat prafumvrije om te proberen, want Clinic is nogal prijzig....

Ivanka10

Ivanka10

24-06-2010 om 21:17

Dank je

bedankt voor de reacties

ik heb net even bij kruidvat op de site gekeken en die prijzen zijn niet verkeerd.

zal morgen eens even gaan kijken, ook even bij de prijzenmepper wat die verkoopt heel veel producten van de kruidvat en daar krijg je nu op alle zonnebrand middelen 50% korting

Bastet

Bastet

25-06-2010 om 07:52

Eucerin

Ook eucerin en roc verkopen goede zonnebrandmiddelen,zonder parfum ed.

Ivanka10

Ivanka10

25-06-2010 om 17:59

Vision vraagje

hoi hoi

klopt het echt dat je vision maar 1x hoeft op te doen ?

de man bij de drogist had het erover dat het zelfs bestand is tegen afdrogen om dat het in de huid trekt !

als dat zo is valt de prijs nog wel mee vind ik, je betaald bij kruidvat wel minder maar als je dat vaker moet smeren dan is het natuurlijk op den duur duurder, of zie ik dat verkeerd ???

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-06-2010 om 18:42

Vision

Mja, Vision is ietwat resistenter tegen water dan andere waterproof zonnebrandmiddelen maar het hangt helemaal af van je huidtype, beschermingsfactor, activiteiten en zonnekracht. Als je een hele bleke huid hebt en gaat zwemmen midden op de dag in de volle zon smeer ik echt wel na het zwemmen nog een keer hoor Ook met SPF30 (wat niet eens zo hoog is). In het algemeen geldt toch iedere twee uur opnieuw smeren en zeker na het zwemmen wil je goed beschermd zijn. En royaal smeren he, niet op z'n zunigst

Annet

Annet

26-06-2010 om 16:05

Ja, hier werkt vision echt

Ik heb zelf een lichte huid. Insmeren is voor mij echt nodig. Met Vision of P20 kom ik de hele dag uit. Het scheelt wel dat ik niet veel zwem en ook niet in de volle zon ga zitten/liggen als het boven de 25 graden is.
Mijn kinderen zijn getint. Zij hebben ook genoeg aan 1x smeren maar dat past ook bij hun huid. De dochter met zonneallergie komt ook uit met 1x smeren, ondanks veel zwemmen.

Rembrand

Rembrand

26-06-2010 om 19:07

De proef op de som.

Vandaag is mijn roodharige zoon de hele dag in Noordwijk geweest vanwege een beachkorfbaltoernooi. Hij was vanmorgen met Vision 30 ingesmeerd en heeft daar zijn gezicht en nek nog een keer gedaan. Hij was niet verbrand ! ( en dat terwijl zijn huid nog niet veel zon gezien had ).
M.

Ivanka10

Ivanka10

26-06-2010 om 21:46

Loreal?

hallo
iemand ervaring met loreal ?
ik zag dat die ook zonder parfum hebben en ze verkopen die momenteel bij de action.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-06-2010 om 12:52

L'oreal

Het is voor iedereen natuurlijk anders maar persoonlijk kan ik niets van L'Oreal verdragen, ook niet de "hypo-allergene" producten. Kijk je overigens ook naar het soort zonnebrandfilter (Tinosorb, Mexoryl, Avobenzone, Oxybenzone, Titanium Dioxide/Zinc Oxide etc.)? Ik kan niet tegen bepaalde filters en juist wel weer tegen andere.

Bastet

Bastet

27-06-2010 om 15:39

Apotheek

Informeer even bij de apotheek,er is een nieuw merk zonder parfum enzo,maar ben de naam even kwijt.

Ivanka10

Ivanka10

27-06-2010 om 16:44

Ik ga voor.....

vision daar ga ik voor
je betaald iets meer maar ik hoor er hier hele goede verhalen over

bedankt

groetjes

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-06-2010 om 15:06

Vision

Lijkt mij een goede keus! Wij zijn nog steeds erg tevreden over Vision.

Marie

Marie

06-07-2010 om 09:40

Nasha

hoe bevalt de kruidvat ??

deze lijkt mij eigenlijk ook wel handig omdat die in een spray te krijgen is !

Nasha 1st

Nasha 1st

07-07-2010 om 22:56

Marie

heel goed, al heb ik gewoon de smeervariant, ik zag de spray dit keer niet. Zoon is heel gevoelig, maar ik zie nog niks bij hem, dus dat is prima! Zie ook geen verbrandingen, dus de factor is ook ok!! Moet van de week even nieuwe halen, zit nu op mijn vakantie-adresje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.