Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pijn achter kaakbot

Ik heb al een paar weken pijn achter de rand mn kaakbot, onder mn oor, net boven de ronde knik van mn kaak. Als ik mn hoofd naar achter trek doet het zeer alsof er wat klem zit. Ook als ik er op duw doet het pijn. Het is niet verdikt dus geen opgezette lymf voor zover ik dat kan overzien.

Uit ervaring weet ik dat dit zo'n vage klacht is dat mn huisarts waarschijnlijk zegt: kijk het nog even aan. Maar stiekem zit ik me toch beetje zorgen te maken. Ik heb vorige week paar dagen griep gehad met koorts, maar de pijn was er weken daarvoor dus al en is nu ik beter ben ook niet vertrokken.

Heb beetje gegoogled maar kom er niet goed uit. Wat zou dit kunnen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-12-2009 om 16:01

Een spiertje?

Ik heb daar ook al maanden last van. Als ik (hard) voel, voel ik iets smals heen en weer bewegen. Het lijkt wel een klein spiertje.

100%mama

100%mama

16-12-2009 om 19:51

Wellicht

is je kaak iets ontwricht. Dit kan al gebeuren bij het verkeert gapen hoor. Het advies wat je van je HA zal krijgen is rust. Dat wil zeggen, als je gaapt hou dan met je handen je onderkaak vast en begeleid deze mee dicht. Geen grote dingen afbijten en zo klein mogelijke stukjes eten. Meestal merk je na 3 weken verschil. Zo niet dan is het meestal zo dat je hiervoor naar de fysio gaat die gerichte oefeningen voor je heeft.

Sterkte!

jopi

jopi

17-12-2009 om 14:41 Topicstarter

Kan

Ha Vic en 100% mama,
dank voor jullie reacties. Ik heb niet het idee dat het het gewricht is 100%, het is eerder een spiertje of pees of klier vermoed ik want het zit echt binnen in. Ik las ergens iets over een speekselklier, wellicht dat dat het is? Ik kijk het nog even aan en ga anders toch maar naar ome dok. Ben bietje hypochonder en haal me al snel enge verhalen op de hals (wat een leuke woordspeling !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.