Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Steeds maar weer antibiotica


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

23-02-2010 om 13:41

Onno, reageer dan eens inhoudelijk

Net als jij kan ook ik herhalen, heb nu eens de ballen om daar eens inhoudelijk op te reageren. Speciaal voor jou zal ik mijn vorige posting nog eens neerzetten:
In het verleden heb ik ook aangegeven dat ik met beide kinderen bij een homeopaat onder behandeling ben geweest en dat ik daar OOK geen ruk mee ben opgeschoten. En met beide ben ik meer dan een jaar!!! bij de homeopaat geweest. Dus ook die heeft de kern van het probleem niet kunnen aanpakken. Tja, dan kan je wel zeggen dat het dan jammer is dat de beste man niet het juiste middel heeft kunnen vinden, maar met reguliere behandeling zijn ze tenminste symptoomvrij.
En kom nu niet aan met het flauwe antwoord dat ik niet de juiste homeopaat heb gehad.

Onno

Onno

23-02-2010 om 23:36

Alarmbellen en rode lampjes.

Als je op een mooie middag naar het consultatiebureau gaat om je baby te laten vaccineren en het gelijk daarna hartritmestoornissen krijgt en 1 1/2 uur daarna een hartsilstand, wordt dat wetenschappelijk helemaal uitgezocht. Daaruit blijkt dat het overlijden van je baby niets te maken heeft met de vaccinatie. Puur toeval. Natuurlijk zullen de forumleden hier niet aan twijfelen en de wetenschap volkomen gelijk geven. Toch zou ik als ouder op zijn minst een gemengd gevoel eraan overhouden. Hoe kan ik dat soort mensen overtuigen? Beste puck, ik begrijp dat je met een frustratie zit maar wat is nu eigenlijk je vraag?

Puck

Puck

24-02-2010 om 11:41

Mijn vraag, onno

Mijn vraag staat in de titel al beschreven: Reageer nu eens inhoudelijk op de vragen die gesteld zijn (niet alleen door mij en niet alleen in dit draadje). Je komt altijd en overal weer met hetzelfde riedeltje aanzetten. En ik weet wel dat herhaling de kracht van de reclame is, maar in jouw geval werkt dat eerder averechts omdat je nooit!!! inhoudelijk op de vragen die gesteld worden ingaat. Je herhaalt altijd maar als een plaat met een vette kras erin.
Er is vast wel een forummer die de vragen nog even voor je op een rijtje wil zetten.
En dat is waar ik gefrustreerd over ben. Je reageert nooit inhoudelijk en komt dan met flauwe antwoorden als: "je moet niet willen weten hoe het werkt, profiteer er alleen maar van" of "op dit forum zitten alleen maar mensen die er hoe dan ook niet in WILLEN geloven" Even voor de duidelijkheid, dit zijn geen citaten van jou, maar geven meer de strekking van jouw postings aan. Tja, dat zijn antwoorden waarmee je je bepaalt niet geloofwaardig maakt en jezelf superieur stelt boven anderen.

100%mama

100%mama

24-02-2010 om 12:14

Puck & onno

Oeps Puck, val ik daarmee toch maar mooi van mijn mama troon! En ik maar denken dat ik goed bezig ben, blijk ik een onnozele moeder te zijn......

Onno, als je denkt dat ik een een of andere randdebiel ben ofzo dan kan ik je geruststellen, dat ben ik niet. Nogmaals, jij leest wat je wilt lezen en vergeet daarbij heel vaak de kern van het verhaal. Het is juist heel jammer dat jij als "homeopaat" zo vreselijk afgeeft op reguliere artsen en jezelf zo vreselijk de hemel in prijst. Inhoudelijk reageer je dus niet, dus vergeef me, maar je komt niet bijzonder pienter over op mij hierdoor. Mijn vraag (die toch heel makkelijk is lijkt mij zo) op wat het verschil dan is (weet je wel, hoe het kan dat ik bij de reguliere zorg met pillen naar huis ga, maar bij de homeopatische arts ook) heb je tot op heden nog niet beantwoord. Ik WIL er wel in geloven, maar neem dus niet alles klakkeloos aan van een ander, zeker niet als het om mijn kind gaat en zo is het hele forum hier. Ik zeg niet dat homeopatie niet werkt, dat weet ik namelijk ook niet, maar ik wil wel graagv onderbouwing van "het programma". Dat krijg ik namelijk wel in de reguliere zorg. Een beetje triest dat je jezelf als een "god" hier uitgeeft terwijl je inhoudelijk echt geen knip voor je neus waard bent.

