Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Biene M.

Biene M.

21-01-2010 om 19:19

Tandenknarsen/kaakklemmen

's Nachts klem ik mijn kaken met kracht op elkaar en soms knars ik ook. Dit heeft me al meerdere kiezen gekost; door de kracht die erop staat gaan de wortels dood, krijg ik abcessen onder mijn kiezen of breken de kiezen zodanig dat ze alleen nog maar getrokken kunnen worden. Inmiddels heb ik boven links nog twee kiezen en rechts ook nog twee, waarvan één er binnenkort ook uit moet.

Nu laat ik rechts een implantaat plaatsen. Uiteindelijk wil ik er nog twee laten plaatsen zodat ik zowel links als rechts weer drie kiezen boven heb. Maar implantaten zijn ook slecht bestand tegen kaakklemmen, dus ik wil heel graag van die vervelende gewoonte af!

Ik heb al een tijd een splint (bitje), die helpt weliswaar wat tegen het knarsen, maar niet tegen het klemmen.

Van mijn tandarts heb ik een A4'tje met tips gekregen, die ik allemaal keurig opvolg. Toch lijkt het probleem eerder erger te worden dan minder.

Is hier misschien iemand die dit ook heeft gehad en eraf is gekomen? Wat heeft geholpen? Psychotherapie? Botox?

Groetjes, Biene

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ineke P.

Ineke P.

21-01-2010 om 19:41

Linkje

http://www.bruxstop.nl/
Er is dus een apparaatje voor om het te stoppen. Schijnt goed te helpen.

Biene M.

Biene M.

21-01-2010 om 21:54

Ineke

Dank je voor je tip. Het is wel vreemd dat de fabrikant veel verschillende websites heeft over dit product en dat je buiten die website ook geen tandartsen of patiënten vindt die hun ervaringen hiermee beschrijven. Bovendien kost het apparaat een klein vermogen.

Ik hoop op tips over andere mogelijke remedies!

M

M

24-01-2010 om 12:12

Ervaring

Sinds eeuwen slaap ik met mijn kaken 'in de klem'. De reden waarom? Geen idee. Ik sliep meestal met een bitje in, helemaal op maat gemaakt door de tandarts. De chiroprator heeft me tips gegeven hoe mijn kaak minder gespannen te laten zijn, maar dat hielp niet goed genoeg.
Uiteindelijk heeft mijn tandarts mijn kiezen geslepen, korter gemaakt dus. Hierdoor kunnen de boven- en onderkiezen elkaar niet meer raken als ik mijn kaken klem zet en is de druk op mijn kiezen beduidend afgenomen.
Voor mij een betere oplossing dan het bitje, wat ik niet meer hoef te dragen sindsdien.

Biene M.

Biene M.

24-01-2010 om 13:37

Bedankt voor je reactie. Wat fijn dat het probleem bij jou zo opgelost kon worden! Heb je nu geen problemen met kauwen? En slijten je snijtanden nu niet harder?

Groetjes, Biene

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.