Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Persconferentie Lockdown

Stelletje randfiguren staan buiten een fluitconcert te geven.

Recht op demonstratie allright en ik ben blij dat Rutte dapper doorploegt maar ik kan me niet goed concentreren op de inhoud met dat xxxxxxxx geluid.

Dat wordt weer een oefening op mijn tong bijten bij geliefde viruswappies.


Leen13

Leen13

21-12-2020 om 14:45 Topicstarter

Wappie

https://www.gids.tv/tv-gids/uitzending-gemist/even-tot-hier/4187703

Met vanaf minuut 38 Youp van 't Hek - met een variatie op Flappie: 'wappie'.

Ut was Kerstochtend, toen in tweeduizendtwintig
Ik weet het nog zo goed alle straten waren leeg
Maar bij Wappie, die gekke viruswappie, veel visite,
want hij wist toch dat hij geen corona kreeg.

....en hij was zelfs nog naar Den Haag gegaan
toen Rutte die redevoering deed.
Hij stond de hele avond op een pan te slaan.
Hij wist ook niet waarom 'ie dat deed.
Maar hij houdt zich niet aan anderhalve meter want....
dat boeit geen reet.

Nou ja, drie keer raden, rood, groen of blauw, hoe dit afloopt.

Ik had ze nog nooit gezien maar wat een prima coronacabaretje!
Coronaproof!

Nou ja, behalve dan over ouders, daar heb ik dan wel een hekel aan.
Een hele persiflage over kinderen die het werk van de ouders in de war brengen.
Net als die kleuters die op pannen sloegen bij Rutte.

Hangkous

Hangkous

21-12-2020 om 15:03

Aanklacht tegen Rutte/ de Jonge

Ik zag in dat item met kinderen die het werk van papa in de war brengen meer en aanklacht tegen de ministers dan tegen de kinderen.
De Jonge had geventileerd daar het dicht doen van de basisscholen en manier was om ouders te dwingen thuis te werken.
Van der Laan en Woe Wilden laten zien dat dat een idioot idee is.
Hoe kan je productief aan het werk zijn als je ondertussen ook jee basisschool kinderen moet temmen?
Er zullen ongetwijfeld kinderen zijn die braaf hun taakjes maken maar ook kinderen die dat niet doen en chaos in je huis brengen waar jij "rustig" probeert te werken.

Misdreavus

Misdreavus

21-12-2020 om 15:12

jammer van Youp

Ik vind Even tot hier echt geweldig, maar ik vond het jammer dat Youp er bij was, wat vind ik dat een vreselijk persoon. Ik ben in staat de tv af te zetten zo gauw hij in beeld komt en dan heeft hij zijn mond nog niet eens open gedaan.

Ironisch was wel dat iemand die ik ken het stukje deelde op Facebook, want het was zo ontzettend grappig!
Maar ondertussen deelt ze ook allerlei vage onzin over vaccinaties die je DNA veranderen en het gevaar van mondkapjes. Zou het zelf echt niet doorhebben?

Youp

Youp was nogal schor, viel me op. Restverschijnselen van corona, of zou het de leeftijd zijn?

Groeten,

Temet

Elisabeth

Elisabeth

21-12-2020 om 19:57

@AnneJ Wat was er mis met het item over ouders?

Persoonlijk vond ik dat knapper gemaakt dan Wappie - dat was inderdaad nogal voorspelbaar. Ik vond het een gemiste kans dat er niet in geïllustreerd werd dat kerst en oud en nieuw qua tijd onhandig dicht op elkaar zaten. Daar hadden ze het voor dat nummer over. Weet je zeker dat je je er niet door laat leiden dat je het inhoudelijk meer eens bent met "Wappie" dan met "Overal zijn zij dus"? Jij neemt het virus heel serieus en wilt heel graag dat de scholen sluiten dus dan komt het niet goed uit dat erop gewezen wordt dat het raar is om de kinderen onderwijs te onthouden, zodat de ouders thuis blijven. Een lied waarin de spot wordt gedreven met virusontkenners ligt dan meer in jouw lijn. Je zult het er echter toch ook mee eens zijn dat je, als je thuis werkt met kleine kinderen, twee dingen niet goed doet: je werk en de zorg voor je kinderen. Mijn kinderen zitten gelukkig al op de middelbare school, maar ik ken genoeg collega's die hun werk maar in ploegendienst doen. Zelf zou ik er ook voor gekozen hebben om alle dagen tot werkdagen te benoemen. Dan zouden mijn man en ik samen maar twee dagen tekort komen, die zouden dan misschien over de avonden uitgesmeerd hebben.

Pooh Bear

Pooh Bear

21-12-2020 om 19:57

Even tot hier

Geweldig programma we kijken het elke week. The

Pooh Bear

Pooh Bear

21-12-2020 om 20:00

The

Dat moest er niet achter. Ging wat mis op mijn telefoon

Elisabeth

Elisabeth

21-12-2020 om 20:04

@Temet

Ik heb laatst - toen in het nieuws kwam dat er een Engelse cover van Flappie was - naar Flappie geluisterd, maar toen was ik ook niet onder de indruk van het stemgeluid van Youp. Maar wie weet was dat ook een recente opname.