Onno

Onno

04-03-2010 om 08:31

Alarmbellen en rode lampjes.

Omdat ik een paar dagen in Berlijn ben geweest heb ik verder niet kunnen reageren. Toch wil ik dit draadje nog wel even in leven houden, vandaar dit bericht.

heli

heli

04-03-2010 om 09:57 Topicstarter

Onno

Jij wilt dit draadje levend houden; waarom? Jij reageert helemaal niet inhoudelijk op de vragen; spui je ideeën en beschuldig je mij en anderen er van dat ik dom en zonder enige vorm van twijfel symptoombestrijding van de reguliere geneeskunde accepteer. Enig idee hoe dat voelt? Zo'n beschuldiging terwijl je het allerbeste voor je kind wilt, je veel zorgen maakt ook niet wilt dat er veel antibiotica en andere zooi in je kind gestopt moet worden en dus ook bereid bent, wel geheel tegen je gevoel in, ook de alternatieve peuten bezoekt? En dat die het dus ook niet voor elkaar krijgen, maar dat je wel weer het gevoel krijgt daardoor nog meer te leuren met je kind?
Jij neemt jezelf serieus als therapeut, maar wat ik dan niet begrijp is de taal die je tegen mij en anderen uitslaat. Hoe denk je dat ik jou nog serieus kan nemen?

Overigens heb ik het even opgezocht maar de homeopatisch arts waar ik geweest ben staat op de lijst van artsen op de website van de heer Smits. Diegene is neem ik aan op de hoogte van het PVS. Zij gaf die diagnose blijkbaar niet. Dat jij tussen de regels door leest dat dat er wel met mijn zoontje aan de hand is; ik zou zeggen ga de uitdaging aan en stuur mij korrels op die ik aan hem kan geven. Ik zal het van de daken schreeuwen als het helpt! Iedereen mag het weten; mooie reclame voor je praktijk!

heli

heli

04-03-2010 om 10:11 Topicstarter

En verder

is ons mannetje deze week weer naar school. Eindelijk, maar het kost hem heel veel energie, hij is heel moe.
De kinderarts heeft ons toch weer aangeraden om door te gaan met de antibiotica-onderhoudskuur. Volgens hem is het vele ziek zijn en de kuren die hij dan nodig heeft om daar weer bovenop te komen een veel grotere aanslag op hem dan die onderhoudskuur. Pfff... moeilijk.
Daarnaast hebben we toch het besluit genomen om een darmbiopt te laten nemen om coeliakie en reflux uit te sluiten. Sinds hij weer beter is eet hij ook (ietsje) meer en heeft hij veel meer buikklachten. Reden om dit toch grondig uit te zoeken. Bah!

Puck

Puck

04-03-2010 om 10:58

Fijn onno

Fijn dat je er weer bent. In Berlijn heb je vast wel tijd gehad om na te denken over een inhoudelijke reactie op de vragen die hier in diverse postings nog voor je open staan.
En Heli, fijn dat je mannetke in ieder geval weer wat beter is.

Puck

Puck

04-03-2010 om 19:36

Nee didi

Didi toch, dat zie je helemaal verkeerd hoor In de perceptie van Onno is het zoontje van heli helemaal niet genezen, maar worden de symptomen van zijn PVS alleen maar weer onderdrukt door de zoveelste a.b.-kuur. Zoooo zielig dat de ouders liever regulier gaan dan alterneutisch....
Heli, ik hoop dat met verdere onderzoeken duidelijk wordt wat er met jullie kanjer aan de hand is.

Primavera

Primavera

04-03-2010 om 20:23

Insinuaties en rode bekertjes

Ik vraag me af hoe Onno denkt een draadje levend te houden aangezien hij overal waar hij verschijnt de oorspronkelijke discussie gelijk doodslaat.
Als iemand iets heeft te verkopen wat werkt dan hoeft diegene geen lastercampagne met insinuaties op te zetten dat de concurrentie zo slecht en gevaarlijk is, maar kan eenvoudig de bewijzen op tafel leggen waarom het eigen product zo goed is. Iemand die discussies en vragen over de eigen waar vermijdt en als enig verkooppraatje heeft maar zij zijn slechter wekt nou niet echt vertrouwen op.

Heli, blij dat het weer wat beter gaat. Veel sterkte gewenst. Ik hoop dat jullie een oorzaak vinden waar je makkelijk iets aan kan doen of dat hij er snel overheen groeit.
Groeten Primavera

jeltje

jeltje

04-03-2010 om 20:52

Hebben...

...jullie trouwens gezien wat het logo van de PVV is?

