Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moet even anoniem:-)

Moet even anoniem:-)

09-01-2009 om 20:21

Snurken

Vast een heel bekend probleem bij de dames, maar nu is het andersom: IK blijk bomen te vellen 's nachts

Meestal ga ik als eerste naar bed, lees nog wat en vla dan als een blok in slaap. Om dan na anderhalf uur onzacht wakker te worden gemaakt door een nijdige bedgenoot: ik snurk blijkbaar. En na een half uurtje nog es, et cetera...
Zo slaap ik zelf natuurlijk ook niet, dus nu kampeer ik al weer anderhalve week bij een van de kinders op de kamer. Maar gezelig is het natuurlijk niet (hoewel dochtertje daar anders over denkt.)
Zijn er eigenlijk oplossingen voor zo'n snurkprobleem? Want zo blijft er van een huewelijksleven ook weinig meer over

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-01-2009 om 21:03

Arts

Ik zou dit probleem met de huisarts bespreken. Er zijn verschillende manieren om iets aan snurken te doen. Heb je al op internet iets gevonden/gelezen over snurken? Groetjes, Yvon.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

09-01-2009 om 21:06

Enneh..

Vertel eens wat meer, is dit snurken pas sinds kort of heb je het altijd al gehad? Lichamelijke conditie kan ook met snurken te maken hebben, zwangerschap, overgewicht.. Snurk je in alle posities of alleen op de rug bijvoorbeeld? Nogmaals groeten, Yvon.

MaximeM

MaximeM

10-01-2009 om 01:16

Middeltje bij drogist

Hoi,

Mijn man had hier ook last van (overgewicht en verkouden) en ik heb een spray gehaald bij de drogist (weet niet of het tegelijk met zwangerschap kan) maar dit werkte prima! Hij is inmiddels niet meer verkouden en wat kilootjes kwijt en hij snurkt niet meer

maxime

Holiday

Holiday

10-01-2009 om 07:05

Poliepen

Ik snap dat je er een relatieprobleem van krijgt maar dit berichtje hoort toch echt bij gezondheid! Je moet er namelijk even mee naar de huisarts.

Boven zijn al wat mogelijke oorzaken genoemd. Ik noem nog de mogelijkheid poliepen in je neus.

Even een afspraak maken dus, succes (ook voor je man!)

Holiday

Apart slapen

Hoi, ik ben ook snurkster en dat gecombineerd met een man die heel licht slaapt en echt stilte nodig heeft, heeft dat geruime tijd tot behoorlijk wat nachtelijke spanning geleid. Ik boos omdat hij me steeds wakker duwde, hij boos omdat ik lawaai maakte, etc.
Heb mijn neustussenschot recht laten zetten, ben afgevallen, allerlei spraytjes etc gebruikt, maar behalve een lichte afname schijn ik nog steeds te snurken.

WIj slapen sinds lange tijd apart, als we gelijktijdig naar bed gaan komt man eerst ff bij me liggen om na een tijdje naar zijn eigen bed te verkassen, 's ochtends bij het opstaan ook een half uur voor we er uit moeten.
Ja, er gaat enige spontaniteit verloren, maar ik heb geen idee dat ons huwelijksleven hier erg onder lijdt. We hebben er wel voor gezorgd dat we allebei een fatsoenlijke slaapkamer hebben, met een goed bed en matras. Anders voelt een van de twee zich blijvend weggestuurd en afgewezen.

sterkte ermee

Moet even anoniem

Moet even anoniem

10-01-2009 om 21:23

Oké

Dan zal ik maar eens naar de huisarts gaan. Ik snurk in alle houdingen, helaas. En ja, ik ben wat te zwaar.
Ik ben wel op zoek naar een goed logeerbed. Híj snurkt namelijk ook (maar als ik al slaap heb ik daar geen last van...)

Laminaat

Laminaat

12-01-2009 om 09:24

Oordopjes

Mea,

Ik snork ook. Ik ben helemaal onderzocht in een slaapcentrum. De conclusie was dat mijn tong aan de forse kant is (nooit geweten) en dat ze me een soort beugel willen aanmeten. Het wordt duur en niet vergoed en ik moet dan elk jaar weer een nacht in dat slaapcentrum slapen voor onderzoek. De slaagkans is bedroevend. Kortom; ik doe het niet en mijn man draagt nu oordopjes.
Laminaat

Yvon Meijer

Yvon Meijer

12-01-2009 om 12:53

Hulpmiddelen

Snurken wordt veroorzaakt door trilling van weke delen. Dat kan op verschillende plekken in de keel/ mond gebeuren. Er zijn verschillende manieren om het trillen te verminderen en de methode om dat te doen hangt af van waar de boel trilt tijdens het snurken. Ik zou dus eerst de kno-artslaten kijken 'hoe' er gesnurkt wordt voordat ik geld zou uitgeven aan middeltjes/beugel. Bij mijn man werkt een beugel bijvoorbeeld niet. Groeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.