Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

18-05-2010 om 21:57

Schrale lippen

Tangozoon heeft al een tijdje last van hele schrale lippen. Eigenlijk zit de schraalheid vooral boven en onder de lippen. Hij likt er ook veel aan waardoor het alleen maar erger wordt.
Wie heeft een gouden tip om dit snel te verhelpen? Ik heb al met lippenbalsen en zinkzalf gesmeerd, maar helpt allemaal maar kort.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-05-2010 om 22:01

Vaseline

Allereerst: blijven smeren, al is het honderd keer per dag. De schrale lippen irriteren en dan blijf je idd likken.
Misschien is vaseline een optie. Verder een goede creme tegen schraalheid en eczeem vind ik Locobase Repair. Dat is bij de apotheek te verkrijgen/bestellen.

's nachts

Hier hetzelfde probleem en idd: vaak smeren en vooral: voor de nacht insmeren. Soms herstelt het dan een beetje, waardoor zoon overdag minder likneigingen heeft. Da avond erop uiteraard weer smeren, en soms kom je zo uit die cirkel.

I.p.v. vet

Hier houdt smeren met vette lippenbalsem het probleem soms in stand.
In zo'n geval smeer ik met blistex uit een tubetje. Dat prikt wel even, maar de huid herstelt zich dan snel.

Bastet

Bastet

19-05-2010 om 07:59

Blistex tubetje

ook ik zweer bij blistex uit een tubetje!
Bastet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-05-2010 om 14:21

Bepanthen

Allereerst natuurlijk toch proberen niet te veel te likken Verder is hier het enige dat echt helpt 's nachts insmeren met Bepanthen Zalf (apotheek) en overdag met pure vaseline of La Roche Posay Ceralip. Vergeet Labello, Blistex en vermijd met name de "medicated" lipbalsems. Daar zitten vaak stoffen in die extra kunnen irriteren (Kamfer, Menthol etc.). Ik weet niet of je zoon onlangs een andere tandpasta is gaan gebruiken? Sommige tandpasta's kunnen ook irritatie veroorzaken, vooral die met Sodium Lauryl Sulfaat en/of fluoride). Goed naspoelen met water na het poetsen helpt.

Sudocreme

hier is Sudocreme, gewoon die uit die grote grijze pot, het wondermiddel. Voor het slapen gaan opsmeren, inderdaad ziet er niet uit.

groetjes van Purk

Moontje

Moontje

19-05-2010 om 22:04

Ontstoken?

Het kan zijn dat de huid lichtelijk ontstoken is en daardoor de uitslag boven en onder de lippen blijft. Dit is heel schraal en pijnlijk. In dat geval heb je een antibiotica zalfje nodig, bijv. Fucidine.
FF langs de huisarts!

Jakiro

Jakiro

20-05-2010 om 21:27

Toverzalf

Alledrie de kinderen hebben inmiddels de Purol uitgeroepen tot toverzalf.
Helpt ontzettend goed tegen die rode monden, schaafwonden, traanogen, zere billen etc.
Inderdaad 's avonds voor het slapen dik erop smeren en 's ochtends is het weg.
Jakiro

Tango

Tango

20-05-2010 om 22:10

Bedankt

Was ik toch helemaal dit draadje vergeten, fijn dat er zoveel gereageerd is. Ik ga eerst maar eens Purol proberen en voor overdag Blistex. Kijken of dat gaat helpen. Ik geloof niet dat het ontstoken is, want als ik er 's avonds iets opsmeer is het 's morgens een stuk beter, maar dan gaat hij weer likken en wordt het weer rood.
Gisteren was ik bij de apotheek en vroeg daar advies maar daar konden ze dus niets zinvols zeggen. Niet te vaak met lippenbalsem smeren zeiden ze, nou dat deed ik al niet, hooguit 2 keer per dag, want hij moet er al niets van hebben. Verder dus totaal geen tips. Wat heb je daar nou aan? Gelukkig maar dat dit forum er is.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-05-2010 om 16:25

Lipbalsem

Je moet je lippen juist goed vet houden als je lippen droog en schraal zijn. Maar een paar keer per dag smeren zet geen zoden aan de dijk. Lippen "wennen" niet aan lipbalsem, dat is een broodje aap verhaal. Maar als je lippen niet tegen een bepaald bestanddeel kunnen in een lipbalsem zorgt veel smeren natuurlijk voor een averechts effect. Ik heb altijd chronisch last gehad van droge, gesprongen, schrale lippen en sinds ik Bepanthen 's avonds gebruik en vaseline overdag niet meer. Ik kan zelfs weer lippenstift dragen Succes!

