Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

05-11-2010 om 10:02

Schouder pijn, krachtverlies, tintelende handen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

13-01-2011 om 16:12

Blue

De bedrijfsarts was heel aardig en heeft mijn bloedwaarden goed bekeken en vond dat er veel waarden net niet goed, net wel goed, op het randje waren en ook een paar duidelijk afwijkend. Hij heeft me nog niet doorverwezen omdat ik naar een nieuwe ha ga en hij hem eerst de kans wil geven. Hij heeft me wel aangeraden elke 2 weken mijn bloed te laten prikken en ik hoef de komende weken in elk geval niet te werken.
Dank voor interesse!

Elke 2 weken?

en op wat moet het dan elke 2 weken gecontroleerd worden?

Fianna

Fianna

13-01-2011 om 19:42

Karin*

Op bepaalde vitaminen, ijzer, bezinking, CRP en mijn leverfuncties, geloof ik. Ik herhaal ook alleen maar wat hij gezegd heeft.

Mariska

Mariska

15-01-2011 om 14:43

Fianna

Mijn advies: ga niets slikken... B12 complex oid want dat vertekent de uitkomst van je bloedwaardes. Ik denk dat hij over 2 weken weer wil bloedprikken om te zien of je B12 waarde verder is gedaald. De kans lijkt me groot dat dat het geval is. Als het hetzelfde is gebleven is het nog te laag. Ik begrijp echt niet dat ze niet allang met de behandeling zijn gestart. Die B12 waarde is te laag! Stelletje... grrrr... Bij mij is het B12 tekort al langer geleden vastgesteld. Ik had 2 kinderen. Beiden een jaar bv gegeven. Was vreselijk moe en had last van mijn onderrug. Foto gemaakt. Bloed geprikt. Hb was goed, verder niets afwijkends. Toen zei mijn huisarts; nog een keer prikken en toen op B12. Ik bleek een mega-tekort. Krijg sindsdien injecties en die blijf ik ook houden. Nu 1x in de maand. De waarde na een injectie zit op of over de 1000. In het begin geregeld bloed geprikt voor de volgende injectie en dan bleek die waarde na een week alweer naar 500 gezakt. De assistente verkondigde dan dat dat prima was! Ik lag dan echt dubbel van het lachen! In een week 500 achteruit gegaan is niet normaal natuurlijk! Belangrijk is dat je op de 1000 blijft zitten als je een tekort hebt. Wat Rembrand zei over haar schoonmoeder: na 2 of 3 injecties ben je er nog lang niet. Je kan je al wel wat beter voelen. Maar het tekort neem je daarmee echt niet weg. Internist zei dat je echt veel en blijvend moet injecteren om een ontstaan tekort te doen opheffen. Toen ik begon met injecteren kelderde mijn Hb. Het is belangrijk dat je goed onder controle komt. Als die internist in Zoetermeer wordt aangeraden, dan zou ik via die nieuwe huisarts erop aandringen dat je daar naar toe kan. Suk6!!!! Groetjes, Mariska

Fianna

Fianna

15-01-2011 om 15:02

Mariska

de bedrijfsarts vond die andere waarden die ik noemde ook belangrijk, omdat die nu afwijken, dus hij vindt dat die in de gaten gehouden moeten worden. Ik heb nl een aan Pfeiffer verwant virus er boven op gekregen (echt heel naar, ben nu bijna nergens meer toe in staat, ik kan het niet eens meer in termen van vermoeidheid uitdrukken).
Nee, ik slik helemaal niks aan vitamines behalve vit d sinds een week, vanwege een tekort. Trouwens, bij mijn laatste bloedonderzoek was mijn B12 250, hoger dus, terwijl ik dus niks geslikt heb.
Ik heb as woensdag een kennismakingsgesprek bij de nieuwe ha en dan ben ik al zo'n 2 maanden bezig met dat hele b12 gedoe en is er nog niks opgelost. Wel fijn dat die neurologische klachten een stuk minder zijn, maar niet weg dus.
Ongelooflijk hè hoe dom of onwetend sommige artsen zijn!

