Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pijn billen, niet meer kunnen zitten/fietsen

ik heb eigenlijk al een jaar pijn aan mijn zitvlak, op het begin dacht ik gaat wel over. Maar dat was dus niet zo. Op het moment kan ik bijna niet meer fietsen van de pijn en zitten op bepaalde stoelen is ook vreselijk pijnlijk. Als ik druk zit de pijn meer naar boven heb ik het idee. Ik ben al 10 keer bij de fysio geweest en dat heeft niks uitgehaald. Herkent iemand dit en wat te doen?


 Als de fysio niet helpt dan naar de huisarts.

En anders naar een osteopaat? (Ja ik weet dat sommige forummers hier kritisch op zijn, maar heeft mij wel goed geholpen).

naar de huisarts. Kan best iets zijn waar de fysio niks aan kan doen.

---

---

19-08-2021 om 23:20

Wat was de diagnose van de fysio? Of doet hij maar wat? Eerst een diagnose zou ik zeggen. 

http://www.pijn.nl/locatie-van-pijnsymptomen/ledematen/piriformis-syndroom.html

Wellicht dit? Gaat niet vanzelf over dus weer terug naar een arts

Helpen pijnstillers? Ik had/heb iets dergelijks, fysio hielp niet, pijnstillers ook niet, huisarts concludeerde dat er waarschijnlijk een zenuw vervelend doet. Dat soort klachten kunnen spontaan verdwijnen maar bij mij nam het wel af maar verdween niet. Ik heb nu een verwijzing naar de neuroloog.
Er zijn trouwens pijnstillers die bij dergelijke klachten kunnen helpen maar die zijn niet vrij verkrijgbaar.

Naar de huisarts dus, om na te gaan wat het kan zijn.

Groeten,

Temet

Kikki39

Kikki39

20-08-2021 om 08:51 Topicstarter

dat weet ik niet, maar dat is dan maar voor even toch als pijnstillers zouden helpen?

Als paracetamol + ibuprofen (oid) geen enkel effect op de pijn heeft, is dat (zo begreep ik vd huisarts) iets dat past bij pijn die wordt veroorzaakt omdat een zenuw enigszins in de verdrukking zit. Gaat het om pijn die uit spieren of gewrichten voortkomt dan helpen dat soort pijnstillers vaak wel.
Ik had dus pijn in bil en been aan 1 kant en die nam in de loop van de weken wel af, maar dat hing op geen enkele manier samen met de fysiotherapie of de pijnstillers. De fysiotherapeut wist het uiteindelijk ook niet meer en stuurde me naar de huisarts en toen ik daar zei wat ik aan pijnstillers had geslikt en dat ik daarmee was gestopt omdat het niks deed, zei hij dat dat paste bij neurogene pijn.

Groeten,

Temet

dan

dan

20-08-2021 om 12:32

wat het kan zijn, dat weet ik niet. Maar een afspraak bij de huisarts maken lijkt me zinvoller dan zelf wat blijven aanrommelen. 

Foam rollen? Yoga? Dry needling?

Kikki39

Kikki39

20-08-2021 om 17:05 Topicstarter

Ik heb het aan allebei de kanten

Misschien bekkenbodemfysiotherapie.

Helpen pijnstillers? Zelf fiets ik dagelijks naar mijn kantoorbaan. Fietsen doet wat minder pijn door de pijnstillers en op kantoor heb ik een zitkussen gekocht wat mij erg goed helpt. Zelf heb ik een stuitkussen van het merk X gekocht 👍️
Misschien kun je dit proberen?

Op naar de huisarts! En zo nodig laten doorverwijzen. 

Oud draadje. Ik vermoed een poging tot spam gezien het noemen van een merk in een tweede berichtje op dit forum... Gemeld bij forumbeheer in elk geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.