Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Maaike

Maaike

19-04-2010 om 09:20

Rode ogen maar niet ontstoken

Sinds een paar weken heb ik rode ogen. Ze zijn niet echt ontstoken. Geen bacterie volgens mij. Rode ogen door bacterie heb ik een paar keer gehad en dat deed echt pijn. Ik heb er dus niet echt last van. Maar zie er een beetje moe uit dat is het enige. Wie weet wat dit kan zijn? Tekort aan een bepaalde vitamine misschien? Tekort aan slaap heb ik altijd wel (want druk leven en kinderen) dus dat is het volgens mij niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
cqcq

cqcq

19-04-2010 om 09:32

Hooikoorts

Bij ons is dit de hooikoortsperiode (waarbij we ook voornamelijk last hebben van de ogen en van vermoeidheid)

Nh velen last

natuurlijk kan het hooikoorts zijn, dat is duidelijk. Maar hier in de buurt van alkmaar ken ik aardig wat mensen die allemaal vage klachten van ogen hebben nu. Alleen maar rood, een ander weer alleen jeuk in ooghoekjes, of alleen maar erg droog en pijnlijk. Traanogen, allemaal met onduidelijke oorzaken.En geen pus,niet overduidelijk ontstoken. Ik zelf ook,en de arts heeft gezien dat er geen beschadigingen zijn.
Wellicht toch iets in de lucht? Of doordat het lang droog was/is?
Ik weet niet, maar toen ik je bericht las dacht ik direct aan de oogklachten van een aantal mensen hier in de buurt van alkmaar.Oogdruppels/ Kunsttranen, weinig tv/pc kijken hielpen hier wel. Sterkte!

Ook

Mijn schoonouders hebben er ook last van gehad, nu is het weer over. Geen idee wat het is geweest, maar het heeft ruim een week aangehouden. Het was ook geen gezicht, net alsof ze een dikke borrel ophadden

En natuurlijk erg vervelend. Succes ermee.

Groet,
Olijvje

Maaike

Maaike

26-04-2010 om 09:41

Oooh jaa....

Het zou heel goed kunnen dat het hooikoorts is. Ik ga eens op internet kijken of hoe lang deze hooikoorts periode duurt. Dankje

Puck

Puck

26-04-2010 om 12:08

Periode

De periode dat hooikoorts kan optreden kan varieren van februari (als de eerste bomen gaan bloeien) tot ergens in oktober. De piek ligt in de maanden mei tot augustus, afhankelijk van waar je precies allergisch voor bent. En als het alleen blijft bij rode ogen dan mag je je handjes dichtknijpen, daar zou ik voor tekenen....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.