Fianna

Fianna

18-01-2011 om 19:28

Hèhè

Was vandaag bij de nieuwe ha. Wat een verschil zeg. Ze heeft mijn hele verhaal aangehoord. na afloop kwam ze er zelf meteen mee dat ik waarschijnlijk veel baat zou hebben bij B12 injecties. Ik was even sprakeloos, want had het hele woord B12 nog niet in mijn mond genomen. Was me eigenlijk op aan het voorbereiden hoe ik haar zou kunnen overtuigen, niet nodig dus. Verder krijg ik extra ijzer en vit d. Die neurologische klachten kunnen ook door dat virus wat ik blijk te hebben veroorzaakt worden, maar ze wil eerst B12 injecteren en kijken of ik opknap, Dat met extra ijzer en vit d zou me wrs een heel eind op weg helpen. Volgens haar kunnen die enorme balans problemen en dat wegzakken ook door een b12 tekort verklaard worden, ik hoop het! In ieder geval iemand die me gaat behandelen. Werd tijd.
Nou goeie zet, nieuwe ha. Wat een verschil, ongelooflijk.

Rembrand

Rembrand

19-01-2011 om 09:27

Veegt voorhoofd af!

Wat ben ik blij voor je Fianna !!
Het lijkt erop dat je bij een arts bent aanbeland die haar vak ( en bovenal haar patiënt) serieus neemt !!
Laat je ons weten hoe het je vergaat de komende tijd ?
Liefs M.

Bellefleur

Bellefleur

19-01-2011 om 10:14

Gefeliciteerd

met je doorzettingsvermogen! Ik ben blij dat je een andere huisarts gevonden hebt, en nog een goeie ook! Ik hoop zo dat je snel wat opkikkert!
Bellefleur (stille meelezer, ik had niks zinvols aan te dragen in jouw draadjes)

Fijn

Hoi Fianna,
dat is goed nieuws! Hopelijk herstel je snel en krijg je weer energie!
Groetjes,
Wiggie

Fianna

Fianna

20-01-2011 om 14:30

Ik hoop ook dat ik snel weer wat energie krijg. Kan niet wachten. Ik geloof overigens niet echt dat al mijn neurologische klachten te maken hebben met een B12 tekort (ik heb ook geen enorm tekort), zeker niet dat zwalken en omvallen en af en toe niet meer kunnen praten, maar ik denk wel dat ik me door de injecties een heel stuk beter zal voelen een veel klachten wel zullen verdwijnen. En super dat de ha me serieus neemt. Heel serieus en aardig iemand die inderdaad haar vak en patienten serieus neemt. Zo moet het ook zijn!

Ilse de L

Ilse de L

23-01-2011 om 22:19

Ms?

Al eens aan MS gedacht? Je symptomen lijken erg op die van de moeder van een vriendin van mij. Ze heeft er jaren mee rondgelopen totdat eindelijk de juiste diagnose was gesteld. Door de juiste medicijnen gaat het nu een stuk beter met haar.

Groet, Ilse

Puck

Puck

24-01-2011 om 09:30

Ilse

Je hebt vast niet het hele draadje gelezen. Fianna is ook gescand op MS en dat blijkt het gelukkig niet te zijn.

Mariska

Mariska

24-01-2011 om 19:20

Fianna

Hehe, ik veeg ook even mijn voorhoofd af... pffff

Wel goed opstarten he! Er dient begonnen te worden met 10 injecties met een interval van minstens 3 dagen.
Vervolgens dienen de injecties voortgezet te worden met een frequentie van 1 maal per week. Afhankelijk van je klachten deze frequentie voortzetten danwel verminderen naar 1x per maand danwel 1x per 2 maanden.

Suk6!

Tinus_p

Tinus_p

24-01-2011 om 20:47

Ff gemist

Dus toch B12!

Fianna:
"Ik geloof overigens niet echt dat al mijn neurologische klachten te maken hebben met een B12 tekort (ik heb ook geen enorm tekort), zeker niet dat zwalken en omvallen en af en toe niet meer kunnen praten,"
Kan allemaal van B12 komen. En daarvoor hoef je geen enorm tekort te hebben; je kunt met 130 meer klachten dan een ander met 50.
En het is wel degelijk mogelijk dat al die klachten door je B12 tekort komen. Het ergste is, dat de schade wel permanent kan zijn -eigenlijk weet je dat pas na 1-2 jaar wekelijks injecteren.

