Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Succesverhalen gezocht: hodgkin voor 2e keer bij kind

Bij mijn achterneefje(13) is vorig jaar Hodgkin ontdekt. Dit zat gecentreerd rondom zijn darmen (waar exact weet ik niet)Na veel behandelingen kregen we op de-dag-voor-kerst te horen dat hij schoon was!
Vandaag is hij echter weer opgenomen. De Hodgkin is waarshcijnlijk weer terug, dit keer in zijn lies en ze vermoeden ook in zijn oog. Zijn oog zit helemaal dicht, is helemaal opgezwollen en dik. Een uurtje geleden heb ik mijn nichtje gesproken en toen lag hij op de OK waar ze weefsel aan het weghalen waren. We wachten dus nog op nieuws.
Het laat me niet los.. Krap 2 maanden geleden was hij schoon en nu is er in zijn lies en bij zijn oog weer zoiets zichtbaar.

Iemand met succesverhalen bij een terugkerende Hodgkin in zo'n korte tijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen ervaring

ik heb hier geen ervaring mee,maar wens jullie veel sterkte!

andrea2

andrea2

04-03-2009 om 10:33

Ireth

weet je al iets meer over je achterneefje? kan me zo goed voorstellen hoe bang jullie zijn,zo snel alweer ziek...

ik was al bang dat er niet gereageerd zou worden op jouw vraag, omdat het zoiets specifieks is. Ik weet dat de behandeling en overlevingskansen redelijk overeen komen met de behandeling van leukemie. Dat is wat mijn zoontje had...

Er is mij verteld dat een recifief zo kort na het eindigen van de kuren erg slecht nieuws is maar dat een stamceltransplantatie nog hoop kan bieden.

Ik ken een aantal kinderen die dat hebben moeten meemaken en met wie het nu heel goed gaat! Er zijn dus wel succesverhalen, alleen denk ik niet op dit forum te vinden.

Heel veel sterkte voor jou en je familie!

groet,

Andrea2 (mv Tim)

Ireth

Ireth

04-03-2009 om 21:08 Topicstarter

Vandaag dus nieuws gekregen..

.. en helaas geen goed nieuws.

Vanmorgen een smsje van mijn nichtje, of ik wat eerder bij school kon zijn (haar jongste zit 100 meter verderop op school), ze had slecht nieuws.
Die bui voelde ik dus al hangen

Hij blijkt dus Hodgkin in zijn lies te hebben, met uitzaaiingen in zijn lever, zijn nieren, zijn milt, zijn oog en nog een orgaan waarvan ik de naam ff kwijt ben. Ook zit het in zijn beenmerg

Ze zijn vandaag met een nog zwaardere chemokuur begonnen, hij heeft het tijdens die kuur uitgegild van de pijn. Hij zit nu aan de diazepam's (aldus mijn nichtje?) en ze gaan proberen om ergens nog gezond beenmerg weg te kunnen pakken om dat later weer aan hem terug te kunnen geven. Indien dit niet zal kunnen zal er een donor gezocht moeten worden. Hij is dus niet opgegeven, maar hij heeft ook niet erg beste kaarten gekregen Het wordt een hele zware moeilijke periode nu en als ik diep in mijn hart kijk dan hoop ik uiteraard dat ie dit zal overwinnen, maar ergens ver in mijn hoofd zit een stemmetje wat me verteld dat dat niet zal gebeuren. Heb er geen goed gevoel over

Bedankt voor de reacties die er gekomen zijn!

Prulletje

Prulletje

04-03-2009 om 22:22

Wat vreselijk

Sterkte Ireth!

Prulletje

Heel veel

sterkte! Hopenlijk komt t goed.

Ireth

Veel sterkte ook van mij. Wat afschuwelijk om bij zoiets aan de zijlijn te moeten staan en het aan te moeten zien.

reina

reina

06-03-2009 om 09:21

Ireth

Ik heb geen ervaringsverhaal, wil jou en je familie wel even heel veel sterkte wensen!!

Pfff

heel veel sterkte!

heli

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.