Flavia

Flavia

21-12-2020 om 20:09

Elisabeth

De Engelse cover is niet van Youp, die al heel lang wat schorrig klinkt.

Ik ben ooit bij een voorstelling van hem in 'de kleine komedie ' in slaap gevallen. Tot grote teleurstelling van mijn schoonvader die een groot fan is.

Elisabeth

Elisabeth

21-12-2020 om 20:17

Nee, weet ik

Ik heb zowel de cover als het origineel geluisterd.
Ai. Ik val/viel wel eens in slaap als ik met de kinderen naar de film ben/was, maar alleen bij slechte films. Maar ik ben ook geen fan van Youp, ik weet het nou wel.

Leen13

Leen13

21-12-2020 om 20:42 Topicstarter

Mijnheer van Dam

https://www.rtvoost.nl/nieuws/169606/Angelique-Bergsma-maker-van-glossy-SUZAN

Ik weet niet wat je tegen Youp kunt hebben? Sommigen vinden hem te geaffecteerd, te Gooi. Hij is zelf de eerste die dat op de hak neemt.

Ik ben ineens op zoek naar een fragment over mijnheer Van Dam.

Ik werkte pas in een psychiatrisch ziekenhuis en Youp had een conference over mijnheer Van Dam die opgenomen was op de gesloten afdeling.

Net als Karin Bloemen, Brigitte Kaandorp en Freek de Jonge, dus mijn favoriet geworden.

Maar allright Niels van der Laan en Jeroen Woe zijn nu ook mijn favoriet.
Nou ja, Kees van Amstel ook natuurlijk met zijn sketch over de 'ouderavond'.

Leen13

Leen13

21-12-2020 om 20:44 Topicstarter

Oeps

Verkeerde link dus.


https://www.youtube.com/watch?v=Wwt6US77Ri4&ab_channel=Youpvan%27tHek

Youp voelt zich goed ondanks zijn kuchje.


https://www.youtube.com/watch?v=_EdQIVFDZEI&ab_channel=Youpvan%27tHek

Youp heeft nooit meer gehaald dan de 8jarige MAVO.

Elisabeth

Elisabeth

22-12-2020 om 07:10

Als de vraag aan mij gericht was

Ik heb niets tegen Youp. (En Flavia volgens mij ook niet.) Ik vind hem gewoon niet grappig (meer). Zoals gezegd: Ik weet het nou wel. Hij is altijd een beetje bozig. We hebben een abonnement op de NRC, hij valt elke zaterdag op de mat en ik lees hem nooit. Naast dat ik het wel weet, vind ik hem ook te grof. Ik vind dat het om grappig te zijn niet noodzakelijk is om te schelden.

Vicky

Vicky

22-12-2020 om 07:35

Youp

Ik heb hetzelfde als Elisabeth, ik vind Youp van 't Hek niet grappig meer. Net als Freek de Jonge trouwens. Dertig jaar geleden waren ze nieuw en sprankelend, nu vind ik het gewoon twee mopperende oude mannen die teren op voorbije roem.

Elisabeth

Elisabeth

22-12-2020 om 14:09

Een weekje eerder


https://youtu.be/55mvcqgty7g

Leen13

Leen13

22-12-2020 om 14:18 Topicstarter

Wij blijven thuis

Ja, ze zijn leuk!

Elisabeth

Elisabeth

22-12-2020 om 14:25

En deze nog wat eerder


https://youtu.be/zbc5piH0GAM

Leen13

Leen13

22-12-2020 om 14:52 Topicstarter

Nou

Meer Rutger Castricum dan Thierry.

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2020 om 17:21

Conference

Ik vind de term conference sowieso de geur van bedorven spruitjes uitademen. Kan me ook niet heugen wanneer ik voor het laatst een oudejaarsconference heb gezien.

Opfrissen

Ad Hombre, wellicht herinner je je deze nog, Freek de Jonge, de Openbaring. Ik lach dubbel van het lachen. Later las ik de tekst, en dat is dan helemaal geen conference, maar een prachtig verhaal, met een schitterend slotgedicht:

alles is gedaan
niets helpt
doe niets

overal komt narigheid van
nergens is vrede
wees nergens

iedereen heeft haast
iedereen is ongeduldig
niemand heeft tijd
niemand is volmaakt

wees niemand

Overigens mag in deze tijd dit gedacht er ook wel zijn: 'https://deroosen.nl/gedicht-wees-niet-bang-freek-de-jonge/

Tsjor

Ad Hombre

Ad Hombre

22-12-2020 om 19:28

tsjor

Nee, was ik waarschijnlijk al afgehaakt. In de 70er jaren wel regelmatig voorstellingen bezocht in het wijkcentrum. Try-outs. Was wel leuk.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-12-2020 om 23:30

Youp

Misschien had iemand hem een paar jaar geleden in moeten fluisteren dat je beter kunt stoppen op je hoogtepunt, dan maar door- en doorgaan als dat punt al lang en breed gepasseerd is.

Er komt een dag dat hij "verrék!" roept en

"Ik ben geen gangmaker
op dit door mij erg saaie feest.
Ik bleef erg blij met mij
en dààt altijd geweest.
Bleef te lang en te altijhijd..."

zingt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.