Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kind

Kind

30-05-2012 om 19:36

Pop voor alzheimer-patient

Mijn moeder is al vrij ver in Alzheimer/Dementie. Ze had altijd een pop waar ze veel mee deed, maar die is op onverklaarbare wijze verdwenen in het tehuis waar zij woont. Nu wil ik wel een nieuwe pop, maar een baby-born of annabel heeft geen haar, en daar hield ze ook erg van. Iemand een tip voor een pop die hiervoor geschikt is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

30-05-2012 om 20:42

Google

Wil je graag dezelfde of soortgelijke pop terug of juist iets heel anders? Ik googlede even op 'babypop met haar' en dan bij images en kreeg heel veel plaatjes (en bijbehorende sites waar je ze kan kopen).
Deze bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/baby-born-sally/1004004006938861/#product_images

Maar er zijn ook echte babymodellen bij.

Is zoiets de bedoeling?

Kind

Kind

30-05-2012 om 21:37

Nee

dezelfde zal niet gaan lukken. Het was al een oudere pop, geen idee, misschien nog wel uit mijn jeugd. Maar vergelijkbaar, dus met haar, bewegende oogjes, blauw. Dank voor je link. Die is wel heel mooi, maar het haar is denk ik wat te lang. zoekend verder bij bol kwam ik wel een andere tegen die wat geschikter is denk ik. http://www.bol.com/nl/p/chou-chou-care-for-me/1004004011373221/ Ik kan alleen niet goed ontdekken of deze bewegende oogjes heeft (dus die ook dicht gaan). Kent iemand die pop?

Merel

Merel

30-05-2012 om 23:42

Weer google

Als je googled op de naam van de pop die jij doorgaf: "Chou Chou Care For Me" dan krijg je ook andere sites te zien. Daar zie ik staan dat ze haar oogjes dichtdoet als je de pop neerlegt en ze heeft een zacht lijfje.

Kind

Kind

30-05-2012 om 23:57

Had ik gedaan

maar kennelijk niet de goede link geopend! Thnx.

Merel

Merel

31-05-2012 om 09:44

Kind (o.t.)

Oh ik weet het al, waarom je het niet zag, ik had er ook nog "eyes" bij gezet. Toen kreeg ik daar ook info over.

Sahara

Sahara

31-05-2012 om 19:04

Corolle

Is een corolle pop niet iets?. Ze hebben ze in allerlei maten. Mijn dochter heeftcer een die gewoon babyborn kleding past. Pop heeft mooi blond haar. En een pop doe iets kleiner is. Het zijn echt fijn poppen. Met of zonder een zacht lijfje. Allemaal met haar en zecruiken ook nog eens lekker.

amk

amk

31-05-2012 om 19:21

Sahara (ot)

het zijn idd mooie poppen, maar dat lekkere ruiken is echt een groot nadeel. je moet ze eerst 3x wassen en dan 3 maanden buiten laten liggen voor ze naar binnen kunnen zonder dat gelijk je keel dicht slaat.
Mijn dochter heeft er ook 2 en ik mezelf maar afvragen waarom we steeds een verstopte neus en traan ogen hadden. Tot ze de pop eens bij papa liet liggen......

Je moet wel heel erg van vanille houden als je dit lekker vindt.

Kind

Kind

31-05-2012 om 20:12

Rafelkap

op zich een hele mooie pop, maar het zijn allemaal vrij ver in de dementie zittende mensen daar. Er wordt dus ook flink geknoeid met eten enzo, zo ook mijn moeder, Een stoffen pop is dan denk ik niet zo'n goed plan.

Amk (ot)

Een pop hebben wij tweedehands gekocht. Van een verzamelaar. Die ruik je nauwelijks. De andere pop is nieuw maar heeft een lijf van stof. Misschien valt de geur daardoor mee. Het is bij ons toch meer een wat wazige vanille geur die je alleen goed ruikt als je de pop onder je neus houdt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rafelkap

Rafelkap

01-06-2012 om 06:52

Kind

Nee inderdaad, dan is een stoffen pop niet handig. Ik hoop dat je eruit komt met de tips verder hier, of anders in de winkel. Ik hoop dat je moeder veel troost vindt bij de nieuwe pop, heel lief van je dat je daarvoor zorgt. Heel veel sterkte, heel moeilijk om dit proces te moeten zien!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-06-2012 om 07:06

Baby born

Is er tegenwoordig ook met knipperogen en haar. Wel kort haar trouwens. Ze zijn iig robuust en niet gauw kapot te krijgen.
Succes met t vinden van n pop
Aagje

Moet het een als echte pop ogende pop zijn?

mm beetje rare titel maar ik bedoel, mag het ook een stoffen pop zijn met wollig haar. Bij de Ikea hebben ze nml helemaal stoffen poppen die bij ons op het KDV al heel wat overleeft hebben
Ze zijn heel zacht en hebben ook kleren aan. Kunnen in de was en je zou er bv 3 kunnen kopen die rouleren. Ze kosten een tientje.

Kind

Kind

01-06-2012 om 10:59

Echt lijkend

ja, eigenlijk wel. Mijn moeder is altijd erg gek op kinderen geweest, en de pop die ze had leek ook veel op een echt kind zeg maar. Dus ik denk wel dat dat beter is.

Elisabeth B.

Elisabeth B.

01-06-2012 om 16:29

Tip: echt lijkend poesje of hondje

Heb ik eens gegeven aan een Alzheimer patiënt: een echt lijkend slapend poesje. Ze was er heel blij mee! Volgens mij indertijd gekocht in een interieur zaak (ik liep er tegenaan) en je hebt ook een slapend hondje.

mijk

mijk

01-06-2012 om 17:18

Was het meer een dreumes?

Wat groter dan een babypop hard lijf met kort krullend blond haar? Die had ik vroeger (eind jaren 70) en een aantal vriendinnen ook... Hij staat nog bij mijn ouders dus als jij denkt dat het is wat je bedoelt kan ik wel wat foto's nemen en dan mag ze hem van mij wel adopteren. Krijgt ze allicht meer aandacht dan van mij....

Mijk

Als je op marktplaats

"pop haar"intikt komen er allemaal verschillende poppen, wie weet kun je zo kijken welke je bedoelt?

Kind

Kind

01-06-2012 om 22:56

De pop

van de 1e link van Ef komt nog het dichtst in de buurt.
Mijk, het is wel gewoon een kleine pop, maar niet zo'n baby born achtig uiterlijk.

tonny

tonny

02-06-2012 om 16:34

Wil je een nieuwe pop

of een gebruikte pop die er nog netjes uitziet? Ik heb mijn poppen van vroeger nog, is niet op getekend of zo, zien er nog netjes uit.

Zal je even een foto mailen als je een berichtje stuurt naar [email protected].

Kind

Kind

03-06-2012 om 21:03

Niet per se een nieuwe pop nee.

ik stuur een mail.

tonny

tonny

03-06-2012 om 21:51

Mail ontvangen

je hoort van me.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.