Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pelle

Pelle

12-06-2011 om 11:32

Pebbels: listerine bevat 90% alcohol

'Pebbels: Het is gewoon slecht, bijv Listerine is 90% alcohol. Je mond word er schraal van. Moet je je voorstellen dat je dagelijks over je huid gaat met alcohol dan word het ook droog

Mensen die dagelijks alcohol gebruiken hebben meer kans op mondkanker, dus dagelijks spoelen met alcohol geeft het zelfde effect."

Pelle: "Hoe kom je in vredesnaam bij die 90%? Water is het grootste bestanddeel en dan alcohol dus dan kan alcohol al nooit meer dan 49% zijn. Op deze site hebben ze het zelfs over 20%: http://www.listerinemondwater.nl/veelgesteldevragen.html#alcohol'

Pebbels: "Omdat deze gegevens vaak niet kloppen.

Listerine is in america om die reden niet meer FDA approved. Ze doen maar wat met de hoeveelheden namelijk

De waren-autoriteit in America heeft om deze reden het in 2006 afgeraden nog langer te gebruiken.

Sindsdien richt listerine zich op de europese markt, waarbij ze een enorme bult geld hebben neergelegd bij het noodlijdende Ivoren kruis.. (wat vroeger toch een buro was wat goede adviezen gaf)

Tegenwoordig word het ivoren kruis gesponsord door Listerine en heeft Listerine weer een leuke afzetmarkt

Alle onderzoeken die aangeven dat listerine werkelijk wat kan betekenen voor de mond zijn zogenoemde "Case-Studies" dus ondezoeken op onafhankelijke delen van het product.

Een volledig onderzoek over het hele product willen ze nog steeds niet afgeven

Listerine bestaat uit diverse olieen, die allemaal bewezen zijn dat ze werken, echter wil je olie mengen dan moet je ze in alcohol gooien. Olien mengen immers niet in water

Heel tandheelkundig nederland is al over listerine heen-gevallen. Neem dat maar aan van mij
We hebben een jaar of 2 geleden met een groep tandartsen en mondhygienistes iemand van listerine uitgenodigd en die is het vuur aan de schenen gelegd en uiteindelijk bijna huilend naar huis gegaan.'

Pebbels: ik wacht nog steeds op jouw bewijs. Ik vind het echt belachelijk dat iemand als jij met jouw werk zoiets durft te beweren en ook niet kan staven als ik daarom vraag. Als het 90% zou zijn zou er een vlammetjesteken op moeten staan en zouden alle Polen het kopen als goedkope alcohol


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

12-06-2011 om 11:51

Waar is dit een reactie op? Ik kan helemaal geen eerdere discussie over listerine vinden als ik kijk naar de berichten van de laatste 30 dagen?

bibi63

bibi63

12-06-2011 om 15:29

Natuurlijk niet

Natuurlijk bestaat listerine niet uit 90% alcohol. Ooit eens een slokje strohrum genomen (50% of zo)

Fianna

Fianna

12-06-2011 om 20:33

Ik snap het wel

Het zou mij ook hoog zitten als iemand met zo'n stellige uitspraak zou komen dat nogal heksenjachterig overkomt. En dan kun je wel zeggen het is maar een forum, geen wetenschappelijk iets, maar zo komen wel allerlei praatjes in de wereld die niet kloppen. Nog even en half Nederland gelooft dat er 90% alcohol zit Listerine. Inderdaad waar is het bewijs...
Ik vind het ook meer als een feit overkomen dat een beweringen over langer kleuteren, gevaren van jeugdzorg etc etc, die dingen komen vaak meer over als een mening, juist omdat het onmeetbaar is. 90 % alcohol is wel meetbaar dus moet je oppassen met dat soort uitspraken.

Moek

Moek

13-06-2011 om 00:07

Ben ook benieuwd

Ik ben ook wel benieuwd waar Pebbels mee komt. Vooral omdat de reden van de weerstand van de FDA zviw te maken heeft met claims die Listerine niet waar kan maken/kan bewijzen. En dus niet met de hoeveelheid alcohol. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Het alcoholgehalte is natuurlijk zonder enig probleem te testen door iemand die daar 'n beetje verstand van heeft.

Verklaring?

Ik ben dan wel niet Pebbels maar denk wel een verklaring te hebben voor haar stelling.

De alcohol die gebruikt wordt in Lysterine is een oplossing met 90% alcohol. De Lysterine zelf bevat (volgens de site) 20% alcohol. Er wordt dus een gedeelte van de 90% gebruikt om een 20% oplossing te krijgen.

En...

de stelling klopt dus niet. Lysterine bevat 20% alcohol

Fianna

Fianna

13-06-2011 om 11:59

Akka

Als dat zo is dan vind ik het wel erg opvallend dat iemand met zo'n beroep dit soort onwaarheden verkondigt. dan zou je toch beter moeten weten!

