Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Schoolwc´s zijn bron van sociale onveiligheid!

zolang je hier niet schoonmaakt of de hypotheek betaalt zie ik niet echt in dat ik mijn mening moet verantwoorden

Serieus? Ik betaal de hypotheek dus jij mag hier niet poepen? 🤣😂
Jij kletst maar wat. Of je hebt nog nooit bezoek gehad.

Anoniemer schreef op 09-03-2026 om 06:39:

zolang je hier niet schoonmaakt of de hypotheek betaalt zie ik niet echt in dat ik mijn mening moet verantwoorden

Serieus? Ik betaalde hypotheek dus jij mag hier niet poepen? 🤣😂
Jij kletst maar wat. Of je hebt nog nooit bezoek gehad.

Met zo'n beleid durf je toch ook niet langer dan een uurtje te komen?

Als ik dan ook nog een uur enkele reis heb dan zou ik überhaupt niet meer gaan, het regelt zich vanzelf. Dan ga je van vriend al snel naar de categorie kennis.

Ik denk dat werkelijk niemand het een groot genot vindt om andermans poeplucht te ruiken. Daarom bestaan er dingen als spuitbussen en geurstokjes en hebben mensen lucifers op de wc liggen. Als je nou werkelijk kon wensen dat poepen, plassen en braken uitsluitend op commando plaatsvinden dan zou denk ik iedereen het prettiger vinden als je dat thuis kon doen. Voor jezelf en voor de ander. In alle rust en privacy en dan hoeft niemand zich te storen aan andermans lichaamsfuncties. Dus nee, in dat opzicht is Nick niet de enige. 

Maar Nick is wel een van de weinigen die daar werkelijk een punt van maakt, dusdanig dat mensen niet meer welkom zijn. En als je daar zo'n punt van maakt, zo grof in de mond bent en een sociaal leven hebt waarin gezelschap nooit langer dan 2 uur blijft, dan is het duidelijk waar zijn prioriteiten liggen. Een heleboel mensen hier zullen niet voor de lol bij Nick op bezoek willen, niet voor zijn wc en ook niet voor zijn gezelschap, en Nick wil die mensen ook helemaal niet op bezoek. Nou, iedereen blij. 

Ginevra schreef op 09-03-2026 om 10:34:

Ik denk dat werkelijk niemand het een groot genot vindt om andermans poeplucht te ruiken. Daarom bestaan er dingen als spuitbussen en geurstokjes en hebben mensen lucifers op de wc liggen. Als je nou werkelijk kon wensen dat poepen, plassen en braken uitsluitend op commando plaatsvinden dan zou denk ik iedereen het prettiger vinden als je dat thuis kon doen. Voor jezelf en voor de ander. In alle rust en privacy en dan hoeft niemand zich te storen aan andermans lichaamsfuncties. Dus nee, in dat opzicht is Nick niet de enige.

Maar Nick is wel een van de weinigen die daar werkelijk een punt van maakt, dusdanig dat mensen niet meer welkom zijn. En als je daar zo'n punt van maakt, zo grof in de mond bent en een sociaal leven hebt waarin gezelschap nooit langer dan 2 uur blijft, dan is het duidelijk waar zijn prioriteiten liggen. Een heleboel mensen hier zullen niet voor de lol bij Nick op bezoek willen, niet voor zijn wc en ook niet voor zijn gezelschap, en Nick wil die mensen ook helemaal niet op bezoek. Nou, iedereen blij.

Dit vind ik echt de perfecte samenvatting!

Ginevra schreef op 09-03-2026 om 10:34:

😂 de meeste mensen zeggen dat idd liever niet zo uitgesproken. Dus die ondergaan het maar gewoon. Een keertje poepen op onze wc kan maar het moet niet zo zijn dat mensen zich zo vrij voelen dat onze wc uitnodigt o  m te gaan poepen. Geen idee wie het hier leuk vind om uren op bezoek te gaan of te ontvangen maar het lijkt mij niet dat je standaard moet poepen tijdens je bezoek aan andermans huis. Of miss hebben jullie vooral vrienden en familie met darmproblemen en daar heb ik ook totaal geen moeite mee maar niet in mijn huis. Als je je geschoffeerd voelt daardoor zou ik gewoon helemaal niet langskomen. Blijkbaar is huisbezoek blijkbaar het hoogst haalbare contact met familie en vrienden maar hier doen we dat toch echt anders 

Nick90 schreef op 09-03-2026 om 18:29:

[..]

