Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

An.

An.

23-12-2012 om 17:37

Partner wordt niet wakker na operatie aan hersenen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

17-01-2013 om 22:54

Blind date

zo voelde ik het ook. het was gek en vertrouwd. Ik heb er een goed gevoel bij. Wat veel positieve dingen: zelf ademen, eten en praten! Wie weet wat er morgen allemaal gebeurt.

Wat fijn

Wat fijn dat het weer wat beter ging. En wat goed dat je Bellefleur ontmoet hebt. Echt goed! In nood kun je hier goed terecht hebben velen van ons gemerkt!
liefs

Kaaskopje

Kaaskopje

17-01-2013 om 23:57

Wat zal hij blij zijn

dat dat verdraaide ding uit zijn keel is! Nu kan hij eindelijk weer duidelijk maken wat hij voelt en denkt. Dat scheelt een brok frustratie. De rest zal nu langzaam maar zeker beter moeten worden. Daar hebben jullie beiden veel geduld bij nodig en dat geduld zal heus nog wel eens op de proef gesteld worden. Maar het begin is er!

Fiorucci

Fiorucci

18-01-2013 om 07:59

Jeetje

An, dat is goed zeg, dat geeft hoop!

Vera*

Vera*

18-01-2013 om 09:50

Jeetje

Dat is inderdaad goed en positief nieuws.

Vera

Fijn!

Dat klinkt niet meer als een kleine stap voorwaarts, dat is toch een hele sprong, die rottige tube eruit!! Sterkte nog, maar ik kan me voorstellen dat dit wel een omslag is in de richting van herstel!
Ik denk aan jullie!

Kaaskopje (ot)

Hoe is het ondertussen met Roefel?

Groeten,

Temet

An.

An.

19-01-2013 om 22:43 Topicstarter

Hij mocht gisteren naar de afdeling!

En dus ligt hij niet meer op intensive care. Ook wel spannend, want van 1-op-1 zorg bijna elke minuut, ligt hij nu alleen op een kamer en moet hij het doen met veel minder controlebezoeken. Wat als hij uit bed valt? Best eng maar die zorg moet ik dus overdragen...
Hij wordt dus op geen enkele manier meer beademd (tracheostoma ook verwijderd en afgeplakt zodat deze kan dichtgroeien) en krijgt ook geen extra zuurstof meer. Alleen nog sondevoeding en infuus voor medicatie. Vanaf maandag zullen ze wel meer met hem gaan aanvangen; zo is er een speciale stoel onderweg waarmee hij uit bed kan en het zitten kan oefenen. Ik ga dus maar weer op zoek naar een pyjamabroek enzovoort.

Nu ik iets minder in de stress-stand sta, merk ik hoe moe ik eigenlijk ben. Dus ik probeer écht zoveel mogelijk slaap te pakken. Ben ik niet zo'n ster in helaas...

Groetjes,
An.

Wow!

An, wat een geweldig nieuws! Hij begint het zelf te doen, jij moet toch wat uit handen geven en je overgeven aan die slaap! Je hebt een hele tijd op adrenaline gelopen en die verdwijnt nu langzaam uit je systeem! Wat een ontzettend fijn nieuws, dit!

Ik hoop dat zijn herstel deze gestage stijgende lijn blijft laten zien en dat jij vertrouwen kunt en mag hebben in zijn herstel!

liefs en slaap lekker!

Jons

Kaaskopje

Kaaskopje

20-01-2013 om 01:06

Ik herken dat wel, die lichte ongerustheid omdat de zorg van intensieve aandacht, naar normale aandacht gaat.
Als je bang bent dat je man uit bed kan rollen, dan vraag je toch of hij het goed vind als de zijkanten omhoog gezet worden als hij slaapt? Op een gegeven moment zul je er weer op vertrouwen dat zijn natuurlijke reflexen werken zoals ze horen te werken en maak je je daar allemaal minder zorgen over.
Ik ben ontzettend blij voor jullie dat het zo goed gaat. Het ergste is achter de rug. Je mag de alerte en stress stand nu uitzetten. Je mag ervan uitgaan dat je man het wel redt in het ziekenhuis. Je mag nu dus slapen.

Fiorucci

Fiorucci

20-01-2013 om 09:41

Wat geweldig

Wat enorm fijn voor jullie. Probeer toch veel te rusten, ook al slaap je niet. Is beter dan door blijven hollen. Zorg goed voor jezelf!

Rafelkap

Rafelkap

20-01-2013 om 09:57

Wat fijn dat de stijgende lijn zich doorzet! En jij: vroeg naar bed, met de kippen op stok! Hou vol!

tonny

tonny

20-01-2013 om 15:55

Wat geweldig zeg

deze ontwikkelingen. Ook spannend!

Sterkte, en hopelijk lukt het om wat te slapen, al deze emoties zijn slopend.

Wauw wat een goed nieuws

Die overstap is inderdaad eng, omdat het gevoel dat hij 100% in de gaten wordt gehouden weg valt. Dat hij naar de gewone afdeling gaat betekent dat hij die 100% zorg niet meer nodig heeft en beetje bij beetje moet leren vertrouwen op zijn eigen kunnen. Dat gaat elke dag wat beter. Over een week kan hij vast alweer zoveel meer als vandaag. Durf het los te laten en probeer nu ook aan jezelf te denken. Als hij straks thuis komt is er nog zoveel zorg nodig. Heb vertrouwen het komt goed!

Bellefleur

Bellefleur

21-01-2013 om 09:13

Wauw!

Wat een reuzestappen! Nu je minder lange bezoekuren hebt kun je misschien wat meer uitrusten? En als je niet kunt slapen, kun je misschien op de bank liggen en een tijdschrift lezen? Dan rust je ook een beetje uit toch?