Juist; een zeemeeuw!

Jakiro

Jakiro

05-03-2010 om 00:20

Ik vind het zo leuk !! (ot)

Dat ik nog regelmatig in draadjes waar Otto opduikt mijn rode maanlicht bekertjes zie opduiken.
Ik wou dat ik écht met die therapie begonnen was !
Jakiro (ten tijde van de ontdekking van de rode bekertjes therapie nog een andere nick )

Onno

Onno

06-03-2010 om 11:46

Natuurwetten zijn er nu eenmaal, of je ze nu kunt begrijpen of n

Dat je met symptoombestrijding (behoudens een paar oplevingen) geen chronische klachten, kwalen of ziekten kan genezen kun je mij niet kwalijk nemen. Sommigen zijn er na een paar kuurtjes al wel klaar mee, voor sommigen duurt het een paar jaar, anderen doen er wel een paar levens over voordat het kwartje valt. Toch gaan steeds meer mensen op twee sporen zitten omdat ze met dat aanmodderen langzamerhand ook wel in zien dat ze er geen ruk mee opschieten. Daarnaast is de ‘mond tot mond’ reclame het natuurlijk het meest effectief.
Dat je ZEER tegen je zin wel 3x bij een homeopaat bent geweest en daarmee je kind nog niet beter hebt zien worden wil natuurlijk niets zeggen. Genezen is een proces en als je het wat meer tijd zou hebben gegeven zou je wellicht verder zijn dan je nu bent.
Onlangs dus in Berlijn geweest en heb daar kantoren van Bayer, Hoechst en BASF gezien. Toen ik daar zo stond en die machtige gebouwen met bijbehorend wagenparkje zo in mij opnam, dacht ik: ‘Hoe lang zal dit spelletje nog stand houden’. Men denkt toch niet dat al die mannetjes met hun dure pakken bezig zijn om de gezondheid van alle mensen zoveel mogelijk te bevorderen?
Zojuist een artikel gelezen van René Diekstra waarin hij vertelt dat hij lange tijd met zijn hartritme heeft lopen tobben. Na verschillende ziekenhuisopnames en een hoop cardiologisch gezeur ging hij zelf maar eens op onderzoek. Wat bleek dat omega-3-vetzuren, visolie dus, effectief was bij het normaliseren van het hartritme tezamen met magnesiumrijke voeding. Nu heeft hij geen enkele last meer en voelt zich weer kerngezond. Nu neemt hij het de artsen kwalijk dat ze hun vakkennis niet op peil houden. Zelfs zo’n betrekkelijk intelligente man als René heeft het hele spelletje nog niet door dat natuurgeneeswijze geen geld oplevert.
Hetzelfde geldt ook voor al die kuurtjeskinderen of kinderen met ontwikkelings-en gedragsstoornissen, heeft iemand enig idee hoeveel werk en omzet die kinderen genereren? Juist, en daarom doet men er alles aan om andere geneeswijzen het leven zo zuur mogelijk te maken. De industrie heeft er zelfs een clubje zoals de VTdK voor in het leven geroepen.

Nasha 1st

Nasha 1st

06-03-2010 om 11:55

Ach ja...

laten we de ADHD-ers en ASS-ers ook weer er bij halen Onno.....je begeeft je op glas ijs he? Zeemeeuwen kunnen overigens vastvriezen op ijs, wist je dat?

Puck

Puck

06-03-2010 om 12:39

Ach machtige gebouwen, onno

Onno: "Toen ik daar zo stond en die machtige gebouwen met bijbehorend wagenparkje zo in mij opnam, dacht ik: ‘Hoe lang zal dit spelletje nog stand houden’. Men denkt toch niet dat al die mannetjes met hun dure pakken bezig zijn om de gezondheid van alle mensen zoveel mogelijk te bevorderen? "
Toen ik onlangs een verhaal hoorde van een homeopaat die zijn praktijk heeft kunnen verbouwen en zijn oprit heeft kunnen asfalteren toe dacht ik: hoe lang zal dit spelletje nog stand houden. Men denkt toch niet dat dat mannetjes bezig is om de gezondheid van alle mensen zoveel mogelijk te bevorderen? "

En wederom ben je niet in staat om nu eens de concreet gestelde vragen te beabtwoorden.
Overigens, maakt het uit of je zeer tegen je zin naar een homeopaat gaat? Als het werkt dan zou dat toch niet uit moeten maken en dan is je opmerking totaal niet relevant.

heli

heli

06-03-2010 om 17:02 Topicstarter

Onno

Nog een keer de vraag; waarom wou je dit draadje levend houden?

