Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Primolut en depressie??

ik heb een kuur Primolut achter de rug, 10 dagen lang 3 pillen per dag, en ben enorm depressief geworden door de medicatie. De gynaecoloog deed er een beetje neerbuigend over maar op internet zie je wel meer vrouwen die menen er ook last van te hebben. Is iemand hier bekend met deze bijwerking en hoe lang duurt het voordat je je beter voelt? Ik ben afgelopen donderdag gestopt.
Bluebell

Ja, ik werd er agressief van, op een depressieve manier. Zo van: rot allemaal op, het leven is kut, LAAT ME MET RUST. Na het stoppen liet mijn baarmoederinhoud in 1x los dus toen heb ik (letterlijk) een hele dag op de wc zitten bloeden. Daarna knapte ik weer op, dat zal een kleine week na het stoppen zijn geweest. Nog even volhouden dus!
Mijn gynaecoloog wilde het een jaar daarna nog eens voorschrijven, ik heb hem nog net niet over zijn bureau getrokken. (Misschien kwam die agressie toch niet door de Primolut, bedenk ik nuĀ  )

Bluebell

Bluebell

27-03-2023 om 20:55 Topicstarter

Ok, ik belde het me dus niet in.
Bluebell

Bluebell schreef op 27-03-2023 om 20:55:

Ok, ik belde het me dus niet in.
Bluebell

Het is een bijwerking die in de beschrijving wordt genoemd, alhoewel deze niet heel vaak voorkomt,nl minder dan 1 op de 100), dus het kan heel goed.

Tel daarbij op je menstruatie die waarschijnlijk(?) nog komt, dus dan zal het erna denk ik vlot wegtrekken.

Bluebell

Bluebell

30-03-2023 om 18:23 Topicstarter

Dymo, was je schrijft over die bloeding is zeer herkenbaar. Ik heb inmiddels last van bloedarmoede. Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Hopelijk wordt er een betere oplossing voorgesteld (zoals: u bent 55 en u heeft 2 vleesbomen even groot als een mandarijn, laten we die baarmoeder nou eruit halen!)
Grrrrrr
Bluebell

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.