Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Duimelot

Duimelot

10-11-2009 om 20:47

Pukkeltjes op kin

Ons zoontje heeft sinds een klein half jaar, kleine pukkeltjes op zijn kinnetje. Is eigenlijk begonnen toen de temperatuur behoorlijk hoog was, waardoor ik in 1e instantie aan warmte-bultjes dacht. Sinds een dag of vier zit de uitslag ook bij zijn mondhoeken. Ik heb zelf het idee dat het komt van het duimen. Zeker als hij net in slaap is dan hangt zijn duim er half uit en kwijlt hij nogal. Ik denk dus dat die pukkeltjes ontstaan door het kwijlen en dat zijn kin daardoor vrij vochtig blijft.
Hij heeft geen last van die pukkeltjes, ze jeuken niet en doen ook geen pijn. Ze zien er alleen een beetje ontsierend uit. Hij is net 3 jaar geworden en ik wil hem nu nog niet zijn duimpje 'afpakken'. Dat doen we wel als hij wat ouder is. Op dit moment kan ik niks anders verzinnen dan er Bepanthen op te smeren. Juist omdat hij duimt, komt er nogal makkelijk wat creme in zijn mondje terecht. Maar de pukkeltjes verdwijnen er niet door. Ze worden hooguit iets minder rood.
Is er iemand die dit herkent of misschien wel een hele goede tip heeft?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

11-11-2009 om 09:27

alleen hier niet gehad van het duimen, maar van de speen. Nouja, het kwijl dan he.
Hier smeerde we het in met vaseline, helaas verdween het pas toen de speen de deur uit was........

Duimelot

Duimelot

13-11-2009 om 15:22

Duimpje weg?

Daar was ik dus al bang voor. Dat die pukkeltjes blijvend zijn, totdat hij stopt met duimen. Maar ik vind hem nog zo jong. Hij haalt nog zoveel geborgenheid en troost uit zijn duimpje....
Ik smeer nu met een Purolstick, gewone lippenbalsem. Voor zover het gaat.... Hij veegt het er namelijk weer heel demonstratief vanaf. Of begint te gillen als een speenvarken als hij me ziet aankomen!!

mente

mente

16-11-2009 om 22:39

Misschien schimmelinfectie

Zoon had hier ook rode pukkeltjes op de kin, waar hij geen last van leek te hebben. Na doorkomen van kiezen, veel kwijlen en gebruik van speen dus ik dacht dat daar de oorzaak lag. Maar het bleek om een schimmelinfectie te gaan. Met zalf (miconazolnitraat) is het overgegaan. Misschien toch even door de huisarts laten nakijken.

Duimelot

Duimelot

17-11-2009 om 10:51

Eigenwijs kind

Ik krijg er niks opgesmeerd. Wat een pit zit er in dat kind... Ik smeer nu heel voorzichtig als hij slaapt, maar het lijkt wel erger te worden. Ik moet zelf donderdagochtend naar de huisarts, dus ik zal kind meenemen en vragen of hij er even naar kijkt. Misschien is het inderdaad wel een schimmelinfectie. Maar ja....dan een zalfje smeren.... Bedankt voor de tip mente!

evy

evy

17-11-2009 om 19:26

Bij ons

Hoi,
Ik was met mijn zoon bij de huisarts omdat hij benauwd was, hij had toen ook van die kleine pukkeltjes maar daar kwam ik niet voor.
De huisarts vroeg toen hoe lang hij dat had.
Ik zei een week volgend de huisarts was het krentenbaard, daar heb je blijkbaar verschillende verschijningsvormen van.
Mocht hij weer de combinatie benauwd en krentenbaard hebben dan moest ik altijd komen want als dat naar binnen zou slaan kon je heel vervelend ziek worden.
Dat is nooit gebeurd tot nu toe maar ik weet dat ik het helemaal niet herkende als krentenbaard al die kleine rode pukkeltjes op zijn wangen en kin.
Misschien is dat het.
Groet Evy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.