Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Persconferentie Lockdown

Stelletje randfiguren staan buiten een fluitconcert te geven.

Recht op demonstratie allright en ik ben blij dat Rutte dapper doorploegt maar ik kan me niet goed concentreren op de inhoud met dat xxxxxxxx geluid.

Dat wordt weer een oefening op mijn tong bijten bij geliefde viruswappies.


Pirata

Pirata

14-12-2020 om 19:15

Het is duidelijk niet erg geluiddicht dat torentje

Wilgenkatje

Wilgenkatje

14-12-2020 om 19:22

Deed me denken aan de inhuldiging van Beatrix

Met de krakersrellen op de achtergrond. Erg ongemakkelijk en ik hoop dat we niet te maken krijgen met stevige rellen.

Leen13

Leen13

14-12-2020 om 19:36 Topicstarter

Krakersrellen

Destijds was ik nog een heel stuk jonger (veertig jaar geleden) en het was werkelijk schitterend weer. Er was van alles in kleur en aan het wapperen in mijn herinnering. Ik stond met mijn ouders klem in de Kalverstraat en je hoorde allerlei geluiden in de verte maar dat had ook wel iets gezelligs en spannends.

We gingen ook wel eens kijken bij de 'krakersrellen'. 27 MC bakkie om te horen waar de 'actie' was.

Nu ben ik dan dus een wat sacherijnige oudere geworden, want hier heb ik dus echt geen zin in.

Kijk 'geen woning geen kroning', toen al dus, kan ik me voorstellen, raar eigenlijk dat we daar niet vaker amok over maken, maar om in een pandemie dwars te liggen tegen de hygienische maatregelen is wat onderontwikkeld.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 19:47

Tja

Er zijn nogal wat mensen de dupe van deze Lockdown. Ik vind het ook nogal schokkend allemaal.
Ik ben blij dat deze mensen van zich laten horen. Een andere manier was er denk ik niet.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-12-2020 om 19:57

Dendy

Het is niet dat deze mensen een andere aanpak voorstaan, ze ontkennen dat er een pandemie is. Ze ontkennen dat de testen Corona detecteren. Ze denken dat het allemaal een samenzwering is om de dictatuur te vestigen. Ze denken dat de vaccins mensen opzettelijk onvruchtbaar maken.

Je bent blij dat dat soort debielen van zich laten horen?

LOL

Triva

Triva

14-12-2020 om 20:00

huh?

"Ik ben blij dat deze mensen van zich laten horen. Een andere manier was er denk ik niet.'

Een andere manier was er niet? Men wat heb ik een last van deze groep op facebook, op straat, overal...

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 20:12

Hier ook

Een collega die zeker weet dat Bill Gates en de Bilderberggroep een chip in je neus planten met het wattenstaafje bij de coronatest. Waarom moet dat wattenstaafje ánders zo diep, vlak bij je hersenen ... 😨
Gek word ik ervan.

Pirata

Pirata

14-12-2020 om 20:13

Helaas

Helaas heb ik vanavond hun standpunten niet begrepen. Iets van "fuuuuuutfuuuut" en "dingelingeding".

Fluitend?

Ik luisterde naar Rutte tijdens het koken, onder de afzuigkap en ik dacht, wat hoor ik toch fluiten, staat er een pan onder druk? Maar het waren mensen onder druk die Rutte onder druk probeerden te zetten.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 20:23

Tja

Het probleem is dat op het moment dat je laat weten het niet eens te zijn met wat er gebeurt je direct wordt weggezet als gekkie of wappie.
Dat lees ik hier nu ook weer.

Op dit forum hangt een bepaald soort volk rond, dat is altijd al zo geweest. Op de VVD stemmen, twijfels hebben over vaccinaties enz, het is hier vloeken in de kerk. Beetje van kijk ons toch eens verstandig zijn hier op OO.

Er stonden een hoop mensen te fluiten. Ik vind het kortzichtig om geen oog te hebben voor deze mensen en hun ideeën. Beetje beperkt denken noem ik dat.

margaretha

margaretha

14-12-2020 om 20:25

re anna J

Van de inhuldiging van Beatrix weet ik vooral nog dat mijn halfzus opbelde vanuit de VS. Of alles met ons in orde was want op het nieuws daar deden ze alsof heel Nederland aan het vechten was, beetje burgeroorlog. Wij woonden in Friesland, helemaal niets gemerkt van opstandjes of wat dan ook aan onrust.

MoederVan3

MoederVan3

14-12-2020 om 20:26

Agenda21

Ik zag op een foto van de demonstranten een spandoek met agenda21. Dat zei me niks. Ik googelen. Dat was een VN verdrag. Ik denk: dat zal het niet zijn, maar toen ik wat verder googlede bleek er hele complottheorieën aan dat verdrag te zijn opgehangen...

