Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

micha

micha

19-11-2014 om 22:25

snelle hulp AUB


micha

micha

01-12-2014 om 12:26

kan niet

Heb nu een week stage en daarna een week examen dus kan ik 'iet wat ik bedoel is dat ik 2 dagen na het gebruik mij perfect voelde en daarna begon het

Puck

Puck

02-12-2014 om 10:55

Jeetje Micha

Ik lees al vanaf het begin je draadje mee en je krijgt zoveel goede adviezen en het beste advies is naar de huisarts. Ik zie ook een heel hoog "ja maar" gehalte in je postings. Sorry, maar ja maar is nee in feestverpakking. Wil je nu geholpen worden of niet?
Als je naar de huisarts moet dan kun je dat gewoon tegen je stagebedrijf zeggen en het zo inplannen dat het weinig tijd kost. Daar hebben ze vast begrip voor. Je hoeft ook niet uit te leggen waarom je gaat. Kom op zeg, maak nu gewoon een afspraak bij de huisarts.

micha

micha

02-12-2014 om 16:22

puck

Jullie denken echt dat dit gaat neen dit gaat niet want alsk ik thuis blijf mag ik een ander bedrijf zoeken en dernaa zijn examens dan gaat dot egt ook nie ik heb gisteren gepraat met mijn zus en ze zei dat dit geen schizo of psychose kon zijn mijn zus kent nog veel van psychologie en dat het allemaal komt omdat ik mij veel te druk in dit thema verdiep waarvan ik angst heb en angst kunnen deze verschijnselen ook doen en verergeren
Dat ik gewoon moet die angst controleren kan dit kloppen

micha

micha

02-12-2014 om 19:18

dokter

Ik ga vrijdag avond naar de dokter zal dan posten wat hij gezegd heeft (zij)

fijn micha

Pas goed op jezelf. En fijn als je hier even wilt laten horen.

micha

micha

02-12-2014 om 21:43

zal ik zeker doen

Zal ik zeker doen want ik denk na al jullie tips en mening dat jullie ook willen weten wat dit is ik zelf hoop fat dit geen psychose is dat het iets is dat kan verholpen worden ook heb ik mij aangemeld op korrelitatie of hoe het noemt ik wacht daar op reactie maar toch ga ik ook naar de dokter wantvzei kan het volgens mij beter beoordelen dan de site ik wil er vanaf zo dat ik een normaal leven kan leiden want ik heb nog een heel leven voor mij en ik heb eens verder gezocht want zelf denk ik dat ik geen wanen of wannen heb dus heb ik gezocht en wat ik vond is mentaal vermoeidheid + afkick verschijnselen + stress+ angst kan dit ook veroorzaken maar kan genezen worden

Puck

Puck

03-12-2014 om 11:56

kan

Geen enkele ervaring met welke drugs dan ook, Maar het is heel goed mogelijk dat je angst zo groot wordt dat het jouw functioneren overneemt, gevalletje "een mens lijdt nog t meest door het lijden dat hij vreest". En angst kun je idd leren controleren, met professionele hulp.

Agatha

Agatha

04-12-2014 om 13:36

Goed Micha

Gelukkig heb je er met je zus over kunnen praten en ga je nu verdere actie ondernemen. Sterkte nogmaals en we horen graag hoe het verder verloopt!

micha

micha

05-12-2014 om 22:22

idd

Ben naar de dokter gegaan en dit is een psychose maar ze zei dit kan voor altijd zijn maar wss gaat dit over als ik geen middelen gebruik dus voor mij is de weed tijd voorbij heb leuke tijden gehad met wiet maar jet id gedaan voor mij heb nu xanax gebruikt en ben heel groggy hoop dat het zal over gaan danku voor de steun

Goed Micha

Goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Een psychose is geen grapje, maar hopelijk goed onder controle te houden met de Xanax.
Bedankt dat je je vandaag gemeld hebt om te laten horen hoe het afgelopen is.

micha

micha

06-12-2014 om 08:27

wat deken jullie

Wat denken Julie is dit voor altijd ?

Bellefleur

Bellefleur

06-12-2014 om 08:57

Micha,

Wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan. Mijn complimenten. Het spijt me voor je dat je toch een psychose hebt. Ik hoop dat je met xanax je beter gaat voelen. En of het blijft? Ik heb geen idee. Als je stopt met wiet en alles daar omheen, zul je het snel merken. Zorg ook dat je goed slaapt. Op vaste tijdstippen gaan slapen, en niet al te lang uitslapen. Hou je ons op de hoogte?

