Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Plotseling een opgezwollen (bovenlip

Ik zit op de bank en ik voel eens aan mijn lip.. tot mijn schrik een megabobbel... kijk in de spiegel..helemaal opgezet. Zo van het ene op het andere moment... Wanneer ik google kan ik alleen vinden dat het om een allergie zou kunnen gaan mbt eten. Ik heb niets gegeten wat ik anders ook nooit eet.. dat weet ik zeker.. het enige wat ik heb gehad, en wat ik anders nooit drink is bitter lemon (maar is niet de eerste keer ofzo dat ik het neem)
Enig idee of het ergens anders van zou kunnen komen dan van een allergische reactie op voedsel? Ik vind dit maar helemaal niets. Hoe lang duurt zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

25-02-2009 om 07:45

Aspirine geslikt?

Mijn zus had zoiets door een aspirine allergie. Is het na een nacht slapen inmiddels over ? (hoop het wel voor je...)

Zalfje?lippenstift?

mijn oudste dochter kan zulke reacties krijgen van lippenstift, zalfjes, smeerseltjes etc. de huid rond de lip en onder de ogen reageert altijd sterker dan b.v. de huid op de kin of neus....
groeten albana

Sjillie

Sjillie

25-02-2009 om 10:05

Huisarts

ik zou even de huisarts bellen voor de veiligheid.
Allergiƫn kunnen op elk moment zich uiten, ook al heb je producten al vaker gebruikt.

Volgens mij bouw je zoiets op en "ineens" uit het zich.

hoe is het nu?

Gr Sjillie

marie

marie

25-02-2009 om 11:50

Tand?

hallo
Je hebt geen last van je tanden?
Ik had ook een keer een dikke bovenlip, maar toen bleek ik een ontstoken wortel van een voortand te hebben.
Moest toen een wortelkanaalbehandeling ..... (was ik niet zo blij mee).
sterkte

Ma@iKe

Ma@iKe

25-02-2009 om 14:29 Topicstarter

Tabletjes

Even langs huisarts gegaan, die wilde het na mn telefoontje toch wel graag even zien. Tabletjes tegen allergie gekregen en het zakte wel weer af, nu wel weer in normale proporties.
Ik heb wel iets pittig gegeten maar het eten wel zo bereid zoals ik dat anders doe. Verder alleen bitter lemon gedronken wat ik anders bijna nooit drink.. verder geen andere make up weet ik veel wat.
Hopelijk was dit een eenmalige 'actie'...
Bedankt voor jullie reacties!

Ook af en toe

Hi Maaike, Fijn dat het beter gaat. Ik heb het ook af en toe, ik denk van ansjovis. maar niet altijd en de ene keer zit er meer tijd tussen eten en reactie dan de andere keer. Het trekt meestal vlot weg.
Jonne

Angiodema

google daar maar eens op. Heb ik wel eens last van, ook in mijn oogleden of wangen. Ziet er niet uit, net alsof ik een plastische chirurgische ingreep heb laten doen en aan het herstellen ben
groetjes, Olief

Netelroos

ik had toen ik volop netelroos had ook regelmatig opeens uit het niets een gigantisch opgezette lip (en verder over mijn hele lijf enorme bulten).

antihistamine proberen dus.

Ook 1x gehad

Hey Ma@ike ik heb dit ook 1x gehad, het was.... een muggebult!!! Echt heel idioot, ik werd ermee wakker. Stom beest, heeft gewoon op mijn lip geprikt!! Voelde vreselijk raar, zag er niet uit. Maar was vrij snel weer weg.

Ma@iKe

Ma@iKe

26-02-2009 om 21:33 Topicstarter

Geen idee

wat het is geweest... het kan van alles zijn... het voelde net of had ik er een verdoving in gekregen... die bult voelde ook als verdoving... zag er echt niet uit.. leek wel op donald duck..Maar zakte dus tegen het eind van de ochtend af, en had tabletjes gekregen die je ook krijgt bij last van hooikoorts (aerius ofzoiets) Tegen einde van de middag was het weer helemaal normaal.
Had ook een enorme droge mond. Huisarts zei dat dit erbij hoorde... dus.. vast toch allergisch ergens voor (moet dan chili con carde, salmiaksnoepje of bitter lemon zijn.. meer heb ik niet gehad of gedaan...)
Hoop dat het hierbij blijft.. bulten op mn lijf en netelroos zit ik (uiteraard) niet te wachten... maar goed.. soms heb je dit soort dingen niet in de hand!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.