Proest vicky (ot)

Beelddenker hier,ik zie t helemaal gaan, ik zou me niet inkunnen houden van t lachen vrees ik😂. Sommige krijgen dan kortsluiting want die hebben dan al 4 microchips...wordt ook wel vol dan daarboven.....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-12-2020 om 20:29

Dendy please

Lees #13 even. Ik denk dat er betere manieren zijn om je te laten horen, dan tussen viruswappies op het Binnenhof.

Leen13

Leen13

14-12-2020 om 20:31 Topicstarter

Ja, OT Margaretha

Het nieuws heeft toch al snel wat van 'sensatie'.
Ik had een gast uit Londen en die had van collega's in Nederland gehoord dat mijn prachtwijk de no-go area van Nederland was.

Dus toen ik hem met de fiets meenam om de 'buurt' eens te verkennen, we hadden net een nieuw huis dus ik wist het zelf ook nog niet zo, was de gast gewoon verbaasd.

Ik vroeg gewoon aan een voorbijganger de weg! Moet je in sommige delen van Londen doen!

Maar ja, als het 'koek en ei' is komt het niet in het nieuws. En al helemaal niet in het internationale nieuws.

MoederVan3

MoederVan3

14-12-2020 om 20:32

Dendy

Ik twijfel eerlijk gezegd er ook over of ik die lock down nou zo'n goede oplossing vindt. Is het middel niet erger dan de kwaal? Anderzijds van die virusontkenners zakt me broek echt af. Hoe kan je nou een filmpje maken over de eerste golf in maart waarin gesteld wordt dat je veel gevallen vindt omdat er veel getest wordt. Iedereen weet dat 1 van de grote problemen in maart was dat er nauwelijks testcapaciteit was. Of is dat dan ook weer een leugen?

MoederVan3

MoederVan3

14-12-2020 om 20:37

Inhuldiging Beatrix

Ik was als tiener vroeg op gestaan om op de Dam de inhuldiging van Beatrix bij te wonen. Ik stond precies aan de andere kant van het plein als die krakers. Ik heb dat gefluit tijdens de balkonscene nauwelijks gehoord. Ik was echt verbaasd toen ik dat 's avonds op TV zag.

Leen13

Leen13

14-12-2020 om 20:39 Topicstarter

Geen tekst meer voor viruswappies

Lubach heeft daar de definitieve uitzending over gemaakt. Niets aan toe te voegen.

En ik kan me zeker goed voorstellen dat bijvoorbeeld winkeliers of horeca de straat op gaan of zo. Maar die doen dat dus niet, terwijl zij veel meer argumenten hebben want waarom zij weer enzovoort.

Onlangs was ik ergens op visite waarvan ik wist dat een kennis ook van die overtuigingen heeft en dat werd even een onderwerp.

Maar dat gaat ook te ver. Ik hoef ook geen leedvermaak of ophef en verwondering wie dat dan allemaal wel meent te moeten uitdragen.

Voor mij zijn het mensen die achter fantasten en leugenaars aanlopen.
Dat niet alleen, maar ze bedreigen ook de volksgezondheid met hun gebrek aan het opvolgen van de geadviseerde hygienische maatregelen om het virus zo goed mogelijk buiten de deur te houden.

Jo Hanna

Jo Hanna

14-12-2020 om 20:39

Lastig ja

Dochter en ik raakten ook een paar keer de draad kwijt omdat we zo afgeleid waren door het gefluit op de achtergrond. Ik dacht nog: kan de geluidsman die hoge tonen niet een beetje uitfilteren? Niet op voorbereid? Best apart.

Ik baal er ook gruwelijk van, zie ook enorm op tegen die herhaling van zetten met dat martelinstrument online onderwijs. Ik moet nog zien dat ze op 18 januari wel weer naar school mogen. En tegen die tijd liggen mijn kinderen waarschijnlijk weer murw en gedemotiveerd in de touwen. Ik merk bij mezelf ook dat ik narrig ben dat wij ons als lulletje rozenwater en de braverikjes sinds april aan de verreweg meeste ‘dringende adviezen’ hebben gehouden en nu een lockdown van ruim een maand voor onze kiezen krijgen. “Schoolsluiting is vooral effectief omdat ouders dan gedwongen worden thuis te werken.” Nou, lekker dan. Ik veer vast wel weer terug maar vandaag ben ik chagrijnig en pessimistisch. Maar die joelers fluiten beslist niet namens mij. Die hebben zich waarschijnlijk al die maanden nergens wat van aangetrokken. Allemaal overdreven en onnodig al die maatregelen, tenslotte. Zo’n ontkenner ben ik dan ook weer niet. Ik snap best dat het serieus is. Dus ik ga de komende weken maar eindeloos met de kinderen Netflixen en met de hond wandelen. En werk en school maar een beetje liefdevol verwaarlozen.

