Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

05-11-2010 om 10:02

Schouder pijn, krachtverlies, tintelende handen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-12-2010 om 16:29

Mri

Tjee joh. Waarom moet dat zo lang duren die MRI's? Kan je niet regelen dat je bij een of ander zelfstandig MRI-centrum eerder terecht kan? Heb ik toen met mijn nekhernia gedaan. Werd gewoon vergoed (op verwijzing) en ik kon binnen een paar dagen terecht. Zie http://www.mricentrum.nl/
Doe maar even voor de rest rustig aan. Succes morgen bij de bedrijfsarts! Ik ben ook erg benieuwd

Fianna

Fianna

06-12-2010 om 16:54

Mri centrum

Meerdere redenen waarom ik niet naar MRI-centrum wil. De vervolgafspraak bij de neuroloog kan wrs niet eerder (die is pas 7 jan dan pas uitslag) dus dan maakt het niet veel uit. En met alleen die MRI uitslag weet ik wrs nog niet veel. En de dichtsbijzijnde MRI centrum is voor mij moeilijk te bereiken (minstens anderhalf uur met ov) terwijl ik nu maar 5 minuten hoef te lopen. En de mri afspraken vallen in de week dat mijn man vrij is, wel zo makkelijk ivm oppas.
En de bedrijfsarts wil volgens mij in ieder geval de uitslag van de MRI afwachten voordat ik weer moet werken. Althans die indruk gaf hij mij, maar je weet het nooit met hem. Dus ik vind het dan nu even niet erg dat het wat langer duurt. Stel dat er niks op de mri te zien is (wat overigens niet altijd wat zegt over het wel of niet hebben van Lyme of MS)...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-12-2010 om 17:41

Fianna

Ok, ik snap het. Gewoon dus nog maar even afwachten en eerst maar die bedrijfsarts. Succes morgen!

kaatje1972

kaatje1972

07-12-2010 om 09:42

Succes vandaag

Misschien ben je wel allang weg hoor maar ik wilde je nog even succes wensen voor je afspraak met de arbo-arts vandaag! Hopelijk laat hij je lekker met rust tot de uitslagen van de MRI's binnen zijn

Fianna

Fianna

07-12-2010 om 09:49

Dank

Ben er nog. Dank je wel! Ik hoop dat hij me met rust laat inderdaad, maar tegelijkertijd voel ik me er wel schuldig om dat ik nog ziek ben.
ik laat wel weten hoe het was!

oja, Elisa, nog een reden dat ik niet naar een mri-centrum wil. Eind van het jaar, megadruk, de wachttijd is daar nu ook langer. vriendin van mij is laatst geweest en moest 2 weken wachten.

Fianna

Fianna

14-12-2010 om 12:07

Voor joep

Ik heb eindelijk het rapport binnen van mijn schouderblessure van ruim 10 jaar geleden: AC-schouderluxatie Tossy II.
Geen gescheurde pees dus...
Ik dacht misschien wilde je dat nog weten.

joep

joep

14-12-2010 om 13:03

Ik miste je al zo

Ik begon mij al af te vragen of je ook computermoe was, ik namelijk wel de afgelopen weken.
De luxatie zoals je hierboven beschrijft is wel wel ik verwacht had. Hier komen de aanstootproblemen van van pees en slijmbeurs, zoals eerder omschreven.
Hoe gaat het verder?

Fianna

Fianna

15-12-2010 om 09:02

Joep

Ja, ik was ook computermoe, of forum moe of einde van het jaar moe.
Hier gaat het wat beter, bedankt voor het vragen, die rare neurologische klachten zijn behoorlijk afgenomen, alleen nog wat vage dingen zoals tintelingen in voet, beetje slap been en af en toe verlies van evenwicht en nog steeds behoorlijk krachtsverlies in arm en hand. Wel neemt de pijn nu toe, bij mijn schouder, schouderblad, arm, nek en rug. En wel heel moe, en dat vind ik het vervelendst. Had gisteren wat energie, heb dat gebruikt en merk dat nu meteen! Ben nu al doodop en de dag is amper begonnen. Ga zo lekker naar buiten, dat helpt soms wel.
Maar die pijn kan wel verklaard worden door een slijmbeurontsteking oid dat nog steeds op speelt.

mijk

mijk

15-12-2010 om 18:46

Fianna

ik heb mijn kennis gevraagd naar haar lyme diagnose ervaring. Als je nog geïnteresseerd bent mail me even [email protected]

Groet

Mijk

Fianna

Fianna

19-12-2010 om 22:07

Mijk

zie je bericht nu pas. Heb je gemaild.

