Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

15-02-2009 om 15:48

Pijn in (ring)vinger

Sinds vandaag heb ik iets raars: stekende pijn die komt en gaat in het onderste deel van mijn ringvinger (rechts). Ik heb niks raars met mijn handen/vingers gedaan en heb geen idee wat dit zou kunnen zijn. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

15-02-2009 om 19:55

Nou...

...het zou een ontsteking kunnen zijn van een pees of het gewricht? Is er ook iets aan te zien?
Of er zit een pees een beetje in de verdrukking?

Linda99

Linda99

15-02-2009 om 20:46

Reactie

Dank je voor je reactie Guinevere.

Aan de buitenkant is helemaal niks te zien, het voelt een beetje als pijn in het bot. Het komt en gaat nu iets minder vaak maar weg is het nog niet.

Linda99

Linda99

17-02-2009 om 16:55

Meer

Na een dag geen pijn zit het nu in mijn hele hand. Nog steeds niemand die herkent? Ben zelf een beetje bang voor reuma aangezien mijn vader dit ook had.

Ik wacht het een paar dagen af en dan maar eens langs de huisarts. Ik las ergens dat men door een bloedtest makkelijk kunnen zien of er reuma in het spel is.

Wel eens gehad

maar niet acuut mee naar de dokter gegaan, uiteindelijk 'versprong' het ook, naar mijn pols, naar mijn knie, dus ik dacht ook aan RA, maar bloedonderzoek wees toentertijd (het was ook al weer ´rustig´) niet op RA.

Is het ook dik, rood, warm? Laat er anders sowieso even naar kijken, beter in de acute fase dan, zoals ik, maanden erna.

(ik weet niet of er ook griep heerst met gewrichtspijnen als symptoom?)

Peesontsteking

Beste Linda, Ik heb zoiets aan mijn pink. Na weken eindelijk eens naar de dokter gegaan, het is bij mij een peesontsteking. Kenmerken is een stekende pijn. het kan lang duren heb ik begrepen, maar bij mij gaat het al wat beter.
Succes,
Jonne

Linda99

Linda99

18-02-2009 om 21:59

Mien en jonne

Bedankt voor de reacties.

Mien: het is niet rood of dik. Voor de zekerheid bloed laten prikken op reuma is denk ik sowieso geen slecht plan, al is het maar om het uit te sluiten.

Jonne: denk zelf niet aan een peesontsteking. Het zit namelijk niet op 1 plek. Het begon in mijn ringvinger, toen de hand en mijn laatste 3 vingers en vandaag ineens heb ik nergens last van. Blijft raar........

Guinevere

Guinevere

22-02-2009 om 19:45

Nog ff: bloed prikken

Nog even voor de zekerheid: niet alle vormen van reuma zijn via het bloed aan te tonen! De "reumafactor" komt niet bij alle reuma-soorten naar voren. Als er een flinke ontsteking zit zouden ze dat trouwens wel moeten kunnen zien. Sterkte met de vinger, hoop dat het inmiddels gewoon over is gegaan.

Linda99

Linda99

23-02-2009 om 13:06

Guineverre

Goed om te weten, dank je.

Ben nog niet naar de huisarts geweest omdat het wat minder is geworden. Maar het is niet weg, heb het vandaag vooral in mijn linkerhand. Lichte kramp en vooral stijfheid en een koude hand.

Ook heb ik al jaren last van mijn rug (stijfheid, pijn)wat bij de symptomen zou kunnen horen.

Maar eens de moed gaan verzamelen om langs de huisarts te gaan (want zolang ik niks weet heb ik niks, toch?)

Linda99

Linda99

02-03-2009 om 10:31

Update

Volgens de huisarts heb ik last van "verspringende gewrichtsklachten" veroorzaakt door een virus of zo. Wel voor de zekerheid ook bloed laten testen, uitslag hopelijk eind van de week.

Klachten zijn nu wel minder maar nog niet weg. Als ze niet vanzelf weggaan wil de huisarts me over een week of 2 weer zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.