Denk dat akka gelijk heeft

Listerine bestaat voor 20 procent uit 90 procents alcohol. Het bevat dus inderdaad (90 procent) alcohol.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 13:04

Pelle

Ik weet ook dat Pebbels een leven heeft, een heel, heel druk leven en dus niet dagelijks aanwaait hier.

Fiorucci

Fiorucci

13-06-2011 om 16:31

Pelle

Maar ze komt hier soms ook weken niet, vandaar!

Tja

Ik heb destijds half dat draadje doorgelezen en er stonden heel veel meningen en stellige uitspraken in, kan ik me herinneren.
Ik vind welles/ nietes zonder harde feiten soms lachwekkend, soms vermoeiend en soms gewoon niet boeiend.
Beweringen dat in andere landen bepaalde producten verboden zijn, wil niet zeggen dat ze per definitie slecht/levensbedreigend zijn.
Maar ik vind de start van dit nieuwe draadje wel erg vijandig overkomen, net alsof je in een pestbui was ofzo.
Koop Listerine dan gewoon niet, denk ik dan. Ik prefereer een ander merk overigens

Hey pelle

Je had het misschien iets anders aan moeten pakken namelijk door een stelling hier op het forum te gooien onder een andere naam en eens kijken hoeveel mensen roepen dat je het moet bewijzen want mensen die nu vinden dat je moeilijk doet, zouden wel eens heel fel kunnen reageren in jouw stellingdraadje had je best uit kunnen proberen

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 07:23

Pelle

Ik wil gewoon niet dat mensen zoiets zomaar zeggen zonder dat ze het kunnen staven. Dan heb je een dagtaak aan het openen van aparte draadjes om het alsnog allemaal te verifieren, veel succes!

Fianna

Fianna

14-06-2011 om 14:32

Izar

Ik vind het nogal een verschil of iets als een advies gegeven wordt (is toch vaak een mening) of dat iets als een meetbare waarheid wordt gegeven. En dat dan helemaal los van de eventuele gevolgen.
Ik vind het nogal niet snugger om met zulke stelligheid met een feitelijke bewering te komen die niet klopt.
Heel veel mensen nemen dit soort onzin zo over en voor je het weet verspreid het zich. dat vind ik heel wat anders dan een al dan niet juist advies/mening bij een rubriek als relaties.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 14:39

Pelle

Ook in een draadje is het de toon die de muziek maakt....

Pluk53

Pluk53

14-06-2011 om 15:01

Fiorucci, toon

maar vaak wordt de "toon" als zwakke smoes gebruikt om niet inhoudelijk te hoeven reageren. Er wordt dan onvoldoende "respect" getoond, en men "respecteert elkaars mening" niet. Of zoals hier, er "wordt te scherp verantwoording gevraagd". Allemaal tot je dienst, mag je allemaal vinden, maar reageer aub ook inhoudelijk.

Maar

het kan zijn dat Pebbels gewoon niet vaak meer op het forum is en zou ze best inhoudelijk willen reageren als daar op een andere toon (toch weer de toon)om gevraagd werd.
Misschien is ze hier helemaal niet -meer- mee bezig en maak jij je druk om, wat haar betreft, niets.
Zonde van je tijd.

Pluk53

Pluk53

14-06-2011 om 15:36

Pelle

want het moet natuurlijk allereerst "gezellig" blijven, met veel respect voor elkaars (niet onderbouwde) mening.

100%mama

100%mama

14-06-2011 om 15:37

Nouja

je zal er maar "mee zitten"

Overigens heeft Akka gelijk ik deze......(citaat werkgever)

Zoals ik zelf eerder aanhaalde is het mondkanker verhaal enkel aangetoont bij mensen met bijvoorbeeld een hoog alcohol gebruik in combi met Listerine en niet op het gros van de mensheid. Je kan er zo Google over gooien om bij dit onderzoek terecht te komen.

Ik ben het overigens wel eens met Pebbles dat het zooi is die Listerine. Onderzoek heet uitgewezen dat Listerine bij langdurig gebruik nare bijwerkingen kan geven. Ook deze heb ik aangehaald in het draadje dus ik beveel het mijn patienten absoluut niet aan. Overigens heb je helemaal geen mondwater dagelijks nodig bij het juiste gebruik van de borstel en floss/stoker/rager. Als ondersteuning tijdens bijvoorbeeld ingrepen of ziekte e.d. is het prima, daarna voegt het weinig meer toe bij goede hygiene.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 18:10

Pluk

Tja, met wat minder neerbuigend gedrag wordt een discussie misschien eens afgemaakt, ipv dat mensen afhaken, is misschien ook weleens leuk.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 18:11

Pelle

Als je nu weet dat iemand heel druk is en niet zodra jij knipt aan komt draven, kun je misschien even afwachten of ze nog langskomt. Daarbij, ik zou nu al bedanken voor de eer als ik Pebbels was. Pebbels kennende zou me dat niks verbazen trouwens..

