Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Polly Shearman

Polly Shearman

08-03-2011 om 12:55

Stem volledig weg

Dit heb ik nog nooit mee gemaakt, mijn stem is echt volledig weg!!! ik kan alleen fluisteren...
komt dit vanzelf weer goed? Moet ik iets speciaals doen?
Ik gorgel met van die keelsiroop ( jammie)
Ik weet hoe het komt hoor, want ik heb dagen met een hoge hysterische stem gepraat die niet natuurlijk is voor mij, dus ik heb er om gevraagt....

Mijn mannen vinden het lekker rustig...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvon Meijer

Yvon Meijer

08-03-2011 om 13:19

Ja, lekker rustig

Ik heb het wel vaker, stem totaal weg. Eén keer toen ik de hele dag in een winkel de telefoon aan moest nemen. Ik probeerde snel met mijn hijg/fluister stem uit te leggen wat er aan de hand was maar voor ik mijn verhaal had kunnen doen waren de meeste klanten al afgehaakt . Het gaat vanzelf over. Mijn kinderen vonden het ook heerlijk rustig. Sterkte.

Yvon Meijer

Yvon Meijer

08-03-2011 om 13:21

Ohja!

Er is toch iets wat je kunt doen! Niet praten! haha, is niet gemeen bedoelt hoor. Maar het schijnt zo te zijn dat fluisteren ook vreselijk slecht is voor je stem en het dus langer duurt voor je stem er weer is. Dus ook niet fluisteren. ssttt

Komt goed!

Bij volledig carnaval vieren is dat bij mij vaste prik op maandagmiddag, tot ongeveer dinsdagochtend.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-03-2011 om 17:34

Really?

Ik sabbel de hele dag op dropjes, en drink water, en sabbel op keelsiroop enz enz alles om maar niet konstand dat schuurpapier in mijn keel te voelen, slikken word steeds pijnlijker overgins. Ik heb dit echt nog nooit gehad, wel een beetje mijn stem hees maar helemaal weg nog nooit!
Ik was ook al weer vanaf juni gestop met roken en met carnaval gewoon weer gerookt.... killing for je keel!!! juist. Absoluut geen moeite om het weer te laten. En dan heb ik niet eens veel gerookt hoor. Van donderdag tot vannacht 2 pakjes van 19 sig. En dan nog de meest ultra light sigaretten die ik kon vinden, van de lidl.
Maar nu voel ik pas hoe gruwelijk slecht het dus is, nu ik het niet meer gewent ben.

Really

Ik heb geregeld een carnavalsmaandagavond geplaybackt. Gelukkig was dat in het algemeen dweilavond met de vereniging, zodat het lawaai toch al door vrijwel niemand te overschreeuwen viel
Braaf stil zijn Pol, dan komt het wel goed.

Heerlijk

Ik heb het een paar keer gehad als gevolg van een verkoudheid, waar ik dan verder niet zoveel last van had. Heerlijk vond ik het. De hele dag geen klanten te woord hoeven staan (ja, ze zijn mijn brood, dat weet ik ook wel, maar een dagje niet is ook wel eens lekker). En de secretaresse maar uitleggen dat mevrouw Temet wel aanwezig was maar helaas niet aan de telefoon kon komen wegens stem kwijt, dus of men de boodschap wilde doorgeven, en dan zou ik misschien wel weer over een paar dagen terugbellen als mijn stem het weer deed

Stem weg tgv veel geschreeuw en weinig degelijk leven ken ik van kampen bij de scouting, dus da's lang geleden...

Hoe dan ook: het gaat vanzelf met een paar dagen over.

Groeten,

Temet

Biene M.

Biene M.

08-03-2011 om 21:55

Oorzaak

Zou het kunnen dat het niet gezond is om dagenlang met een hete aardappel in je keel rond te lopen als je dat niet gewend bent?

Beterschap En nooooit meer roken!

