Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Steeds jeuk bij niet kunnen slapen

Ik was wel eens benieuwd naar het volgende en of meer mensen hier last van hebben:

Gisteren lekker op tijd gaan slapen (voor 22.00u) helaas besloot mijn blaas om 3.00 u in actie te komen, dus naar het toilet,wij hebben er alleen een beneden, dus even snel naar de wc zit er niet in. Daarna kwam ik niet meer in slaap, dingen zoals hoofd leeg maken (er komen van allerlei pieker momenten etc voorbij als ik niet kan slapen)of op ademhaling concentreren lukten niet , want dan begon wederhelft weer luidruchtig te ademen (geen snurken) of te draaien. Wat ook erg irritant was en waar ik vaker last van heb als ik de slaap niet kan vatten: over jeuk en dan steeds op één plek, als ik daar eindelijk gekrabt heb, dan gaat het hier weer jeuken etc. Van in mijn haar tot mijn voeten. Iemand een idee hoe dit komt? Uiteraad viel ik weer in slaap vlak voordat de wekker ging... *zucht*

Ja hoor

Afgezien van de zich verplaatsende jeuk heel herkenbaar, en dat terwijl bij ons de wc op wankel-afstand zit. Maar de badkamer is koeler dan m'n bed, daar word ik wel wakker van. En vaak begin ik dan te denken, of begint mijn oor te suizen, of heb ik het koud, of juist weer te warm. Of begint mijn man te snurken. Of heb ik een slapende arm. Bij mezelf wijt ik het aan de overgang.

Ik herken alles.

Eruit om te plassen, klaarwakker en weer moeilijk in slaap komen, ook de jeuk. Sowieso een droge jeukerige huid.
We worden oud

Pirata

Pirata

24-11-2020 om 21:00

Die jeuk

Ik krijg zelf jeuk van synthetische nachtkleding. Zeker als ik wakker lig.
Dus misschien is er daar nog iets mee te winnen?

Stampertjebloempje

Stampertjebloempje

25-11-2020 om 19:57 Topicstarter

Antwoorden

Geen synthetische nachtkleding (katoen) dus daar kan het niet aan liggen. Ik ben nog niet in de overgang dus dat ook niet. En dat we oud worden, daar wil ik niet aan denken hahaha. Overdag heb ik geen last van een jeukerige huid, dus daar kan het niet aan liggen

Lou

Lou

25-11-2020 om 22:21

Ja vreselijk

Zo'n wandelende jeuk, die dan weer hier en dan weer daar optreedt. En niet ophoudt. Vooral 's nachts. Ik heb het ook maar ik heb geen idee waar het vandaan komt of hoe je het weg krijgt, want overdag denk ik er nooit aan.

IM

IM

26-11-2020 om 08:54

Slaapluizen

Mijn oma noemde het slaapluizen, die jeuk wanneer je moe bent

Guppie

Guppie

26-11-2020 om 18:18

Orgaanklok

Tijdstip van wakker worden kan te maken hebben met de werking van bepaalde organen, zoals de lever. Minder goed werken van lever kan jeuk opleveren. Voor nader advies aan een natuurgenezer vragen.
https://leonvanrijswijk.nl/wat-zegt-het-tijdstip-waarop-je-s-nachts-wakker-wordt-over-je-mentale-gezondheid/
https://gezonderleven.com/7-tekenen-leverproblemen/

Hangkous

Hangkous

26-11-2020 om 19:40

Wasmiddel?

Toen ik vanmiddag liep te wandelden en het ging regenen had ik meteen jeuk aan mijn bovenbenen. Toen moest ik aan dit draadje denken.
Zou wasmiddel van de pyjama of het beddengoed de oorzaak kunnen zijn?
Ik gebruik voor de spijkerbroeken wasmiddel voor donkere was. Als ik dan heel erg transpireer of mijn broek nat wordt van de regen krijg ik jeuk.
Mijn slaap shirt en beddengoed was ik om die reden nietmet hetzelfde wasmiddel, daar gebruik ik wat anders voor.

Mijntje

Mijntje

27-11-2020 om 13:13

huisarts

Als je hier last van blijft houden en het niet eenmalig was: toch even naar de huisarts gaan. Diabetes en andere aandoeningen (ook stress) kunnen oa zorgen voor jeuk. Andere waspoeder (neutral) kan je natuurlijk ook altijd proberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.