Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

micha

micha

19-11-2014 om 22:25

snelle hulp AUB


micha

micha

08-12-2014 om 19:54

goed nieuws

Ik zqt daarnet in de garage een sigaret een gewoond sigaret te roken en alles leek over alsof ik weer gewoon kon denken dus heb ik er nu veel hoop in

Ha fijn Micha

Het gevoel weer jezelf te zijn. Gelukkig. Maar niet stoppen he? Bespreek elke stap met je huisarts.

Wikka

Wikka

08-12-2014 om 22:22

psychiater

Micha, wat goed dat je naar de huisarts bent gegaan!
En wel schrikken dat je nu toch een psychose hebt.
Maar dit betekent niet dat je daar de rest van je leven last van zult hebben.
Een combinatie van medicatie, therapie en begeleiding kan heel goed werken.

Wel wil ik je aanraden om je huisarts te vragen om je door te verwijzen naar een psychiater. Psychiaters zijn speciaal opgeleid om psychoses te diagnostiseren en te begeleiden. Het is geen goed idee om langdurig psychofarmaca te slikken via de huisarts, zonder contact met een psychiater. Een psychiater met dit begeleiden.
Voor jou geeft dit de meeste kans op goede behandeling en goede medicatie.

Een huisarts is prima voor de eerste beoordeling en de eerste hulp. Dat heb je heel goed gedaan. Als de huisarts denkt dat er iets serieus aan de hand is, zoals een psychose, dan is het tijd om naar een psychiater te gaan.

Daarbij is het belangrijk dat je je op je gemak voelt bij de psychiater en goed met deze persoon kunt praten. Klikt het helemaal niet met de psychiater, vraag dan om een andere.

micha

micha

09-12-2014 om 10:28

danku voor de snelle reactie

Neen dat is niet nodig de dokter zegt dot is omdat ik gestopt ben met blowen dat ik psychose heb door de afkicken daarom xanax voor het te overbruggen en het helpt vandaag examen Frans en het was weer een normaal gevoel

Evanlyn

Evanlyn

09-12-2014 om 10:43

Micha

Wat fijn om te lezen zeg! Goed doen wat de dokter zegt, dan gaat het helemaal goed komen!

micha

micha

23-12-2014 om 17:01

nog ni over

het is nog niet over de paniek is zo goed als over alleen mijn gedachten en dat raar gevoel blijven dat wazig heb ik alleen maar sochtends we blijven positief de feestdagen komen eraan heb een schittetend rapport

Mijntje

Mijntje

23-12-2014 om 17:24

Gefeliciteerd met je goede rapport!
Het kan zijn dat je bijwerkingen hebt van het medicijn, als het vervelend blijft of het wordt erger weer even met je huisarts bespreken, misschien is dit middel wel niet zo geschikt. Maar niet op eigen houtje stoppen (maakt het vaak nog veel erger)
Fijne feestdagen en ik hoop dat het allemaal UP UP UP gaat met je!

micha

micha

23-12-2014 om 17:36

dankje mijntje

Mijn dokter zei dat het nu afwachten is nu neem ik al lang geen medicijnen meer ik mag ook niet meer van de dokter

micha

micha

02-01-2015 om 14:57

net nog eens bij de dokter geweest

Ben net bij de dokter geweest en ze zij mij dat ik al een stap je gezonder ben

Agatha

Agatha

02-01-2015 om 15:20

Gelukkig maar!

Een heel gelukkig en gezond 2015 gewenst!

micha

micha

04-01-2015 om 12:53

hoop het

Jij ook een gelukkig 2015 gewenst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.