Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-10-2025 om 16:02
Hallo,
Zijn er misschien ook ouders bekend met een kind die een rug hernia heeft?
Mijn zoon van 16 loopt nu 2 jaar met een hernia. Veel fysio gehad, het is ook een periode wat minder pijnlijk geweest, maar het gaat niet over. Door de pijn en inmiddels ook een gewoonte, loopt hij verkeerd, dit doet hij dus ook al heel lang.
Overleg gehad met neurochirurg, operatie is een optie, omdat het al zo lang duurt. Hij vraagt zich dan ook af of het nog over gaat na zon lange tijd.
Ik neig nu naar operatie, omdat ik het ook niet meer weet. En gaan er dingen beschadigen als je doorloopt.
PTED is volgens hem geen optie, second opion aangevraagd bij neurochirurg in Martini ziekenhuis.
Ik hoor graag of er ouders zijn die hier ook mee te maken hebben.
Kind is geen prater, maar wil nu wel chiropractor proberen.
10-10-2025 om 19:10
geen kind, maar wel zelf herstellende van een klassieke operatie, hernia op l4/l5 aan de rechterkant. Sinds eind maart 24 last, maar ivm een revalidatie toen verkeerd gelabeld, eind augustus werden de klachten heftiger en heb ik eerst een foto gehad en daarna doorverwezen voor mri. Daar ging ook weer maand overheen en toen wist ik van gekkigheid niet meer waar ik heen moest van de zenuwpijn, niet normaal meer. 2 spuiten gehad (met 2 weken ertussen). De 1e deed weinig, de 2e maakte de pijn met pijnstillers draaglijk. In januari 3e spuit die niks deed. Doorverwezen. 4 weken geleden geopereerd. Daar wordt nadrukkelijk bij gezegd dat t in principe alleen helpt tegen de zenuwpijn, de rugklachten daar is het geen garantie voor. Ik ben nu herstellende dus over t eindresultaat kan ik nog niks zeggen. Maar ik ben wel 30 jaar ouder dan je zoon dus dat zal voor hem hopelijk schelen. Pijnvrij ben ik zeker nog niet, maar elke dag gaat beter met hier en daar slechte dagen. Lopen ging al heel snel best prima en moet je ook veel doen. Juist zitten is slecht. fysio mag hier de eerste 6 weken niet omdat je naar je lijf moet leren luisteren. En het herstel vd zenuwpijn kan lang duren omdat de zenuw heel lang bekneld is geweest.
Volgens mij gaan er geen dingen stuk persé, ze opereren ook niet altijd, maar als bv plassen problematisch is of wordt dan moet er wel wat gebeuren over t algemeen. Was bij mij ook niet hoor, maar omdat de klachten niet over gingen en ik echt last had. PTED kon bij mij ook niet, ivm de plek, maar op de klassieke manier dus wel.
Succes, second opinion kan altijd