Fianna

Fianna

25-01-2011 om 14:18

Ben 'k weer

Ik ben inderdaad gescand op ms, niks gevonden op de mri. Dus nu inderdaad geen sprake van. Volgens de neuroloog kan er nog wel sprake van zijn van ms, maar dat het nog niet zichtbaar is, dat zou het dan wel worden als het evt terug keert bij een volgende aanval.
Tinus, mijn b12 is nu 4 gemeten de laatste 4 maanden ofzo en 3 keer was de waarde rond de 250 en 1 keer ( de eerste keer) 199.
Wat ik vreemd vind is dat de klachten zo plots op kwamen zetten, alsof mijn lichaam werd aangevallen, de klachten aan 1 kant van het lichaam zijn en dat de klachten langzaamaan minder zijn geworden (wel restschade) voordat ik met b12 injecties begon (heb er ook pas 1 gehad). Daarom kan ik het niet helemaal met een b12 tekort rijmen. Verder zijn mijn mma en homocysteine normaal. Dus ik geloof wel dat een b12 tekort deze klachten kan veroorzaken, maar ik vind het verloop bij mij niet typisch voor een b12 tekort.

mariska, ik zit nu op elke 2 weken een injectie. Ik zal vragen om vaker

Mariska

Mariska

30-01-2011 om 20:17

Fianna

Krijg je de injecties via je huisarts? Als een B12 tekort dan eenmaal wordt vastgesteld, is deze vaak niet goed op de hoogte van de behandeling. Nu starten met 1 injectie per 2 weken is zinloos. Het is echt heel belangrijk om goed op te starten! Kijk op www.stichtingb12tekort.nl Daar vind je de relevante info. Print eea uit en neem dat mee naar je huisarts. Heb ik destijds ook gedaan. Ik denk ook dat een groot deel van je klachten veroorzaakt worden door het B12 tekort. Belangrijkste nu is dat de behandeling goed wordt gestart en dan na 3 maanden (of wellicht eerder) merken hoe het gaat... Sukses! Groetjes, Mariska

Fianna

Fianna

02-02-2011 om 09:26

Mariska, niet definitief b12 tekort

maar een b12 tekort is eigenlijk helemaal niet echt vastgesteld, bij mijn laatste 3 metingen was mijn B12 250, verder zijn mijn MMA en homocysteine normaal en zijn er geen andere waarden in mijn bloed die wijzen op een B12 tekort. Dus ik vraag me soms af in hoeverre mijn klachten hierdoor veroorzaakt worden. Die b12 injecties zullen heus wel helpen mij beter te voelen, maar al die andere klachten, ik ben nog niet 100% overtuigd.
ik heb overigens een afspraak met de ha gemaakt, ook omdat mijn vingers nu pijn doen en opgezet zijn.

kaatje1972

kaatje1972

02-02-2011 om 21:44

Fianna

Misschien is het al eens gezegd (sorry dan alvast maar het draadje is te lang om terug te lezen) maar om zeker te weten of je een vit B12 tekort hebt kun je een Holo-tc test laten doen. Die meet de alleen de ACTIEVE B12 je bloed in plaats van de gewone test die de TOTALE hoeveelheid B12 meet. Bij een herhaalde waarde lager dan 300 op de gewone test kan er sprake zijn van een ernstig tekort volgens mijn internist in het EMC. Dus als je het zeker wil weten kun je om zo'n test vragen aan je huisarts?
Groetjes en sterkte nog!

Fianna

Fianna

03-02-2011 om 11:11

Kaatjes1972

mijn holo-tc is inderdaad getest en de waarde was 37. ook weer grijs gebied. daarom heb ik de homocyst. en mma laten prikken.
lastig allemaal. maar ik blijf doorgaan met de injecties, baat het niet schaadt het niet en mijn waarde is niet hoog inderdaad...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.