Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Femke:-)

Femke:-)

22-07-2010 om 19:41

Pepermunt en kleine kinderen

Mag je kleine kinderen pepermunt geven?

Mijn schoonzusje heeft haar kleinkind een pepermuntje gegeven en moeders was het daar niet mee eens. Volgens haar mag je kinderen geen pepermunt geven. De reden kon ze niet geven.

Dus nu vraag ik het hier...want wij (ik en schoonzusje) hadden hier nog nooit van gehoord. En de kleine vind het zo lekker...altijd als ze bij oma is vraagt ze om een pepermuntje, maar ja, als het slecht is voor kinderen, moeten we dat maar niet doen natuurlijk.

Ik heb al op internet gekeken en het schijnt dat pepermunt in de vorm van immulsie of olie niet geschikt is voor kleine kinderen, het kan verkramping van de stembanden veroorzaken. Maar goed, dat is geen King Pepermuntje, toch??

Wie kan ons duidelijkheid geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

22-07-2010 om 20:37

Te hard

Om dezelfde reden dat je een klein kind geen kleine voorwerpen mag geven: ze kunnen er in stikken. En het geldt m.i. ook voor zuurtjes etc.

Tirza G.

Tirza G.

22-07-2010 om 21:16

te veel suiker

Tirza

Femke:-)

Femke:-)

22-07-2010 om 21:53

Nee

Ik had het over een king pepermuntje, maar dat is het niet...tis een klein snoepje, een zacht pepermuntje.

En ja...suiker zit in alle snoep. Maar daar gaat het niet om, het zou niets te maken hebben met suiker of grootte van het snoepje, maar iets dat in een pepermuntje zou zitten wat niet goed is voor kinderen.

Het is echt heel simpel.

Iedereen die kinderen heeft mag ze verpesten op de manier die hij/zij verkiest. Als de dochter of schoondochter van jouw schoonzus denkt dat je kinderen geen pepermunt mag geven, dan houd je je daaraan. Zij is de moeder. Zij staat op als er 's nachts wordt gehuild. Zij moet met dat kind naar de dokter als er wat mee is. Als het niet lekker loopt op school moet zij het zien op te lossen. Zij heeft aan de zwangerschap een blubberbuik overgehouden.

Nou ja, ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel..

Ik zou hier never nooit de discussie over aangaan. Wat maakt het nou uit of dat kind pepermunt zo lekker vindt. Je kan toch zo 100 andere dingen vinden die ze ook lekker vindt? Gun die moeder nou dat ze wil dat haar kind geen pepermunt krijgt.

Brianna F

Brianna F

23-07-2010 om 10:08

Rodebeuk

Volgens mij ging Femke niet in discussie over het wel of niet geven van pepermunt, maar over de eventuele slechte eigenschappen ervan.
En dat is: de menthol die in de pepermunt zit kan bij jonge kinderen (onder de 2 jaar)een verkramping van het strottehoofd geven, waardoor ademhalingsproblemen ontstaan.
Dus schoonzus had gelijk.

Brianna

Ik bedoel dat je ook de inhoudelijke research achterwege zou kunnen laten. Dat het genoeg is dat die moeder het niet wil.

Oh ja didi

..oeps...

Zie draadje hieronder...;-(

duf...

Femke:-)

Femke:-)

23-07-2010 om 17:55

Juist

Trouwens het kind krijgt geen pepermunt meer, dus die discussie is overbodig Wij willen alleen maar weten waarom het dus niet mag. We hadden er namelijk nog nooit van gehoord.

En over het wel of niet stikken in het snoepje...het waren van die zachte pepermuntjes die smelten in je mond, kind is bijna 3 jaar...dus wij zagen daar niet het gevaar van in.

Maar dank voor jullie reacties!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.