Fianna

Fianna

20-12-2010 om 17:01

Goed nieuws

ik zit hier bijna te stralen. Heb net hersen MRI gehad en kreeg meteen te horen dat er geen laesies te zien zijn. Dat is volgens mij wel een goede indicatie dat ik geen MS heb. Morgen MRI van nek en rug, ben wel benieuwd... Want wat ik dan wel heb...

Dat klinkt goed!

Ik hoop van harte dat het geen MS is, maar hoop wel dat er duidelijkheid komt, want jouw klachten zijn toch best fors!

Succes morgen(en wat bijzonder dat je gelijk al te horen krijgt wat er te zien is, heb ik nog nooit meegemaakt!)

joep

joep

20-12-2010 om 19:28

Bijna net zo blij

Lekker vieren hoor!
(wel voor 10 uur slapen, anders wordt het de hele week weer niks).
Gr. Joep

Fianna

Fianna

20-12-2010 om 19:35

Mien*

Ik was ook helemaal verbaasd dat ik het meteen te horen kreeg! Er was mij verteld dat ik halverwege de scan contrastvloeistof toegediend zou krijgen. Op een gegeven moment werd ik de MRI uitgehaald, was pas een kwartier voorbij oid en ik meteen: huh, de tijd is nog niet om. Ik kreeg te horen dat het niet nodig was om de MRI af te maken en contrastvloeistof toe te dienen omdat er geen laesies te zien waren. De radioloog had nl mee gekeken tijdens de MRI. Is dit goed of zijn ze misschien te snel geweest??
Morgen hetzelfde verhaal: MRI rug en nek eventueel met contrastvloeistof. Maarrrrr, het gevaar na vandaag is, dat als de mri morgen wordt afgemaakt ik me toch weer zorgen ga maken dat er iets naars gevonden is. Het is die onzekerheid die aan je vreet...
En mijn klachten waren best fors alleen nu echt flink minder (behalve die extreme vermoeidheid, zo naar, en nog wel balans problemen en vage dingen zoals tintelingen).

Fianna

Fianna

20-12-2010 om 19:37

Joep

'wel voor 10 uur slapen, anders wordt het de hele week weer niks'

Inderdaad, haha, ben nog steeds een oud wijf
Gelukkig heeft man 2 weken vrij, dus kan ik vanavond doorzakken

Trouwens, de MRI vond ik vandaag een eitje, echt niks aan.

joep

joep

20-12-2010 om 20:00

Hahaha

Mijn enige gezondheidsprobleem (ga ik dan van uit) is dat ik de 30 voorbij ben en 2 kinderen heb. Ik ben ook altijd moe en zou in theorie voor 10en naar bed moeten. Ik ging eigenlijk van mezelf uit.

Fianna

Fianna

20-12-2010 om 20:53

Joep

Ik ken het probleem, en meestal ga ik ook voor 10-en naar bed. We zijn dus oud )

Fianna

Fianna

21-12-2010 om 17:29

2e mri

Heb vandaag de 2e MRI gehad en uit een opmerking van de assistent kon ik opmaken dat er iets gezien is in mijn nek/halswervelkolom.
Je snapt, ik ben razend benieuwd en hoop dat het gauw 7 jan is!!
Wie weet toch een nekhernia?? Ik neem aan dat ze me niet met iets ergs zoals een tumor naar huis hadden laten gaan!

Guinevere

Guinevere

21-12-2010 om 20:20

Fianna

Ik duim in elk geval met je mee tot 7 januari. Een nekhernia lijkt me nog steeds geen feest, maar 't is in elk geval iets tamelijk gewoons.

Fianna

Ik heb het echt al die tijd wel gedacht, zie mijn bericht van 5 november!
Ik heb zelf dus een nekhernia gehad, ben nog steeds herstellende...is begonnen, na een flauwvalpartij op mn hoofd/nek, begin maart, en eind mei verging ik van de pijn, waarna ik begin juni in het ziekenhuis ben opgenomen met spoed, aangezien ik uitvalverschijnselen in mijn benen begon te krijgen.
Nu ben ik zo goed als weer "beter", het zal wel altijd een zwakke plek blijven.
Overigens heb ik totaal zo'n 18 weken op de bank gelegen, af en aan, maar met rust kun je je lichaam dit zelf laten oplossen.
Ik wens je heel veel sterkte, neem absoluut rust, neem veel films op, dvd's lenen, boeken lezen en rust!

gr Nora
(Ik blijf je volgen, ben heel benieuwd)

