Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tandhaas

Tandhaas

04-05-2009 om 00:21

Tandartsfobie

Heeft iemand een tip voor me hoe ik definitief van mijn tandartsangst af kan komen ? Ik ben echt panisch, het is elke keer zo'n genante vertoning in die stoel. Ik leg net niet te huilen in die stoel, en weken van te voren ben ik al bloednerveus en gespannen. Gelukkig heb ik een redelijk gebit en is 1 x controle voldoende. Vroeger had ik een tandarts die me redelijk op mijn gemak kon stellen, nu kon ik alleen bij een groepspraktijk terecht waar het verloop redelijk groot is, met als gevolg dat ik telkens een ander voor m'n neus heb.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jose 2

jose 2

04-05-2009 om 07:42

Speciale kliniek

Hoi,
Ik weet niet waar je woont, maar wij zijn ontzettend tevreden met de Amaliakliniek:
http://www.angstvoortandarts.nl/

Echt geweldig.
groetjes en succes

elsje78

elsje78

04-05-2009 om 12:24

Angsttandarts

Hoi

de angsttandarts lijkt me echt wat voor jou, daar kan je zelfs als er iets moet gebeuren onder narcose!

Hier in het oosten zit er volgens mij maar 1 en daar heb ik wel eens voor iemand anders naar toe gebeld, maar daar was anderhalf! jaar wachttijd, dus je kan allicht eens bellen voor informatie.

gr Elske

Waar komt dat toch vandaan?

Ik verbaas me er telkens weer over, ik weet dat het vaker voorkomt. Lijkt me verrekte lastig.

Echt niet dat ik een supergebit heb. Erg pijnlijke beugel gehad, veel gaatjes, wortelkanaalbehandelingen, zit nu al op 5 kronen...

Roesje

hoe je van die angst af kan komen weet ik ook niet. Een kalmeringsmiddel lijkt me in jouw geval inderdaad best geschikt. Ik kan me goed voorstellen dat je angst hebt als je weet dat er een vervelende, misschien pijnlijke behandeling verricht gaat worden. Maar jij hebt kennelijk al angst voordat er iets gebeurt. Dus dat is lastig. Toevallig was ik afgelopen zaterdag (met veel pijn) nog bij een tandarts en die vertelde dat in amerika patienten min of meer bijna standaard een roesje krijgen. Daar staan gewoon standaard een paar gasflessen in de behandelkamer. Als ik heel eerlijk ben lijkt me dat echt heel prettig. Alleen voor echt vervelende dingen dan natuurlijk. Maar... dat wordt in Nederland niet gedaan. Echter wél in België hoorde ik. Ik weet niet waar maar dat moet te achterhalen zijn. Maar nogmaals ben jij daar denk ik niet mee geholpen, dus ik wil je veel sterkte wensen.Ik voel met je mee, heb de afgelopen 2 jaar veel ellende aan mijn gebit gehad en ben ook niet zo'n held. Ik kan alleen maar zeggen, dat het eigenlijk iedere keer achteraf reuze was meegevallen.
Maar je moet echt een goede tandarts zien te krijgen, dat maakt voor mij alle verschil.

Dirksmama

Hoezo 'waar komt dat toch vandaan?'
Tandartsen zijn gewoon Heel Eng. Behalve mijn schoonvader, maar die is dan ook gepensioneerd (maar boven de wastafel ligt wel zo'n akelig krabhaakje, gruwel)

Mensen die met scherpe en/of lawaaiige instrumenten in je hoofd zitten te wroeten terwijl je weerloos achterover ligt roepen nou eenmaal geen warme gevoelens op

Ik heb ooit eens gelezen welk percentage mensen bang is voor de tandarts. Het was zelfs voor mij verbijsterend hoog.

Groeten,

Temet

Spiegel

Mijn tandarts had vroeger een spiegel boven de stoel, dus ik zag precies wat hij deed. Hij legde alles ook altijd uit en ik kon na afloop ook nog vragen 'wat was dat en dat nou?'

En wroeten, tja ik heb een kapper altijd veel vervelender gevonden, met al die vieze luchtjes en ademverstikkende haarspray eigenlijk.

Dat sloeg dus nergens op

Wat ik wilde zeggen is dat waarschijnlijk veel gewonnen is met een vriendelijke duidelijke goede tandarts.

Tandhaas

En als het allemaal niet of onvoldoende helpt zijn er ook praktijken waar je je kan laten behandelen onder volledige narcose. Maar dat is uiteraard een fraai staaltje symptoombestrijding.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.