😂 de meeste mensen zeggen dat idd liever niet zo uitgesproken. Dus die ondergaan het maar gewoon. Een keertje poepen op onze wc kan maar het moet niet zo zijn dat mensen zich zo vrij voelen dat onze wc uitnodigt o m te gaan poepen. Geen idee wie het hier leuk vind om uren op bezoek te gaan of te ontvangen maar het lijkt mij niet dat je standaard moet poepen tijdens je bezoek aan andermans huis. Of miss hebben jullie vooral vrienden en familie met darmproblemen en daar heb ik ook totaal geen moeite mee maar niet in mijn huis. Als je je geschoffeerd voelt daardoor zou ik gewoon helemaal niet langskomen. Blijkbaar is huisbezoek blijkbaar het hoogst haalbare contact met familie en vrienden maar hier doen we dat toch echt anders

Ik denk dat niemand dat echt super comfortabel vindt, beide kanten, maar soms moet iemand gewoon. 

Het tweede vetgedrukte, oprechte vraag: stel je kinderen of familielid hebben darmproblemen, in welke mate dan ook. Dat mag echt niet bij jou in huis? 

En nu jijzelf, nog steeds een oprechte vraag: stel jij hebt een darmaandoening, je bent bij iemand op bezoek, je krijgt ineens, omdat het niet te regelen is, een niet te houden aandrang en haalt het niet om naar de auto te gaan, of je bent in een winkel en voelt dat je het niet meer kunt ophouden. En dat is dan ontlasting die er zo uitkomt hè, zonder persen.

Wat doe je dan? 

[..]

😂 de meeste mensen zeggen dat idd liever niet zo uitgesproken. Dus die ondergaan het maar gewoon. Een keertje poepen op onze wc kan maar het moet niet zo zijn dat mensen zich zo vrij voelen dat onze wc uitnodigt o m te gaan poepen. Geen idee wie het hier leuk vind om uren op bezoek te gaan of te ontvangen maar het lijkt mij niet dat je standaard moet poepen tijdens je bezoek aan andermans huis. Of miss hebben jullie vooral vrienden en familie met darmproblemen en daar heb ik ook totaal geen moeite mee maar niet in mijn huis. Als je je geschoffeerd voelt daardoor zou ik gewoon helemaal niet langskomen. Blijkbaar is huisbezoek blijkbaar het hoogst haalbare contact met familie en vrienden maar hier doen we dat toch echt anders

Als ik gasten uitnodiging met kerst of oudejaarsavond dan zijn die hier meestal best lang. Beginnen we de avond met een lekkere luxe maaltijd in 5 of 6 gangen, dan ben je zo 3 uur verder. Laatst had ik vrienden uitgenodigd om te komen eten, ze waren er om 17.00 en gingen om 22.30 de deur uit. Dat is in mijn familie/vriendenkring heel normaal. 

Of mensen bij mij poepen tijdens hun bezoek weet ik alleen als het mijn moeder is, dan stuurt ze daarna mijn vader naar het kleinste kamertje om het raampje open te zetten. Ze is te klein om dat zelf te doen. 

[..]

Je doet nu net alsof mensen dat zo plannen. Maak je maar niet ongerust, de meeste mensen doen dat echt veel liever thuis. Maar soms “loopt” het anders. Daar gaat de discussie om. Niet om mensen die willens en wetens op jouw pot gaan zitten omdat ja weet ik veel - ze jou dwars willen zitten ofzo. Denk je echt dat mensen dat doen?

Temet schreef op 08-03-2026 om 21:49:

"Je kunt gewoon vriendschappen en familiebanden onderhouden hoor, hier komen familieleden of vrienden geen uren of dagen verblijven ofzo, hooguit een uur of 2 "

Nou, gewoon... Iedere familie/vriendenkring zijn eigen gebruiken natuurlijk, maar hoewel ik mijzelf echt niet als een gezelligheidsdier beschouw, vind ik het vrij gewoon om langer dan 2 uur bij vrienden of familie te zijn. Sterker nog, vroeger logeerden we zelfs regelmatig bij mijn schoonouders. Ze hadden gelukkig geen regels over de frequentie, duur, of aard van het wc-bezoek

Hier ook hoor. Niet dat we hier 3x in de week vrienden/familie over de vloer hebben, maar als we bezoek hebben is het meestal minstens een heel dagdeel. Inderdaad dat mensen blijven eten enzo. En andersom ook. Sterker nog, ik zou bezoek dat minder dan 2 uur blijft niet tot mijn echte vrienden rekenen, tenzij ze een reden hebben om maar kort te blijven. 

Ik heb trouwens allemaal poepgrappen op de wc hangen. Mensen die dat leuk vinden blijven doorgaans wat langer op onze wc 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.