Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

30-03-2020 om 23:38

Symptomen, de ervaringen


Emmawee

Emmawee

03-04-2020 om 22:51

Kaaskopje

Snel naar bed en slaap zoveel je kunt.
Beterschap!!

Laetitia

Laetitia

03-04-2020 om 23:05

Kaaskopje

Want?

Tango

Tango

03-04-2020 om 23:12

Over Laura denk ik

Zie titel

Laetitia

Laetitia

03-04-2020 om 23:51

Tango

Aaaah ja, dat had ik ondertussen ook als mogelijkheid bedacht. Dat kan natuurlijk ook.

Emmawee

Emmawee

04-04-2020 om 01:20

Aha

Ik denk dat je gelijk hebt, Tango.
Hopelijk gaat het goed met zowel Laura als Kaaskopje.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2020 om 11:08

Niet over mezelf

Het leek me duidelijk 😊. Als iemand getest is en verder niets meer schrijft maak ik me zorgen.

Emmawee, hoezo snel naar bed om 22.51? Dat zou juist paniek veroorzaken bij man 🤣

Emmawee

Emmawee

04-04-2020 om 13:14

Kaaskopje

Ik las jouw bericht even in combinatie met de openingspost, dus vandaar dat ik de verkeerde conclusie trok.
Ik ken jouw (en mijn!) probleem met op tijd gaan slapen, maar ik ben inmiddels wel overtuigd dat op tijd naar bed écht zoden aan de dijk zet als het gaat om het verbeteren van je gezondheid. (Al ging ik gisteren pas om 1u30).

Biebel

Biebel

04-04-2020 om 16:05

Corona volgens neuroloog

om terug te gaan naar de vraag; ik ben niet getest, maar de neuroloog vindt dat ik klink als een Corona patient, met name vanwege geurverlies.

Lang verhaal; ik ben bij neuroloog onder behandeling en slik een pittige mix van anti epileptics en antidepressiva tegen neuropathische pijnen. Ophogen van de dosis zorgt nogal eens voor een aantal ‘draaierige’dagen waarop ik me niet lekker voelde.
Nu belde ze weer Ter controle. En de optelsom hoofdpijn (ik dacht dat mijn drain lek was, maar na anderhalve week was het over), een paar dagen kriebelhoest (vooral snachts) en niet lekker voelen konden van alles zijn.

Maar 2 weken lang verlies van geur en smaak (hoe heerlijk dat ik nu weer koffie ruik!) en de twee dagen koorts waren voor haar de reden om me toch echt als Corona slachtoffer te kenmerken.

Gelukkig zat/zit ik al in zelfquarantaine na de eerste dag verhoging. Al blijft het me moeite kosten dat aan mijn ouders uit te leggen.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2020 om 16:24

Emmawee o.t.

Ik hoef niet vroeg úit bed en krijg overal pijntjes als ik langer dan 6-7 uur slaap. Dus zelfs als ik 2 uur ga slapen en half 9 wakker word, heb ik een goede nacht gehad. Ik zou niet weten wat ik om 7 uur 's morgens al zou willen doen 😊. Voor man en mij wel een handige verdeling. Hij is een ochtendmens, ik een avondmens. Zo hebben we beiden uurtjes voor ons zelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2020 om 16:26

Biebel

Het gaat nu dus de goede kant weer op?

Biebel

Biebel

04-04-2020 om 17:43

Op en af

Nou dat dus. De ene dag denk ik dat ik er ben om de volgende dag toch meer op een chagerijnig vaatdoekje te lijken.

Niet leuk, niet fijn, maar niet ernstig of doodziek. Maar ook; niet getest, dus we zullen het nooit weten. Wel weet ik dat een wandelmaatje getest is vanwege haar werk; positief. Zou zomaar kunnen dat wij in het premaatregelen periode te dichtbij elkaar zijn geweest. Vandaar dat ik nu echt veel meer afstand zou houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-04-2020 om 23:26

Stap voor stap

Het wordt prachtig weer. Gooi je vaatdoekje op een tuinstoel voor gratis vitamine D en misschien is een luisterboek een idee. Ik ben aan "Alle mensen deugen" van Rutger Bregman. Wat een prettige stem heeft die man en wat vertelt hij prettig. Heel zen 🙂. Maandag weer een dag.

Kaaskopje

' "Alle mensen deugen" van Rutger Bregman.'

Dat boek heb ik gelezen, echt aan aanrader inderdaad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.