Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lies

lies

01-05-2009 om 08:33

Stoppen met pil, niet ongesteld

hoi
ik ben eind februari gestopt met de pil, omdat ik het idee had dat de pil wel veel invloed had op mijn humeur, hoofdpijn enzovoort. ik heb 'm 4 jaar geslikt, en ook regelmatig doorgeslikt.

ik heb direct na het stoppen een onttrekkingsbloeding gehad en daarna niets meer. Dat is nu al 2 maanden geleden. Zwanger ben ik niet (is ook niet de bedoeling), maar ik vind het wel vervelend. Hoe lang kan ik verwachten dat dit gaat duren, heeft iemand ervaring? wanneer is het moment om bij de dokter langs te gaan? kan ik iets doen om te zorgen dat ik wel ongesteld ga worden en de boel weer op gang komt?

Groetjes
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cyclus

De pil grijpt flink in in je hormoonsysteem. Bij sommigen kan het gewoon best even duren voordat het lichaam dat allemaal weer zelf kan.
Hoe was je cyclus VOOR je aan de pil ging? Dat kan namelijk ook van invloed zijn.

Is gezien je leeftijd een begin van de overgang al mogelijk?

Als je je zorgen maakt: altijd even huisarts bellen!

lies

lies

01-05-2009 om 15:48

Cyclus

hoi

mijn cyclus was voorheen heel regelmatig. De twee keer dat ik stopte met de pil, om zwanger te worden, was het meteen weer op gang. om de 28 dagen, en bij de oudste was ik de 2e maand al zwanger. Nu vier jaar later is het opeens heel anders.
Ik ben 36, de overgang lijkt me nog niet een mogelijk?

ik maak me op zich niet echt zorgen, het komt vast wel weer. Het voelt net alsof ik elk moment ongesteld kan worden...en dan komt het niet. En dat regelmatig. Vervelend dus eigenlijk..

Lies

Rafelkap

Rafelkap

01-05-2009 om 16:45

Ook

Ik had dat ook, weet niet meer hoe lang maar dat duurde ook zeker 2 mnd. Daarna was ik wel meteen weer regelmatig ongesteld. Nee, het lijkt me niet dat je dit kan verspoedigen. Nu ben ik net van de mirena af en duurt het weer heeeeel lang, nu ook al 4 weken geleden.
Zie het anders nog een maandje aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.