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 11:03

eenmalig

Wat ik je al vertelde: bij mijn man bleef het bij 1 psychose. Eenmalig. En met 1 pscyhose heb je nog geen schizofrenie, die diagnose krijg je bij meerdere psychosen (en die worden steeds heftiger).
Door te stoppen met wiet kan je dit stoppen.
Mijn zwager heeft helaas gewoon doorgepaft en ik kan je dit niet aanraden.
Hij leeft nu ook niet meer (<50).
In plaats van wiet aan de alcohol gaan is trouwens ook niet bevordelijk voor je gezondheid. Gewoon gezond leven en wat moois van je leven bakken.

Zet 'em op Micha. Jij bent al een heel eind doordat je geschrokken bent van deze nare ervaring. Doe dus niet mee om erbij te horen als je vrienden een jointje roken. Jij kan daar klaarblijkelijk niet tegen.

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 11:08

xanax

Dat medicijn waarover je het hebt heb je waarschijnlijk gekregen voor de eerste tijd. Op een gegeven moment kan je dit in overleg met je huisarts gaan afbouwen en misschien cognitieve gedragstherapie volgen, dus zonder pillen. Het zou mooi zijn als je over een tijd geen medicatie meer nodig hebt.
Blijf in contact met je huisarts als het niet goed met je is.

Sterkte en goed voor je dat je bent gegaan!

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 11:15

Xanax

Je huisarts zal het wel goed in de gaten houden, maar Xanax is ook verslavend. Bouw het idd zo snel mogelijk af en blijf met iemand praten, daar kun je heel veel aan hebben. Zet 'm op!

micha

micha

06-12-2014 om 11:38

zowozie

Egt ik stop met die buchtvok heb leuke tijden ermee gehad maar het is het egt niet waard ik moet wel zeggen die xanax daar ben ik tg wel van de wereld van ik wil jullie egt nog eens bedanken heb het idee dat die gedachten aan het minderen zijn nu nog jet gevoel goed ik hoop egt uit die trip te komen ik wil weer gelukkig zijn mij focussen op de judo en op mijn vriendin een gewoon leven terug hou jullie iedere dag op de hoogte

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 11:40

top

Top Micha. Hoop echt dat je dit gauw achter je kan laten en dat je over een tijdje zonder dat medicijn van je leven kan genieten.

micha

micha

06-12-2014 om 12:27

heb vandaag nog niet genomen

Kheb nog geen genomen want mijn ouders mogen het niet weten en het gaat al beter ik loop niet meer depressief rondt omdak wil weten wat het id ben wel boos op de leerling begeleiding omdat ze zei dit is geen psychose ok ik ben dom geweest ik moest naar jullie luisteren ik heb geen schizofrenie want dan ben je heel weg van de wereld het komt goed ik voel het ik probeer zo goed mogelijk open voor de wereld te staan ik ga proberen mij niet te isoleren ik ga verder leven

medicatie wel nemen

Gebruik nu wel je medicijnen Micha. En als je hoofd wat helderder is vertel je ouders dan dat je je niet wel voelde en naar de dokter bent geweest en nu Xanax gebruikt. Je kunt het wietverhaal achterwege laten. Ook zonder drugs kun je onwel worden.
Maar neem wel je medicijnen.
Natuurlijk zijn medicijnen verslavend maar neem ze wel. Er zijn mensen die levenslang medicijnen gebruiken, gewoon omdat ze dat nodig hebben.
Vertel je ouders en neem wel je medicijnen. Het is nu weekend, je kunt goed uitrusten en aan de medicatie moet je lichaam ook wennen.
Onregelmatig nemen is gewoon minder effectief.

micha

micha

06-12-2014 om 12:46

ok

Ik heb ze genomen

Mijntje

Mijntje

06-12-2014 om 13:58

doktersadvies.

Je moet niet op eigen houtje omgaan met deze medicatie. Gewoon volgens doktersadvies. Ook nooit op eigen houtje hiermee stoppen, want als je maar lukraak wat inneemt kan je hele nare trips krijgen.