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 20:41

Dendy

'Op de VVD stemmen, twijfels hebben over vaccinaties enz, het is hier vloeken in de kerk. Beetje van kijk ons toch eens verstandig zijn hier op OO.
Er stonden een hoop mensen te fluiten. Ik vind het kortzichtig om geen oog te hebben voor deze mensen en hun ideeën. Beetje beperkt denken noem ik dat.'

Ik stem geen VVD (of FvD of PVV), en ik heb twijfels bij de snelheid waarmee de vaccins worden goedgekeurd. Maar dat wil niet zeggen dat ik de fluiters steun. Ik vind jou juist erg beperkt denken, met de keuze tussen de VVD óf protesteren. Er zitten nog xo veel opties tussen.

Het ging om tientallen demonstranten. Dat is niet 'een hoop'. Dat is één of twee klaslokalen vol, op een bevolking van 17 miljoen. Een klein groepje onopgevoede stampvoetende kleuters.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-12-2020 om 20:41

Ginny

Bij een heleboel mensen staat het water echt aan de oren. Deze mensen voelen zich niet gehoord blijkbaar. En proberen het uiteindelijk daar.

Vicky

Vicky

14-12-2020 om 20:44

Lillian1

'Sommige krijgen dan kortsluiting want die hebben dan al 4 microchips...wordt ook wel vol dan daarboven.....'

Hij viel ook echt even stil toen ik zei dat het voor mij dan al te laat was ... Ik ben al getest.

Ad Hombre

Ad Hombre

14-12-2020 om 20:54

Moedervan3

"Ik was als tiener vroeg op gestaan om op de Dam de inhuldiging van Beatrix bij te wonen. Ik stond precies aan de andere kant van het plein als die krakers."

Ik stond wel tussen de krakers. Op een veilige plek, dan wel...

Ad Hombre

Ad Hombre

14-12-2020 om 20:55

Dendy

"Het probleem is dat op het moment dat je laat weten het niet eens te zijn met wat er gebeurt je direct wordt weggezet als gekkie of wappie."

Volgens mij is het woord wappie speciaal voor deze lui uitgevonden. Ze hebben het vervolgens zelf ingevuld, met meer onzin dan je vooraf voor mogelijk had gehouden.

Wilgenkatje krakersrellen

Ik vind eerlijk gezegd jouw associatie wat vreemd. De rellen destijds hadden betrekking op een falend woonbeleid, niet op ontkenning van feiten (zoals nu geval is)

Ad Hombre

Ad Hombre

14-12-2020 om 21:08

Alkes

"Ik vind eerlijk gezegd jouw associatie wat vreemd. De rellen destijds hadden betrekking op een falend woonbeleid, niet op ontkenning van feiten (zoals nu geval is)"

Mensen willen rellen en als ze geen falend beleid of een politiedode aan de andere kant van de wereld vinden verzinnen ze wel iets onzinnigs met vaccins en microchips.

Ik stond erbij destijds, tussen die krakers en ik kan je verzekeren dat die huizen alleen maar een leuk excuus waren om eens lekker met de politie te ravotten.

Beata

Beata

14-12-2020 om 22:14

Rellen in jaren 80

Er waren in die tijd heel veel krakersrellen. Ik ging naar de stad, zoals altijd op koninginnedag, maar heb toen wel op de Elandsgracht moeten rennen toen ze zelfs daar de boel aan het schoonvegen waren. En als je nu op Youtube kijkt naar de rellen in de Van Baerlestraat ziet het er toch best angstaanjagend uit.

Ook valt het op hoe armoedig Amsterdam er toen uitzag.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-12-2020 om 22:51

Krakers

Die lui van vandaag zijn net zulk tuig als de krakers destijds. Zou me niets verbazen als dat uit hetzelfde nest komt.
Ik dacht trouwens dat de tv stuk was, dus ben gaan zappen om te kijken of ik dan ook de fluittoon zou horen

Kraakmoeder

Kraakmoeder

14-12-2020 om 23:43

krakers

"Die lui van vandaag zijn net zulk tuig als de krakers destijds. Zou me niets verbazen als dat uit hetzelfde nest komt."

Was je erbij? Eén van die buitenlui die kwamen om te rellen? Ja die waren er ook. Ik was er ook. Niet om te rellen, en met mij velen die protesteerden tegen de woningnood. Zou fijn zijn als dat nu ook eens gebeurde.
Uit hetzelfde nest? Geloof je werkelijk dat mijn kinderen vanavond stonden te fluiten daar in Den Haag?

Ik snap trouwens niet waarom die Rutte niet even in een andere ruimte was gaan zitten. Heeft de vvd niet genoeg stemmen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.