Polly

Even een tip van een ex-callcentermens.

Echt niet praten!

Ja ja, ik weet tegen wie ik het zeg. Maar fluisteren schijnt je problemen alleen maar te verergeren.

Dus, in die gevallen waar je een keus hebt: mondje dicht!

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2011 om 00:26

Mond houden en smeren

Gewoon stil zijn is het beste en dropjes/vla (of iets anders zachts) nemen om je keel te blijven smeren. Ik heb zelf een keer een ontsteking op mijn stembanden gehad (vraag me niet hoe ik daar aan kwam, geen idee) maar praten kon gewoon niet, na een paar dagen zwijgen (en vieze gele brokjes/slijm ophoesten, sorry vies verhaal) was het weer over. Nooit meer terug gekomen.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-03-2011 om 08:20

Inmiddels

Ben ik hartstikke ziek. Volgens keekontsteking. Gelukkig geen hele hoge koorts. Dit is absoluut de schuld van Hyacinth. Ik zet haar vandaag nog buiten.

Kobalt

Kobalt

09-03-2011 om 09:18

Hyacinten

Hyacinten stinken . Ik zet ze ook altijd buiten!
Beterschap Polly!

Valkyre

Valkyre

09-03-2011 om 09:41

Geen vla

Hier even de tips van huisarts en zangjuf:
- geen melkproducten, krijg je slijm van. En slijm betekent je keel schrapen.
- niet je keel schrapen, maar liever (en alleen indien absoluut noodzakelijk) met veel lucht het slijm uit je luchtpijp "blazen" (met veel lucht, zonder stem hhhhhh zeggen)
- niet teveel warme thee (mag wel zo af en toe, met honing) want dat vinden de bacterien in je keel lekker, die warmte. Beter is het tussen de maaltijden door ijswater te drinken, dat verlicht ook de pijn.
- absoluut niet fluisteren! Mocht je echt iets moeten zeggen, probeer dan heel nasaal te praten, en een beetje zangerig. Dat beschermt je stembanden.
- bij koorts gewoon naar de huisarts voor antibiotica. Keelontsteking doet pijn, maar na de eerste dagen geen pijnstillers, anders ga je praten voordat je stem hersteld is. Dus ook geen trachitol!
- veel sabbelen inderdaad, dropjes etc.
- uitrusten!!

Sterkte!

Ach, arme polly...

...wat een fout einde van zoiets leuks als carnaval... Kúnnen we ons één keer per jaar eens echt lekker uitleven, krijg je dit op je brood. Wil je bij mij op de bank liggen met een dekentje, een leuk dvd-tje kijken en wat lekkers gevoerd krijgen?

Tirza G.

Tirza G.

09-03-2011 om 12:43

Valkyre

Melkproducten zijn níet slijmvormend, dat is een (hardnekkig) fabeltje.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2011 om 13:17

Nou je het zegt

Ik vind wel dat melkprodukten slijmvormend zijn. Ik voel/proef het zelfs in mijn keel. Dacht dat vla lekker zou smeren voor de pijnlijke keel (juist door het slijm... je hebt er langer wat aan ) maar wellicht is het voor de genezing nou juist niet goed. Dropjes/honingdrop enzo is dan ook wel lekker.

Maar nogmaals, ik vind melkprodukten dus wel slijmvormend.

Kari1

Kari1

09-03-2011 om 14:44

Maxime

Je mag natuurlijk vinden wat je wilt - maar melkprodukten Zijn Niet Slijmvormend. Dat dat zo lijkt komt omdat melk een emulsie is, dus een vet/vocht mengsel. De vetbolletjes in de melk "hangen" a.h.w. in je keel en geven dat vettige gevoel. Dat heeft niets van doen met eigengemaakt slijm.
Kari

Maxime.M

Maxime.M

09-03-2011 om 15:25

Oke

Oke het is blijkbaar niet slijmvormend... maar als ik melk drink voelt het wel slijmerig in mijn keel. Zo dan?