En ik zou toch je ouders op de hoogte brengen dat je een psychose heb gehad, dat je er heel erg van bent geschrokken.
Zij willen dit weten, dan hoef je ook niet meer geheim te houden want dat vreet ook aan je. Succes (en als ze even boos zijn, dan is dat vast gauw voorbij omdat ze horen dat je niet meer wilt gebruiken)

De omgeving

Helaas zijn er altijd mensen die tegen medicatie zijn of denken dat je daar ten allen tijde weer vanaf moet. Maar als je medicatie nodig hebt is het gewoon voor de kwaliteit van je leven beter om ze wel te nemen. Het kan het verschil maken of je goed voor jezelf kunt zorgen of niet.
Dus luister vooral naar je huisarts en denk zelf goed na.
Mijn dochter heeft waarschijnlijk haar hele leven een lichte dosis angstmedicatie nodig. De periode dat ze die medicijnen niet kreeg was verschrikkelijk. Ze was randpsychotisch en had nachtmerries. Dat heeft zo'n 5 jaar geduurd waarin het van kwaad tot erger ging. Door de vooroordelen over medicatie en vooroordelen over ons gezin kon ze niet eerder geholpen worden en dat is ernstig.
Een familielid gebruikt ook angstmedicatie. Haar partner zit haar maar aan te moedigen om daar mee te stoppen maar ze doet het niet. Angst en paniek aanvallen zijn erger.
Dus laat je niet uit je evenwicht brengen en schakel met de huisarts en zorg goed voor jezelf. Je bent jong, je hebt een leven voor je, je wilt een goede start.
En jij zit er uiteindelijk zelf mee als je je medicatie niet neemt en het gaat sluipend van kwaad tot erger.

huisarts

Als je vragen hebt over de medicatie of je voelt je er niet goed bij of je hebt bijwerkingen, ga dan altijd naar de huisarts.
Soms moet je gewoon een tijdje de medicijnen nemen voor ze goed en regelmatig voor jou werken. Soms kan de huisarts je toch liever een ander middel geven, dat ook eerst weer moet wennen. Het kan soms echt wel een paar maanden duren voor je goed ingesteld bent.
Maar stop er niet mee. Ga naar de huisarts en zoek het samen goed uit.

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 19:06

Hoho AnneJ

Xanax is een heel ander middel dan waar jij het waarschijnlijk over hebt. Xanax is een middel dat tijdelijk gebruikt wordt. Als je dit blijft gebruiken heb je er steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen. Eigenlijk kun je het een beetje vergelijken met alcohol.

Micha, dit is niet om je bang te praten, het kan geen kwaad om het tijdelijk te gebruiken. Het wordt ook wel gegeven aan alcoholisten die net van de drank af zijn om de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken. Maar het is zeker niet een medicijn dat ervoor bedoeld is om jaren te gebruiken.

Agatha

Er zijn mensen die het jarenlang gebruiken. Kan ook tijdelijk. Maar ik zou het aan de huisarts overlaten samen met Micha.
Het omgevingsgeruis, iedereen vind er wat van en weet er wat van, is vaak oorverdovend maar daar wil ik juist tegen waarschuwen.

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 23:08

AnneJ

Waar zeg ik dat ik het niet aan de huisarts over wil laten? Natuurlijk moet micha dat doen. Ik ben geen arts en bemoei me daar ook niet mee. ik zet alleen kanttekeningen bij het langdurig gebruik van Xanax. Mijntje zei het ook al in posting 75.

Nogmaals, Xanax is niet te vergelijken met bijv. een anti-depressivum.

micha

micha

06-12-2014 om 23:14

dat weet ik

De dokter zij dat ik in psychose zit door ontwennings verschijnselen waar ik te bang van werd ofzo iets en daarom de xanax voor het te ovzrbruggen

Agatha

Agatha

06-12-2014 om 23:16

Inderdaad

voor het overbruggen. Je had het trouwens eerder niet over het feit dat je een vriendin hebt. Kun je er met haar over praten? Dat zou mooi zijn. Sterkte nogmaals.

De patientenvereniging - Anoiksis

http://www.anoiksis.nl/content/vroegtijdige-interventie-psychose-anoiksis

Het belang van het vroegtijdig onderkennen van een psychose.
En het adres waar je ervaringen kunt vinden van andere mensen met een psychose.

micha

micha

07-12-2014 om 14:36

neen

Zij is totaal tegen de wiet dus kan ik haar da nie zeggen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.