Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Esc

Esc

07-03-2009 om 08:04

Steeds maar keelpijn: update

Ongeveer precies een jaar geleden postte ik hier dat ik steeds zo'n keelpijn had (week op, week af). Er werden hier toen wat suggesties gedaan (allergie, Pfeiffer, verlaagde weerstand ivm klein kind in huis), wat fijn is, want dan ga je niet helemaal onvoorbereid naar de huisarts. De huisarts bleek toen op vakantie en daarna was mijn keelpijn natuurlijk over.. en bleef weg! Niets zo helend als een forum Zo heel af en toe kwam het nog terug, 't is de hele winter weg geweest, tot het ineens in januari weer begon, en veel erger dan daarvoor. En in februari weer, en in maart weer, zo erg dat ik er niet van kon slapen. Dus naar de huisarts gegaan en hij vermoedt inderdaad een verband met mijn allergie (ik ben allergisch voor populieren en dat begint tegenwoordig al in janurai en het zou kunnen dat ik nu ook allergisch ben voor huisstofmijt). Pfeiffer kon niet, dan is de keelpijn slechts een bijkomsitgheid; verlaagde weerstand heb ik natuurlijk wel maar had niet echt verband met de keelpijn (vaak heb ik keelpijn zonder verdere klachten). Omdat ik er al anderhalf jaar mee liep, mocht ik een kuurtje (heb ik nog maar even niet gedaan); hij zag verder trouwens niks (oren, keel, klieren). Ik ga nu eerst bloedprikken volgende week.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Engelandvaarder

Engelandvaarder

07-03-2009 om 13:22

Herkenbaar

Mijn (ernstige) hooikoorts veroorzaakt ook altijd keelpijn. Elke keer als ik na een verhuizing een nieuwe huisarts kreeg schreef die eerst een paar kuren AB voor, omdat het op het eerste gezicht echt op een fikse keelontsteking lijkt.
Maar ondertussen weet ik dat de juiste (sterke) antihistamine (ik slik hoge dosis fexofenadine) het enige is dat helpt (of het hele immuunstysteem platgooien met Prednison. Ook wel gedaan, maar dat is natuurlijk verre van ideaal).
Zelfs als de bloedtest niet veel oplevert zou je een tijdje antihistamine kunnen slikken, als je allergie de klachten veroorzaakt zouden ze beter moeten worden. Je moet het dan wel twee weken volhouden, omdat als je keel eenmaal ontstoken is het wel een tijdje kan duren voor de klachten helemaal verdwenen zijn.
succes,
Jose

Annet

Annet

07-03-2009 om 18:01

Geen antihistamine nemen vóór de bloedtest

Misschien neem je nu geen antihistamine of heeft de huisarts je wel gewaarschuwd. Maar dochter moet volgende week ook bloedprikken ivm hooikoorts/allergieën. En zij mag de dagen ervoor geen antihistamine nemen ivm invloed op de test.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.