Tineke

Tineke

21-01-2013 om 09:50

Sterkte

Weer een paar procenten gewonnen, dat is wel heel hoopgevend. Sterkte An, want het valt nog steeds allemaal niet mee. Zorg nu het kan, ook goed voor jezelf.

ilsepilse

ilsepilse

21-01-2013 om 14:01

Ann wat fijn!

We duimen dat hij de goede kant opgaat !
neem zeker ook wat rust, ik weet er alles van om iedere dag op en neer naar het ziekenhuis te gaan!

Hanny61

Hanny61

21-01-2013 om 16:55

Geweldig

Dat het nu de goede kant op lijkt te gaan!

Mooi nieuws an

Hoop dat je wat rust kan pakken, ik snap het maar al te goed die onzekerheid. De vragen. Het wakker liggen. Het oneindige denken, denken, denken.
liefs xx Geerke

Kinne

Kinne

24-01-2013 om 10:42

Erg bezorgd

Geweldig nieuws, hoop dat hij weer snel naast je op jullie eigen bank mag zitten.

An.

An.

24-01-2013 om 21:55 Topicstarter

Update zoveel - 'het kon minder' (zeggen ze dan in groningen)

Het kon minder - daarmee wordt bedoeld 'het gaat lang niet slecht'.
Mijn man is dus afgelopen vrijdag naar de verpleegafdeling verplaatst en laat toch ook zélf verbetering zien. Hij lijkt me beter te begrijpen, soms zelfs goed. Dwaalt ook nog wel geregeld af hoor. Helpt de verpleging mee als ze hem draaien. Heeft nu drie keer in een speciale rolstoel gezeten en dat zag er vanmiddag bést stevig uit. Hij is gek genoeg qua gewicht niet echt vermagerd, maar ziet er tóch fragiel uit.
Morgen weer een operatie. Dan wordt een deel van zijn schedel (botlap) terug gezet. Deze moest worden verwijderd 5 weken geleden omdat zijn hersenen begonnen te zwellen. Deze kan dus weer terug. En... dinsdag (als alles goed gaat) naar een verpleeghuis met revalidatie om aan te sterken. En - mooier nog - dit is vlakbij mijn huis, ik kan er lopend naar toe.
Dát zal een stuk rust geven. Geen bezoektijden meer en even binnenwippen of langer blijven, het wordt ineens mogelijk. Dat gaat me geld schelen (geen benzinekosten extra, of parkeergeld, of koffiegeld, of broodjes/warm eten/tijdschriftje/chocola).

Morgen nog even spannend en volgende week toch ook wel maar ik hóóp dat we verder bergopwaarts gaan!

merene

merene

25-01-2013 om 08:48

Vandaag

Heel veel sterkte op deze spannende dag.

Ook bij mij was een botlap verwijderd en later weer teruggeplaatst. Blijft nog wel een poosje jeuken, kan ik je vertellen
Wel spannend allemaal, sterkte daarmee! Revalidatie wordt al over gesproken, dan gaat die vent van je blijkbaar toch best goed!
Fijn hoor!
Kom je nog wel een beetje aan eigen rust toe?

Sterkte met alles!!!

Liefs,
Jons

Fijn, goed nieuws!

Ik duim met je mee dat die weg bergopwaarts gaat! Jons is het levende bewijs dat dat kan, hoop dat jullie ook zoveel geluk gegeven is.
Heel veel sterkte, en inderdaad, zorg vooral ook goed voor jezelf. Al is dat ook nog zo moeilijk!
Engeltje

Kaaskopje

Kaaskopje

26-01-2013 om 00:35

Geweldig

Wat heerlijk dat je straks gewoon op en neer kunt lopen. Ideaal. Of nou ja, meer ideaal is als hij naar huis mag, maar dit is een hele mooie tussenstap. Fijn hoor!

ilonka

ilonka

26-01-2013 om 12:02

Heerlijk

voor je dat hij naar de revalidatie gaat. En dat dat dichtbij is.
Ben erg blij voor je!

Bellefleur

Bellefleur

27-01-2013 om 08:44

An,

Wat een goed nieuws weer. Wanneer verhuist hij? Ik ben blij voor je.
Bellefleur

An.

An.

27-01-2013 om 22:46 Topicstarter

Verpleeghuis

Waarschijnlijk kan hij dinsdag naar het verpleeghuis waar ook met hem wordt gerevalideerd. Niet zo intens als een regulier revalidatiecentrum (dat is nog te zwaar voor hem), maar toch gaan ze meer met hem aan de gang dan ze in het ziekenhuis kunnen.
Ik zeg 'waarschijnlijk' want hij heeft flinke koorts, bah. Zullen ze hem dan toch laten gaan? Dat hoop ik niet en ik hoop ook dat ik er nog wat over te zeggen heb...

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2013 om 00:02

Koorts

Als hij echt ziek is, kan ik mij niet voorstellen dat ze hem zullen verhuizen. Ik zou daar niet zo blij mee zijn, net als jij. Vervelend dat hij koorts heeft. Waar komt dat nou weer vandaan?

dit is de 1e keer dat ik reageer, ik ben al die tijd een "stille" lezer geweest. Goh wat hebben jullie een tijd achter de rug en wat fijn dat het nu de betere kant op gaat !
Wel ontzettend balen dat hij nu koorst heeft Ik denk niet dat ze 'm met hoge koorts overplaatsen hoor. Ik werk zelf als verpleegkundige bij de thuiszorg. Als we een nieuwe cliënt aangemeld hebben gekregen en degene heeft koorts, gaat het ontslag niet door en komen ze pas thuis als ze weer koortsvrij zijn.
Ik hoop voor jullie dat dit bij jouw partner ook zo is. Sterkte in ieder geval !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.