Onno

Onno

08-03-2010 om 08:53

Alarmbellen en rode lampjes.

Nog een keer de vraag; waarom wou je dit draadje levend houden?
Er is veel lijden, maar er is momenteel ontzettend veel nodeloos lijden. Als men zich afvraagt,'Waarom wordt mijn kind maar niet beter' dan is de reden dat symptoombestrijding geen oplossing is maar een schijnoplossing. Gelukkig zijn er steeds meer mensen die daar achter komen, maar nog heel veel weten dat niet. Daarom wilde ik dat draadje nog even levend houden. Al was er maar 1 kind dat ermee verlost wordt uit kuurtjesland dan heeft het voor mij al zin.

heli

heli

08-03-2010 om 09:22 Topicstarter

Onno

Alweer nogmaals: Jij neemt jezelf serieus als therapeut, maar hoe kan ik jou nog serieus nemen als jij zulke beledigende en beschuldigende taal uitslaat?

Met andere woorden; door jou zal het niet zijn dat ouders 'verleid' worden om naar een homeopaat of andere alterneut te gaan, integendeel, mijn weerstand hiertegen wordt door jouw geneuzel alleen maar groter.
Als je nou eens inhoudelijk antwoord zou geven of met bewijzen zou komen of de guts zou hebben om in te gaan op uitdagingen die je geboden worden; dan zou je me misschien kunnen verleiden, zou ik me een oordeel kunnen vormen.

Onno

Onno

08-03-2010 om 13:32

Alarmbellen en rode lampjes.

Beledigende en beschuldigende taal? Geloof me de meesten weten echt niet wat symptoombestrijding is. Er zijn heel veel mensen die niet beter weten dan dat al die medicijnen goed zijn voor de gezondheid.

heli

heli

08-03-2010 om 13:50 Topicstarter

Onno

Je hebt geen idee hoe boos je me maakt! Beledigende en beschuldigende taal; ja naar mij persoonlijk toe. Als je nou es niet zo in het algemeen zou reageren, maar op inhoud zou ingaan zou je het misschien lezen. Maar jij leest alleen maar wat je wil lezen en zelfs daar blijf je in het luchtledige bazelen met je stellingen zonder hier inhoudelijk op in te gaan.
Ik weet het, ik ben hier op een openbaar forum en kan je deze vraag dus eigenlijk niet stellen, maar alsjeblieft; ik zou het zeer op prijs stellen als je je niet meer in draadjes die ik start wilt mengen.

Pluk53

Pluk53

08-03-2010 om 13:58

Onno, je hebt een punt

"Er zijn heel veel mensen die niet beter weten dan dat al die medicijnen goed zijn voor de gezondheid." Niemand slikt medicijnen voor de lol. Sommige medicijnen genezen (zoals antibiotica), andere zijn bedoeld om de kwaal/klacht hanteerbaar te maken ("symptoombestrijding"), zoals anti-histaminica bij hooikoorts/allergie.
Of de medicijnen bedoeld zijn ter genezing of voor "symptoombestrijding", er is een basisregel: er worden alleen medicijnen gebruikt waarvan de werking bekend is. Al de toegelaten medicijnen zijn op werkzaamheid (voor genezing of "symptoombestrijding") getest.
Homeopatische toverkorrels zijn in veel onderzoeken getest op werkzaamheid, en daaruit is een conclusie getrokken: placebo. Als jij een dubbelblind placebo-gecontroleerd onderzoek kunt laten zien met een positieve uitkomst: be my guest. En alsjeblieft geen smoesjes dat zo'n onderzoek nu eenmaal onmogenlijk is bij homeopathie. Het gaat er bij zo'n onderzoek niet om hoe het werkt, maar of het werkt.

Primavera

Primavera

08-03-2010 om 15:30

Heli

Het is inderdaad heel vervelend als Onno met zijn publiciteit (voornamelijk negatieve reclame voor reguliere geneeskunde) je draadje doodslaat. Hij probeert namelijk de welbekende truc dat als je iets maar vaak genoeg als een grammofoonplaat herhaalt er vanzelf iets van rook bij mensen blijft hangen. Deze denken dat er dan ergens misschien toch vuur zit ipv het te herkennen als de gebruikelijke homeopathische mist die het gebrek aan inhoudelijke argumenten moet verbergen.
Aangezien geen enkele bijdrage van hem ook maar iets aan het onderwerk van jouw draadje toe voegt kun je forumbeheer rustig vragen om zijn bijdrages (en de reacties daarop) te verwijderen. Als hij alleen maar reclame ten goede van zijn eigen praktijk wil maken, dan moet hij dat maar net als ieder ander toestemming voor vragen en betalen.
Hoe gaat het nu met je zoontje?
Groeten Primavera

Nou ja!

