Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Scheef lopen

Mijn dochter (13 jaar) loopt altijd haar schoenen helemaal scheef naar binnen af. Eigelijk loopt ze zelfs een stukje "naast haar schoenen",letterlijk gezien dan. Het ziet er raar uit, en ze krijgt er ook regematig opmerkingen over.
Ik vraag me af of hier iets aan te doen is. zou ze eingelijk iets van steunzolen moeten hebben?
ze klaagt noit over pijn ofzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
soepstengel

soepstengel

29-08-2010 om 15:08

Ik zou even

naar de podotherapeut gaan, lijkt me niet goed als ze zover langs haar schoen loopt.Nu zal ze nog geen pijn hebben maar wie weet op latere leeftijd wel?

Rembrand

Rembrand

29-08-2010 om 16:13

Veters vast of los?

Onze oudste had dit ook toen hij converse gympen droeg en de veters niet aantrok ( hij stopte ze aan de zijkant in zijn schoenen ).
Nu hij weer stevige gympen heeft en de veters aantrekt heeft hij er geen last meer van.
M.

Brianna F

Brianna F

29-08-2010 om 17:08

Mijn dochter

heeft dat ook, haar schoenen zijn aan de binnenzijde buitenkant afgesleten. Zij had er wel last van en heeft van de podotherapeut zooltjes aangemeten gekregen met een verhoginkje aan de kant waar ze scheef loopt.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

29-08-2010 om 18:00

Podotherapeut

Je zou naar een podotherapeut kunnen gaan. Die kan bepalen of je dochter een hol- danwel platvoet heeft en dus extraproneert of niet (X-benen of O-benen). Dat kan je vrij makkelijk verhelpen met speciale zooltjes of schoenen met de juiste ingebouwde/verhoogde binnenzolen zoals sommige sportschoenen. Zowel zoonlief als ik hebben een holvoet; ik heb speciale zooltjes aangemeten gekregen door een podotherapeut (niet een podoloog!) en zoonlief draagt sportschoenen geschikt voor holvoeten met verstevigd hielstuk en extra steun op de juiste plekken. Helaas kwam het voor mij te laat met als gevolg jarenlange problemen met lopen, eindigend in een acute rughernia. Ik droeg wel altijd degelijke schoenen maar niet met die extra steun op de goede plekken zodat de boel verkeerd belast werd. Heb ook nog jarenlang fysio- en manuele therapie gehad maar dat mocht dus ook niet baten. Oh en het dragen van teenslippers, hoge hakken, gympies en Ugg-achtige schoenen is volgens mijn orthopeed en podotherapeut heel slecht; voor iedereen maar zeker als je een hol- of platvoet hebt. Met een zooltje kan je ze nog wel incidenteel dragen maar goede schoenen met extra steun & demping zijn de investering absoluut waard in mijn ervaring. Ik draag vooral Wolky schoenen (duur maar degelijk en hippe modellen, Birkenstock en Dansko. Je kan jarenlang lopen zonder pijn todat het opeens te laat is. En dat zit je echt met de gebakken peren;-(

Terpi

Terpi

30-08-2010 om 10:21

Fysiotherapie

Mijn zoon gaat (weer) naar fysiotherapie voor een dergelijk probleem namelijk tenenlopen. Dit omdat de aanpak bij hem gecombineerd moet worden, niet alleen steunzolen (voor de zojuist geconstateerde platvoeten) maar ook voor de verkeerd aangeleerde loophouding en lichaamshouding. Wellicht ook wat voor jullie?

jasset

jasset

30-08-2010 om 18:09 Topicstarter

Oké

Dat is duidelijk, ik ga maar eens langs de huisarts...

reina

reina

30-08-2010 om 19:24

Naar laten kijken

Laat er even naar kijken door bijv een podotherapeut of ga bij je huisarts langs. verkeerd lopen kan pijnklachten (bijv. rug) op latere leeftijd tot gevolg hebben, nu is het ws nog te corrigeren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.