Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pijnlijke tong...

Hallo,

Al een tijdje loop ik met een milde aandoening, die sinds een week of twee erger aan het worden is.
Via Google wordt ik nogal onwel van de ernstige aandoeningen die ik tegen kom, die ik volgens mij niet heb, maar krijg ik maar niet helder wat er aan mankeert.

Ik heb volgens mij sowieso een landschapstong. Dit kan gevoelig zijn, maar is niet pijnlijk.
Twee weken geleden ontstonden er meerdere witte puntjes, met een rode vlek eromheen, soms ook om die rode vlek een wit dun randje. Het leek of het kliertje (het rode puntje) geiriteerd was. T is niet weg te wrijven.
Ze verdwijnen na 1 a twee dagen maar komen dan weer op een andere plek terug. Soms heb ik er wel 10 tegelijk en ze zijn zo pijnlijk als een aft...
Het is erg pijnlijk, branderig tot stekende pijn. Veel dingen kan ik niet eten. Ook zet de tong rond die plekken op.

Omdat ik wel eens candida heb gehad, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben.
Om die reden eet ik geen suiker en gist. Ik merk dat het eten van suiker onherroepelijk tot een grotere "aanval" lijdt. Maar het zo goed als gestopt zijn maakt niet dat het weg gaat...

Ik ben in verwachtting, dus ben wat vermoeider dan anders.

Heeft er iemand een idee of een ervaring?
Ik ga deze week voor een week op vakantie. Als het dan nog niet weg is, dan ga in ieder geval ik naar de huisarts.
Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pyralvex

ik herken het en ik heb ook (toen) candida gehad en bij minder weerstand heb ik er ook meer last van. ik mocht het gewoon allemaal aanstippen, alle plekjes. (aldus arts ziekenhuis,die uiteindelijk n biopt heeft genomen,waaruit niets verontrustends bleek)
Ik stipte het aan met pyralvex. (even navragen hoe het met zwangerschap zit!)net zolang als dat het over was.Meerder keren per dag. Extra vitaminen, eel rusten. Hielp goed. verder had ik last van mosterd, ananas en b kertchup. Misschien heb je ook last van bepaalde voedingsmiddlen?
Vaker tandenpoetsen met zendium (classic) hielp ook goed.
STERKTE!!!!

Pyralvex is zelfkwelling

In ieder aftendraadje roep ik het weer: Pyralvex helpt niks. Het doet alleen zo gemeen pijn als je het aanstipt dat als die pijn wegtrekt je denkt dat het beter is
Koop liever iets met lidocaine erin (bij de apotheek), dat verdooft.

Die puntjes die je beschrijft heb ik een enkele keer ook, die zijn inderdaad bijzonder vervelend. Jij hebt het wel heftiger. maar je bent zwanger, volgens mij zijn de meeste mensen dan sowieso ten prooi aan allerlei vervelede kwaaltjes.

Sterkte ermee

Temet

lunamaya

lunamaya

03-05-2010 om 21:55 Topicstarter

Temet en rugby

Dank jullie voor de tips. Ik heb lidocaine in huis, maar ik begreep dat het maar ong een half uur werkte. Daarom heb ik het niet gebruikt. Wat is jou ervaring ermee temet?
Ja, t is idd een regel bij mij dat mijn weerstand zeer verlaagd is in mijn zwangerschappen. Het uit zich wel heel anders dan bij de vorige, maar ik ben erg vatbaar. Hoop toch wel dat het snel overgaat deze plekjes, k begin er aardig beu van te worden. Maar vraag me toch ook nog steeds af wat het toch kan zijn.
Mijn partner heeft ook een dag of drie een zere mond gehad en ontdekte twee plekjes. Bij hem dus snel weg... Misschien is het dus iets besmettelijks...

Lunamaya

Zelf heb ik een smeerseltje uit de VS met benzocaine maar dat zal niet veel anders zijn dan de hier verkrijgbare lidocaine. Inderdaad werkt het niet zo lang, maar zolang het werkt is het toch wel erg prettig. Je bent er toch weer een tijdje vanaf. Het effect van Pyralvex is trouwens ook maar kort.

Voor de genezing doet zo'n zalfje overigens helemaal niks, het is echt een gevalletje 'half ei is beter dan lege dop'.

Wat het kan zijn: waarschijnlijk gewoon een uiting van verlaagde weerstand. Veel slapen en degelijk leven en verder maar uitzitten, helaas

Sterkte ermee

Temet

100%mama

100%mama

04-05-2010 om 20:27

Schimmel

zoals ik het lees (en dan je 2e posting erbij genomen) heb je idd last van een schimmel. Persoonlijk zou ik dus even langs de HA gaan om zo medicatie te krijgen die ook vanwege de zwangerschap (denk aan Dactarin) mag.

Sterkte hoor!

Lidocaïne niet kopen

maar voor laten schrijven door h.a. Onze dochter heeft ook vaak last van aftjes, en dus ligt er een tube gel in de badkamer, die ze kan gebruiken voor het tandenpoetsen. Anders lukt dat niet, het doet teveel pijn. Gel is gemakkelijk aan te brengen en helpt prima.
Succes, Amunda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.