Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Raar virus

Mijn zoon van 5 heeft Zondagavond flink overgegeven, maar had daarbij geen koorts en kwam ook eigenlijk niet ziek over.
Maandag dagje thuis gehouden en rustig aan gedaan. Aangezien hij nog steeds geen koorts had en zeer levendig was gisteren weer naar school gegaan.
Dat ging heel erg goed, maar na een sporttraining klaagde hij over buikpijn en gaf weer (1X) flink over. Daarna weer volop praatjes en nog een redelijke eetlust ook.
Hij had trouwens ook wat diarree maar dat is inmiddels wel weer normaal.

Wat kan het nou zijn dat hij zich op zich prima voelt maar dat zijn maag toch wel van streek is? Is er iets wat ik hem kan geven (behalve veel vocht en beschuitjes?). Ik heb wel eens gehoord dat cola goed zou zijn tegen misselijkheid... ervaringen??

Dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-03-2010 om 09:08

Waar hij zin in heeft

Iemand met diarree en maagklachten mag gewoon alles eten en drinken waar hij zin in heeft. Adviezen van beschuitjes, rijstwater, geraspte appel met kaneel.
En wat het nou kan zijn: geen idee en ik zou me er niet druk om maken ook.

Jakiro

Jakiro

03-03-2010 om 11:20

Noro?

Overal in het land heerst momenteel het Noro-virus. In ieder geval 2 ziekenhuizen en 1 verzorgingstehuis heeft al afdelingen gesloten.
Het zou me dus niks verbazen als dat het is.
Jakiro

Hier ook

oudste heeft maandagochtend vroeg overgegeven. Dagje thuis geweest. Tegen tienen 's avonds weer flink overgegeven. Dinsdag ook nog maar thuis gebleven, heeft die dag ook niet veel gegeten. Daarna niet meer gespuugd en nu dus naar school.

Verder geen koorts etc. Ik houd het maar op een virusje.

groetjes van Purk

Ook hier

dochter stond vorige week al klaar met jas aan om naar school te gaan, snel weer naar binnen om te spugen.

Heeft die dag een keer of 10 overgegeven, niks bleef erin, waterdunne diarrhee, maar na het spugen telkens oké. Ook vriendinnetjes en ouders zijn en worden hier geveld door het (noro?)virus, niks om je druk om te maken. Gewoon een dagje rustig houden, voorzichtig met eten, wél goed blijven drinken.

Trouwens erg gelachen omdat dochter persé naar school wilde vanwege een presentatie die ze met 2 vriendinnetjes zou geven. Vroeg ze aan mij of ik wilde vragen aan de juf hoe laat de presentatie was. Of ik haar dan tussen 2 kotspartijen even kon brengen voor een half uurtje!!!... Ongelooflijk.....

ruby

ruby

03-03-2010 om 15:15

Gember

Gember is heel goed om je maag schoon te maken.
Je kunt van verse gember thee maken of de frisdrank 'ginger ale' geven.

tonny

tonny

03-03-2010 om 16:58

Hier ook veel noro

dochter heeft bijbaantje in de thuiszorg (ouderen) en heeft het daar opgepikt, het heerste er enorm. Ik heb het van haar overgekregen (gelukkig wat minder heftig) en echtgenoot is gezond gebleven.

expat

expat

04-03-2010 om 14:01 Topicstarter

Update

Zoonlief heeft niet meer overgegeven. Hij slaapt goed en gaat gewoon naar school.
Zijn eetlust (zelfs snoeplust) is nog wel slecht. Hij klaagt tijdens het eten nog wel over buikpijn, is snel moe en ziet er nog niet helemaal florisant uit.
Buiten de maaltijden om lijkt hij zich wel ok te voelen en is dan tamelijk levendig.
Maar echt heel ziek is hij gelukkig niet (geweest).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.