Onno, je lijkt wel een ouderwetse LP die blijft hangen (alhoewel dat nog een belediging is voor die LP)
Tot nu toe lees ik geen antwoorden, alleen losse flodders.

Ik beweer niet dat de reguliere geneeskunst overal antwoorden op heeft, maar van jou lees ik geen antwoorden en vooral ook geen empathie, een van de eerste vereisten die ik zou hebben voor een behandelaar. Daarnaast kun je niet goed lezen (of luisteren),ook nogal een gebrek..

Heli, bedenk je dat het geen persoonlijke aanval tegen jou is, al voelt dat misschien wel zo, vooral NU..

Jij bent een goede moeder, jouw zorg spreekt uit al jouw berichtjes, laat Onno lekker onder zijn rode lampje zitten (wie weet verdient ie zo nog wat bij )

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2010 om 21:47

Onno

is onze huiszeemeeuw, komt aanvliegen, schijt de boel onder en vliegt onder luid gegil weer verder.....En geeft nooit concrete voorbeelden.

Heli, niks van aantrekken en inderdaad, laat ze anders verwijderen....ze zijn onzinnig....

Hoe is het nu met je zoon?

Puck

Puck

09-03-2010 om 10:14

Stoppen met voeren

Misschien moeten wij als weldenkende intelligente forummers maar gewoon stoppen met het voeren van onze zeemeeuw. Hij komt toch iedere keer weer af op de stukje brood die wij laten liggen. Tja zo zijn zeemeeuwen....

Yta Chalne

Yta Chalne

09-03-2010 om 12:08

Reclame

Ik denk dat Onno graag wat reclame maakt zo nu en dan. Die nieuwe oprijlaan moet ook betaald natuurlijk. En de mensen die hier happen gaan 'm niet opzoeken, maar van de stille meelezers is er vast een deel zo langzaamaan op de site van TS belandt om te kijken of het...baat het niet dat schaadt het niet...nou ja, zoiets.
Onno, genees je alleen kinderen of doe je ook volwassenen? Want anders kunnen we wel met een leuk groepje zieke forummers naar je toe komen om ons te laten genezen, da's misschien een leukere en concretere uitdaging? Maken we een leuke gevarieerde groep met wat ms, beetje kanker, snufje copd, scheutje asperger, beetje reuma, allemaal dingen die jij vast zo onder controle hebt? Dan zullen we daarna collectief roemen over jouw talenten. En tot die tijd, reclame maken kost geld, dus misschien kan TS een flink bedrag overmaken naar OO voor al die sluikreclame?

Nick de vierde

Nick de vierde

09-03-2010 om 15:59

Hihaaarrr

Onno, ik heb buikgriep op het moment. W.s. Norovirus, dat schijnt te heersen. Errugg besmettelijk. Een keer handen schudden, of alleen al je deurklink flink aanraken en jij daarna, en..... Bingo!! Mag ik bij je langskomen? Ik heb dringend geneeshulp nodig,aaahhh wat ben ik beroerd......Geef me je adres, wil je?
Heli inderdaad hoe is het nou met je zoon?

Nick de vierde

Nick de vierde

10-03-2010 om 13:44

Oeps

Zie mijn bericht van gisteren en biedt excuus aan. Niet aardig, was gramstorig door de buikgriep. Mag medemens geen ziekte toewensen. Zelfs TS niet. Bij deze dus: excuus. Ik ben weer beter en minder kwaadaardig, zonder korrels, dat wel.
Wel deze nogmaals: heli hopelijk knapt zoon toch wat op.

heli

heli

11-03-2010 om 10:35 Topicstarter

Lief

dat jullie naar mijn mannetje vragen; het gaat op het moment best goed. Nog wel veel buikpijn en er zal wel weer een oorontsteking aankomen ("mam, ik moet mijn koptelefoon weer op (=hoorapparaat) want ik ben een beetje doof"), maar wat betreft energie en dergelijke is ie weer helemaal het mannetje. Deze week de hele week om zes uur 's ochtends al... (sinds de antbiotica...)

Onno

Onno

16-03-2010 om 08:31

Het steeds maar weer onderdrukken van klachten lost het probleem

Toch wil ik dit draadje nog even in leven houden, ik heb alleen nog geen tijd gehad om te reageren. Gelukkig is je zoontje, afgezien van zijn buikpijn en zijn oorontsteking, weer helemaal het mannetje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.