Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

22-03-2011 om 21:41

Rode wangen, overgevoeligheid zon?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

24-03-2011 om 11:49

15 minuten

Laten we hopen dat er meer voor staat dan 15 minuten. Mijn eerste afspraak bij de neuroloog duurde ook niet veel langer dan 15 minuten. Bij de afspraken er na stond ik na 10 minuten al buiten.
Ik laat weten hoe het gegaan is.

Hier 30 minuten

bij ons staat voor nieuwe patienten 30 minuten bij de neuroloog, als het bij een (co)assistent is meer..(ik meen zelfs 60 minuten!)

Fianna

Fianna

24-03-2011 om 16:17

Dat klinkt beter

30 minuten. Misschien stond dat er ook voor bij mijn neuroloog, maar nam ze gewoon de tijd niet.
Ik ken iemand die dezelfde neuroloog had als ik en flinke neurologische klachten had. Die stond ook na 10 minuten buiten met een briefje voor een mri-scan. Terug om uitslag te bespreken: niks op te zien, u heeft niks, kreeg ze te horen en ze stond binnen 5 minuten weer buiten.
Uiteindelijk is ze terug gegaan, heeft met haar vuist op tafel geslagen en kreeg nog een mri en daar waren ineens laesies op te zien en een lumbaal punctie en het bleek dat er sporen van ontstekingen in haar ruggenmergvocht gevonden waren.

Fianna

Fianna

25-03-2011 om 15:16

Ging goed

Ik kreeg een goede indruk van de reumatoloog. Ze heeft echt geluisterd en geen moment gesuggereerd dat mijn 4 kinderen aan alles de schuld hebben
Ze is er van overtuigd dat er iets niet goed is. Mijn bloeddruk vindt ze onacceptabel hoog. Daar had allang iets mee moeten gebeuren. Ze heeft me meteen doorverwezen naar een internist vanwege mijn ijzertekort en naar een dermatoloog vanwege mijn huidproblemen. Verder wordt mijn bloed helemaal onderzocht op auto-immuunaandoeningen, want SLE (Lupus) sluit ze helemaal niet uit, maar haar gedachten gingen ook uit naar een schildklierprobleem. Daar word ik ook op onderzocht.
Pfffffff, wat een opluchting zeg.

Hoera!

Wat lekker dat je je gehoord voelde!! Dat is zo belangrijk!

Goed dat er nu goed gekeken wordt naar allerlei zaken, het klinkt me heel logisch in de oren (ben geen dokter, maar verbeeld me wel ´een beetje mee te kunnen denken´)

Heeft ze het ook nog over de vit.B12 (en pernicieuze anemie) gehad??

O, sorry, ik moet geen doktertje spelen, maar ik leef gewoon erg mee, net als jij denk ik dat de puzzelstukjes vast samen de oplossing brengen, hopen dat het iets is waar je wat aan/tegen kunt doen!

Sterkte en rustig aan!

Fianna

Fianna

26-03-2011 om 10:34

Nou

ik kon wel huilen van opluchting gisteren. Ik vond de reumatoloog erg voortvarend. Mijn lijstje vond ze helemaal niet gek, juist goed. En veel klachten die er op stonden kwam ze zelf achter door goed gericht vragen te stellen. Zij is er bijvoorbeeld achter gekomen dat ik psoriasis op mijn knieen heb en afwijkingen op mijn nagels. Ik heb dat mijn ha proberen te vertellen, want ik dacht het ook al, maar die wuifde het weg. Die wondjes in mijn neus en bloed waren wel van betekenis itt wat ha deed geloven (kwam volgens de ha door neusdruppels, die ik dus niet gebruik!?). En nog meer van dat soort dingen, ik zal meer niet verder uitweiden, word zo'n zeur
Ik heb zelf ook niet dingen afgezwakt.

Ze heeft het niet over B12 gehad. Wrs omdat mijn tekort niet echt is aangetoond: laagnormale waarde en normaal homocysteine en MMA gehalte. Ik breng het wel ter sprake bij internist.
Dank je voor het meeleven en je mag best doktertje spelen hoor! alle tips of ideeen zijn welkom.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.