Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sofie-Anne

Sofie-Anne

05-01-2012 om 22:48

Scheve mond

Zoontje van 2 en 4 maanden heeft altijd een scheve mond bij het lachen. Erg grappig om te zien, maar ik maak me tegelijkertijd een beetje zorgen. Is het erg dom om hier mee naar de huisarts te gaan, hij ziet me aankomen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

05-01-2012 om 23:16

Sofie-anne

Je zou nog wat testjes kunnen doen: Als hij zijn ogen stijf dicht doet, zijn ze dan allebei even stijf dicht? en kan hij zijn lippen goed tuiten voor een kus? Kan hij zijn tong goed uitsteken? Als hierbij alles min of meer symetrisch is zou ik me geen zorgen maken. Maar ik ben geen arts, als je je ongerust maakt zou ik langs gaan, geen vraag is dom, en de huisarts zal je er echt niet op aankijken dat je met zo'n vraag komt.

misschien overleggen met de arts van cb bij een volgende controle ?
Succes
Maar maak je niet te zorgen. Hoort waarschijnlijk gewoon bij jullie manneke.
Rymcke

Als leek

met enige (ervarings)kennis van neurologische toestanden, zou ik denken dat het wel eens een symptoom van een zwakte of verlamming van een van de hersenzenuwen(3e?) kan zijn.

Ik geloof dat dit parese van Bell wordt genoemd. Maar dan weet je nog niet waardoor dit veroorzaakt wordt.

Het zou een aangeboren zwakte kunnen zijn, maar ook iets wat acuut ontstaan is in de hersenen. Ik vind dit zeker niet iets waar je rustig mee moet afwachten, maar juist linea recta mee naar de dokter.

Emotioneel

Geen enkel gezicht is volledig symmetrisch. Zou het kunnen dat je zoon gewoon een extra uitgesproken gezicht heeft?

Een heel andere ingang is dat die asymmetrie te maken heeft met emotionele dingen of onderdrukkingen van bepaalde dingen vanuit linker- of rechter hersenhelft. Hoe het precies zit, weet ik niet. Wel heb ik een goede vriendin die erg ongelijke ogen had en erg met haar mond trok. Ze had veel last van allerlei spanningen nav haar verleden. Een tijd terug is ze in therapie gegaan en van alles verwerkt. Haar gezicht is veel rustiger geworden, symmetrischer. En nu kan ik zien wanneer ze gespannen is, dan gaat haar mond weer trekken.

Heel verhaal, misschien kun je er iets mee. Los daarvan, als je je erg zorgen maakt zou ik zeker even langs de HA gaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.