Bepanthen

hier smeer ik bij kinderen na het douchen/voor het slapen calendula bodycreme (oranje tube van Weleda). En dan als ik 's avonds naar zelf naar bed ga Bepanthen zalf. Als ze slapen dus, want die vinden ze vies. Volgende dag is alles weg.

Zelf gebruik ik altijd Blistex en dan het potje (wit) tegen schrale lippen. Als ik dat elke avond op doe heb ik nergens last van.

Succes, Wiggie

Rembrand

Rembrand

22-05-2010 om 00:01

Lippenbalsem van weleda.

Vroeger gebruikte ik altijd het roze potje van Oriflame ( eigenlijk voor om je ogen om rimpels te voorkomen ).
Tegenwoordig heb ik de lippenbalsem van Weleda. Heerlijk zacht en werkt perfect.
M.

Maxime.M

Maxime.M

22-05-2010 om 09:49

Lippen 'wennen' wel aan lipbalsem

Hoi,

Helaas is het geen broodje aap verhaal. Ik gebruik al jaren lipbalsem, eerst van labello en nu al een paar jaar de blauwe sticks van het kruidvat. En mijn lippen kunnen echt niet meer zonder. Zodra het van mijn lippen af is, en ik niet smeer heb ik meteen hele droge trekkerige lippen, een heel naar gevoel, waardoor ik meteen op zoek ga naar een lippencreme en weer ga smeren. Heb dus altijd lipbalsem op zak. En ik ben niet de enige, heb ook een paar vriendinnen die vaak smeren en zij ervaren hetzelfde als ze niet meer smeren.

Maxime

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-05-2010 om 18:04

Wennen

Jijzelf kunt verslaafd raken aan het gevoel dat lippenbalsem geeft maar technisch gezien "wennen" lippen niet aan lipbalsem in die zin dat ze juist droger zouden worden als je niet smeert. Als je droge lippen hebt heb je gewoon droge lippen en lipbalsem smeren zorgt dan voor zachtere lippen. Maar lipbalsem zelf beinvloedt geen enkel lichamelijk proces. Echt niet. Dat is dermatologische onderzocht en bewezen. Link: http://startpagina.paginablog.nl/startpagina/2008/08/Gebruik_van_lipbalsem_verslavend_.html

Maxime.M

Maxime.M

23-05-2010 om 21:00

Haha okee

Ik heb de link gelezen en dan ben ik dus blijkbaar wel een verslaafde, geestelijk dan, fysiek blijkbaar niet. Toch heb ik heel erg het gevoel van droge trekkerige lippen als ik geen lippencreme in de buurt heb. (gevoel duurt nooit lang, want binnen het kwartier zit er weer lippencreme op, ergens in huis ligt het wel en anders zou ik het direct gaan kopen (erg he) ik ben geen rookverslaafde, maar als ik net zo zou behandeld worden met mijn lippencreme, stond ik dus ook buiten te smeren want ik kan echt niet zonder.

Maxime

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-05-2010 om 21:11

Maxime

Het is ook verwarrend Ik kan zelf ook niet zonder mijn blikje vaseline en mijn tube Bepanthen hoor... Dat is gewoon de pech van het hebben van chronisch droge, schrale lippen. Sinds ik Bepanthen gebruik 's nachts gaat het beter en ook vermijd ik bepaalde merken/soorten lippenstift. Veel lippenstiften drogen de lippen alleen maar meer uit. Overigens af en toe de lippen scrubben met een tandenborstel is ook erg prettig...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.