Fianna

Fianna

27-12-2010 om 09:47

Nor@

ja, ik weet nog dat jij meteen reageerde en met een nekhernia kwam. Ik dacht toen dat ik dan veel meer/langer pijn zou hebben (niet dat die schouderpijn niet heftig was, maar ging over na een week). Jij bent dus niet geopereerd?
Die uitvalsverschijnselen heb ik nu niet echt last van (behalve krachtsverlies), alhoewel ik wel vaak het gevoel heb dat elk moment mijn been het gaat begeven en ik heb echt last van mijn evenwicht, af en toe zwalk ik rond. Wat nieuw is, is een grote gevoelloze plek op mijn bovenarm, kan er zo een naald in steken, voel ik niet en heftig schietende pijnen door mijn ledematen, heupen en vingers en voeten. Soort zenuwpijnen. En nu steeds meer last van mijn nek, aan het eind van de dag heb ik het gevoel dat mijn nek mijn hoofd niet meer kan dragen, dan moet ik mijn hoofd ondersteunen.
Nou ja, ik laat het weten de 7e! Nog anderhalve week, ben ook zoooooo benieuwd.

Evenwicht

Fianna, had je niet ook citalopram van je huisarts gekregen, of was dat een andere poster? Daar kan je ook behoorlijk je wiebelig van worden, ik heb het ooit gehad en had de hele tijd het gevoel dat ik half zweefde (beetje moeilijk te omschrijven)

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 12:52

Karin*

Ja klopt dat heb ik ja, ben ik trouwens aan het afbouwen al. Het is niet het gevoel alsof ik zweef, maar ik kan niet in een rechte lijn lopen en val vaak opzij en bots tegen dingen aan. Bedoel je dat?

Dronken

Een beetje dronken-gevoel leek het me, dus misschien komt die evenwichtsstoornis van jou ook wel door de AD. Ik hoop het maar, dan is dat al opgelost.

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 17:09

Karin*

ik hoop het ook. Alleen heb ik de evenwichtsstoornissen pas enkele weken na het gebruik van AD gekregen. Maar je weet nooit!

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 17:24

Trouwens

Als het inderdaad door de bijwerkingen van de ad komt, des te meer reden om het zsm af te bouwen. Want ik heb regelmatig dat ik me moet vasthouden anders val ik om. dat is niet goed!

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 18:20

Fianna

Dat kun je nalezen in de bijsluiter, desnoods te vinden via google. Als je weet hoe het komt is het toch minder vervelend, vind ik zelf.

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 18:53

Fiorucci

'Als je weet hoe het komt is het toch minder vervelend, vind ik zelf.'
Op zich wel, maar dit keer niet. Viel vanmiddag wel om met baby op de arm.

Ik heb in de bijsluiter gekeken en daar staat niks over evenwichtsstoornissen. Wel duizeligheid, maar dat is dus niet wat ik bedoel. ik val dus om zonder dat ik me duizelig voel. Ik moet ook wijdbeenser lopen.
Als ik eerlijk ben, geloof ik niet dat het door de medicijnen komt. Ik ga nu af op mijn gevoel. Ik ben ook al weken extreem moe en kreeg steeds te horen dat het kwam omdat ik 4 kinderen heb, de depressie (ook al voel ik me allang niet meer depressief) of de bijwerkingen van de AD. Na bloedonderzoek (waarbij ik op testen op Pfeiffer heb aangedrongen wat de ha overdreven vond) blijkt vandaag dat ik Pfeiffer heb. Ik ga er dus nu eerst van uit dat het door iets lichamelijks komt totdat dat is uitgesloten.

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 20:08

Interessant

ik lees op een amerikaanse site dat heel soms Pfeiffer als complicatie kan leiden tot neurolgische aandoeningen, waaronder ontstekingen van het ruggenmerg (die zichtbaar zouden zijn op een MRI). Kijk dat zou in 1 klap alles bij elkaar brengen
Ik ga dit zeker bespreken met de neuroloog, ongeacht wat er uit de MRI komt. Want ik heb wel het gevoel dat het allemaal met elkaar te maken moet hebben.

Fianna

Fianna

07-01-2011 om 11:10

Uitslag neuroloog

Was vanmorgen bij de neuroloog en op de mri's is eigenlijk niks te zien. Ik ben heel opgelucht maar ook gefrustreerd dat ik nog niet weet wat het is. Haar advies: ga terug naar de ha, doe het hele verhaal weer incl de leverfunctiestoornissen die zij niet goed vond en dat ik lang koorts heb enz en laat je verder onderzoeken. Ze vond ook wel dat ik er ziek uitzie maar wist het ook niet. Volgens haar kans dat ik weer bij haar terug kom en dan krijg ik een lumbaalpunctie. Maar eerst wil zij andere oorzaken uitsluiten en die liggen niet in haar neurologische domein.
Ook vindt zij dat ik een enorm vit d tekort heb wat volgens haar ook enorme klachten kan geven en heeft me tabletten voorgeschreven.
Tja het kan nog een B12 tekort zijn of Lyme (verklaart ook de keelpijn en koorts).
Nou ja, wordt vervolgd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.