Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rosita

rosita

04-07-2010 om 16:06

Pil even slikken om menstruatie te vervroegen, wie heeft dit ook wel eens gedaan?

Ik slik al jaren de pil niet meer. Nu zou ik tijdens de vakantie ongesteld worden en aangezien ik nogal hevig menstrueer (overgang?) zou dit vervelend zijn op de camping. Ik had besloten geen pil meer te slikken om de menstruatie te beinvloeden omdat vorig jaar er opeens 45 dagen tussen zat, en ik me niet goed voelde qua stemming tijdens die lange cyclus erna.
Maar nu moet ik komende week ongesteld worden, ik dacht als ik nu eens 10 dagen de pil slik (microgynon 30) en dan weer stop dan zou ik misschien net voor de vakantie ongesteld worden en dat zou prima zijn.
Wie heeft ook ervaring hiermee?
Bedankt, Sita
ps mijn nickname heb ik veranderd ivm privacyredenen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sita

sita

04-07-2010 om 16:57

Pelle,

heb jij geen last van bijwerkingen van de pil qua stemmingsklachten, hoofdpijn oid?

Jessica O

Jessica O

04-07-2010 om 18:12

je vraagt bij je huisarts even om primolut tabletjes. 3dagen voor je menstratie begint neem je ze in, 3x per dag 1 en als je dan terug ben van vakantie wordt je ongesteld.
Doe het al wel vaker zo, huisarts hier vindt het geen enkel probleem om ze voor te schrijven. Heb zelf ook al jaren geen pil meer.

Jessica

Astrid

Astrid

04-07-2010 om 20:16

Pil door slikken

Ik slik al jaren de pil door. Zo om de 3 maanden plan ik een menstruatie. Ik kan het bijna op de dag plannen. Ik zit nog even te twijfelen of ik er nog 1 plan voor mijn vakantie.

rosita

rosita

04-07-2010 om 20:36

Niet aan de pil , pms en overgang

Ik vroeg me vorig jaar af toen ik even de pil ging slikken ivm de vakantie en de cyclus toen zo lang duurde of ik door mijn "hormoongeklungel" zelf had veroorzaakt dat ik de overgang in knalde ).
Ik heb me nl de hele vakantie labielerig gevoeld qua stemming. Het duurde toen ook 45 dagen voor ik ongesteld werd. Dus vandaar dat ik wat huiverig ben. En primolut schijnt nog veel meer hormonen te hebben dan de gewone pil.
Ik zou het dus het liefst zo kort mogelijk slikken.Het is nu de 28e dag dus ik verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden (hoop ik want last van PMS ;( Dus dat ik ook een reden waarom ik tijdens de vakantie ook dit liever niet heb, en mijn omgeving vast ook niet.
Misschien inderdaad weer helemaal aan de pil, maar dat lijkt me ook niet echt gezond., ik weet het gewoon niet..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.