Jet Burg

Jet Burg

09-03-2011 om 15:50

Veel ijsjes+ijswater

En vooral je mond houden Moet lukken toch?!?!
Beterschap!!!!

Ps: melk vind IK ook slijmerig aanvoelen in mijn keel hoor, of ik nu keelontsteking heb of niet...

Kari1

Kari1

09-03-2011 om 16:13

prima Maxime .
En ik vind melk ook "slijmerig" voelen, maar ik noem dat dan liever vettig. Dat kan bij een zere keel soms juist ook lekker zijn, een beetje smering.
Kari

Polly Shearman

Polly Shearman

09-03-2011 om 18:49

Lieve meedenkers

Ter uwe gerustelling lust ik geen melk, heb ik geen yogurt op vandaag en ga ik zo dadelijk om water ijs vragen. Dat is nodig want ik heb vanmorgen toch moeten praten. Werk belde, zoon zei maar mama is haar stem kwijt. Maar ik moest toch maar even aan de foon komen. Kreeg ik me daar toch een mooie nieuwe baan aangeboden! Op mijn aller fijnste groep, incl opleidingsplaats! Precies wat ik graag wilde. Daar moest ik nog wel even ja op zeggen. Ik kon er met veel moeite enigsinds iets verstaanbaars uit persen. Vrijdag over een week heb ik arbeidsvoorwaarde gesprek. Dat was mijn stem forseren wel waard hoor. Nu voel ik me natuurlijk een stuk beter, al ben ik feitelijk nog net zo ziek als voor het telefoontje. Groet polly op zoek naar waterijs.

Monet

Monet

09-03-2011 om 19:52

Polly, geweldig!

Van harte!!!! Dat was het aan de telefoon een JA eruit persen wel waard!

Puck

Puck

09-03-2011 om 20:45

Joepie polly

Wat een goed nieuws, gefeliciteerd en veel plezier in je nieuwe baan.

Jet Burg

Jet Burg

09-03-2011 om 21:01

Gefelicteerd polly!

Dat is nog eens goed nieuws!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

09-03-2011 om 21:18

Leuk hè

Ik vind het zo leuk. Kan er alleen met niemand over praten. Dus sms ik me gek! Ik heb straks één vaste schooldag. En daarnaast nog minimaal 16 uur op de groep. Het is echt mijn lievelings groep. En blijkbaar stond ik boven aan het verlanglijstje van de desbetreffende zoco om vaste uren te krijgen. Over een klein jaar is de opleiding klaar en dan kan ik als het meezit doorstromen naar verpleegkunde ! Los van mijn killing keelpijn heeft dit niks meer met gezondheid te maken.

Valkyre

Valkyre

09-03-2011 om 21:59

Hoera!

Wat fijn Polly! Nu nog gauw beter worden... (toch nog een beetje on topic)!

Sascha2

Sascha2

09-03-2011 om 22:21

Whow polly

Wat geweldig! Super hoor. Dat is een uit-je-tenen-geperste ja zeker waard. Van harte!

Biene M.

Biene M.

10-03-2011 om 07:53

Goed zo polly

Gefeliciteerd!

Super!! gefeliciteerd!

Enne je weet toch dat dit soort geweldig nieuws enorm goed als medicijn werkt Ik ben heel blij voor je, wát een nieuws, zeg!

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2011 om 11:43

O goed zeg

Polly, wat fijn! Dat zegt ook veel over jou, hoor, dat ze je na zo'n korte periode al voor zo'n functie vragen. Ik zou beretrots zijn.
Groetjes
Massi

Polly Shearman

Polly Shearman

10-03-2011 om 14:20

Raar draadje

Het is een raar draadje geworden. Als je alleen de titels leest, heel grappig. Bedankt allemaal ben idd heel trots, ik doe het blijkbaar goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.