Fianna

Fianna

14-06-2011 om 19:43

Druk?

Sorry, ik ben het eigenlijk eens eens met Pelle. ik vind druk zijn geen excuus om niet te hoeven reageren op zo'n boude stelling. Dan moet je ook niet zo'n stelling deponeren, wat duidelijk niet gestaafd is op feiten maar wel wordt neergelegd alsof het de waarheid is (met details van een iemand van Listerine die huilend wegging)! Verder vind ik de toon van Pelle helemaal niet aanvallend of aanmatigend, misschien wat ongeduldig, meer niet.

Fiorucci

Fiorucci

14-06-2011 om 22:02

Druk

Iemand kan dermate druk zijn en hier gewoon weken niet komen, dus dan weet je toch vaak niet eens dat iemand iets van je wil?? Ik ken zat mensen die hier soms weken tot maanden niet komen. En soms zijn bepaalde dingen in real life toch echt belangrijker dan een discussie waar je toevallig mee bezig was. Hier meepraten is toch echt het eerste wat ik laat vallen als ik iets belangrijks aan de hand heb, moet werken of wat dan ook.

Pluk53

Pluk53

14-06-2011 om 22:23

Fiorucci

heerlijk toch, om neerbuigend, arrogant gedrag af te straffen en onderuit te halen met de juiste argumenten en feiten
Dat is toch een fantastische kans voor open doel

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 07:16

Pluk

Ik zie hier lezen en reageren ook als het voeren van en gesprek, als ware je op een feest. Dan heb je ook niet altijd alles bij de hand en heb je toch leuke gesprekken. Dergelijke discussies vind ik veel interessanter dan elkaar constant met percentages en opgedoken gegoogle om de oren slaan,omdat puur de feiten lang niet altijd kloppen,en er staat ook een hoop onzin op internet, en het maakt het gesprek beslist niet interessanter! Daarbij, en dat heb ik al vaker tegen je gezegd, ik heb een leven, en geen tijd om constant alles te checken of het wel klopt wat jij zegt, en daarbij ook nog eens te zoeken naar iets waardoor je het aanneemt. En daarin ben ik niet uniek.

Pluk53

Pluk53

15-06-2011 om 09:13

Fiorucci, bla bla

ik denk dat jij ook moet verhuizen naar de rubriek "gezellig". De andere rubrieken worden geacht om te draaien om de inhoud, niet om de gezellige gesprekken.
"omdat puur de feiten lang niet altijd kloppen,en er staat ook een hoop onzin op internet" ehh, wat bedoel je daarmee? Dat ik met onderbouwing aankom die niet klopt? Of die jou en overige afhakers niet aanstaat!
Voor mij is een gesprek wat inhoudelijk over de achtergronden en feiten van een onderwerp gaat interessanter dan een beetje filosofisch gezwets in de ruimte.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 09:38

Gezellig

Nee, mijn punt is: er is een wereld tussen Gezellug en alleen maar statistieken oplepelen. Als ik schrijf dat er een hoop kul op internet staat, schrijf ik niet dat jou info dus niet klopt, doe niet zo paranoia. Het feit dat jij kennelijk meer tijd hebt, maakt een ander geen afhaker, maar iemand met minder tijd. Je degradeert anderen tot filosofische zwetsers, waardoor die ander al geen zin meer heeft in de discussie. En je komt met heel persoonlijke aannames en trappen onder de gordel die de ander dan vooral niet persoonlijk moet nemen.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2011 om 09:40

Pelle

Ik krijg bij jou de indruk dat er op dat moment niks is dan die discussie. Zo werkt het voor heel veel mensen nu eenmaal niet. Ik weet wat haar werk is, hoeveel uur ze werkt,meer dan fulltime, en hoeveel uur ze daarnaast kwijt is aan andere dingen. Dat is geen smoes maar een feit. Heeft niks te maken met iets niet interessant vinden, maar puur met tijd hebben. Je neemt het feit dat ze er niet is zo persoonlijk, dat verbaast me echt.

Pluk53

Pluk53

15-06-2011 om 10:10

Fiorucci

nogmaals, ook in de "serieuze" rubrieken is het "gezellig" als posters schrijven over persoonlijke ervaringen en meningen. Maar zodra er een welles/nietus situatie is mbt FEITEN, dan komt het aan op onderbouwing, toelichting, en controleerbare verwijzingen naar informatie-bronnen. Als mensen dat te veel moeite vinden, of daardoor afhaken, dan kun je je afvragen in hoeverre men werkelijk in het onderwerp geinteresseerd is, of in hoeverre men bereid is om voor hen "nieuwe" feiten en zienswijzes te accepteren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.